EconomicTop News

Negocierile privind vânzarea IVECO către chinezii de la FAW Jiefang au eșuat

Cel mai probabil, negocierile s-au încheiat din cauza prețului mic oferit de partea chineză.

CNH Industrial a confirmat că a încheiat discuțiile cu producătorul chinez FAW Jiefang cu privire la vânzarea mărcii IVECO. Cel mai probabil, negocierile au eșuat din cauza prețului oferit de partea chineză.

Cele două companii au mai dus tratative și la sfârșitul anului trecut, care au fost reluate la începutul lui 2021. Potrivit informațiilor publicate atunci de presa internațională, FAW Jiefang a estimat valoarea Iveco la 3 miliarde de euro, sumă considerată prea mică de CNH Industrial.

Negocierile privind vânzarea IVECO către chinezii de la FAW Jiefang au eșuat

Sâmbătă, CNH a anunțat încheierea fără succes a tratativelor. Potrivit anunțului, compania va continua planurile existente de separare a activităților ”On-Highway”. Astfel, la începutul lui 2022, CNH Industrial se va despărți în două companii independente.

Prima, denumită temporar Off-Highway, va concentra activitățile și mărcile de mașini agricole, vehicule de construcții și speciale: CASE Agriculture (cu New Holland Agriculture și Steyr), CASE Construction (cu New Holland Construction) și Vehicule Speciale (Astra, Magirus, Iveco Defence).

Din a doua companie, cu numele temporar On-Highway, va face parte Iveco (inclusiv Iveco Bus și Heuliez) și FPT, responsabilă pentru motoare și transmisii.

VEZI ȘI: IVECO va dezvolta un model S-Way autonom

Cele două entități, independente din punct de vedere financiar, nu vor avea o companie mamă, cum este cazul Traton (MAN, Scania, Neoplan) în cadrul grupului Volkswagen sau a lui Daimler Truck (Mercedes, Fuso, Setra etc.) în cadrul grupului Daimler.

Acționarul majoritar va rămâne în ambele companii Exor, deținută de familia Agnelli. Analizele au fost efectuate plecând de la obiectivul de a crește valoarea fiecărei activități. Se vor investi 13 miliarde de dolari cu obiectivul de a crește veniturilor cu 5% în fiecare an, până în 2025, și de a readuce segmentul de camioane grele pe profit.

Din aceeași categorie...

Back to top button