Pachet de Mobilitate

Neintroducerea codului țării poate fi amendată în orice stat UE

Neintroducerea codului țării noi la graniță poate fi acum amendată în orice stat din UE, pe toată perioada de control asupra tahografului.

La 22 iunie a intrat în vigoare amendamentul UE 2024/1258, care include schimbări semnificative privind intrările manuale în tahografe, inclusiv cele efectuate la trecerea granițelor.

Din februarie 2022, fiecare trecerea a unei granițe trebuie confirmată printr-o nouă introducere a ”țara de început”. Doar șoferii de camioane echipate cu cele mai noi tahografe inteligente, de generația a doua, sunt exceptați, deoarece introducerea codului noii țări se face automat.

Până acum, serviciile de control aveau posibilități de pedepsire limitate la țara în care s-a produs neregula. De exemplu, serviciul olandez putea amenda neintroducerea codului Olandei la venirea din Germania, dar nu și neintroducerea codului Germaniei la venirea din Austria.

Totul s-a schimbat la 22 mai, când a intrat în vigoare amendamentul 2024/1258, care modifică Regulamentul (CE) nr. 561/2006. Am vorbit deja despre modificările ce privesc șoferii de autocar, dar există și noutăți, deloc plăcute, pentru șoferii camioanelor implicate în transport internațional.

VEZI ȘI: Vodafone va dezvolta soluția informatică pentru viitorul sistem de taxare rutieră din România

Noutatea este următorul paragraf: ”Orice stat membru permite autorităților competente să aplice o sancțiune unei întreprinderi și/sau unui conducător auto pentru o încălcare a prezentului regulament sau a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 depistată pe teritoriul său și pentru care nu a fost deja aplicată o sancțiune, chiar dacă respectiva încălcare a fost săvârșită pe teritoriul unui alt stat membru sau al unei țări terțe”.

Astfel, dacă un șofer uită să introducă manual codul Ungariei la venirea din România, fapta poate fi pedepsită în intervalul celor 4 săptămâni de control (8 săptămâni de la 31 decembrie 2024) nu doar de autoritățile de control din Ungaria, ci și de cele din Olanda, Italia, Franța sau orice alt stat membru UE.

Deși supărătoare, noua prevedere va avea viață scurtă: până la 18 august 2025, toate camioanele folosite în transport internațional în UE trebuiesc echipate cu tahograf inteligent de a doua generație.

Din aceeași categorie...

Back to top button