Ness Project Europe operează prima flotă de camioane IVECO Stralis NP 460 alimentate cu CNG din România

Prima flotă de camioane IVECO Stralis NP 460 alimentate cu CNG livrată în România
Compania de construcții Ness Project Europe din Ploiești a achiziționat prima flotă de camioane IVECO Stralis NP 460 alimentate cu CNG din România.

Prin achiziția primei flote de camioane IVECO Stralis NP 460 alimentate cu CNG, compania ploieșteană Ness Project Europe face un pas important spre un transport sustenabil.

Ness Project Europe operează prima flotă de camioane IVECO Stralis NP 460 alimentate cu CNG din România

Cele 10 camioane IVECO Stralis NP 460 alimentate cu CNG vor fi utilizate în domeniul construcțiilor, mai exact în transportul de agregate din zona București pe o distanță totală de aprox. 120 km pe sens.

Camioanele sunt echipate cu propulsoare Cursor ce dezvoltă 460 CP şi un cuplu de 2.000 Nm, apropiat de cel al camioanelor cu motoare diesel. Totuși, există câteva diferențe majore faţă de un camion alimentat cu motorină.

Unele vizibile, cum ar fi consumul cu 15% mai mic, dar și preţ gazului natural lichefiat cu circa 30% mai mic decât al motorinei.

În plus, costurile legate de întreţinere sunt mai scăzute, deoarece Stralis NP nu mai are nevoie de AdBlue sau filtru de particule, iar intervalele de service au ajuns la 90.000 de kilometri.

Ness Project Europe operează prima flotă de camioane IVECO Stralis NP 460 alimentate cu CNG din România

Drept urmare, costul total al proprietăţii (TCO), scade cu circa 7%, un procent deloc neglijabil atunci când vorbim despre o flotă de camioane, mai ales dacă vehiculele beneficiază de pachetul complet de service, asemenea celor achiziţionate de compania Ness Proiect Europe.

VEZI ȘI: Control privind încălcarea legii rutiere, defecte tehnice și mersul cu supratonaj în Germania

Există şi diferenţe mai puțin vizibile, dar la fel de importante. De exemplu, în comparaţie cu un motor diesel Euro VI, IVECO Stralis NP generează cu 99% mai puţine particule în suspensie (PM), cu 60% mai puţin dioxid de azot (NO2) şi cu 80% mai puţin CH4.

Aşadar, impactul unui astfel de camion asupra mediului este redus dramatic.

Ness Project Europe operează prima flotă de camioane IVECO Stralis NP 460 alimentate cu CNG din România

În plus, IVECO Stralis NP este mult mai silenţios în comparaţie cu un camion diesel, ceea ce îl face ideal pentru transportul pe timp de noapte în zonele urbane.

Faţă de un motor diesel, nivelul zgomotului atins de motorul IVECO alimentat cu CNG este mult mai mic, ajungand pana la valori de 71 dB. Asta înseamnă că acesta poate fi operat în zone cu restricții de zgomot, precum centrul orașelor.

Ness Project Europe operează prima flotă de camioane IVECO Stralis NP 460 alimentate cu CNG din România

„Fiecare proiect este dezvoltat pas cu pas, în deplin respect al legilor, normelor şi regulilor în vigoare. În primul rând, însă, nu ne abatem niciodată de la principiile noastre etice, morale şi profesionale. Acestea sunt valorile de bază ale organizaţiei noastre, valori perene în relaţiile de afaceri, cu care ne mândrim şi pe care le considerăm capitale oricând, în orice circumstanţe”, spun oficialii Ness Proiect Europe.

9.000 de camioane cu gaz vor fi produse în 2019
Un pionier al acestei tehnologii, IVECO conduce pe calea transportului sustenabil, fiind lider de piață cu peste 2000 de camioane vândute în toată Europa. Mai mult, italienii au reușit să-i convingă pe nemți că gazul natural este cea mai bună soluție în ceea ce privește reducerea poluării în transportul rutier.

Istoria vehiculelor IVECO alimentate cu gaz își are începuturile pe la jumătatea anilor ’70. Ușor, italienii au introdus tehnologia pe vehicule comerciale dedicate colectării deșeurilor, ca din 2016, acesta să fie introdusă și pe camioane pentru transport pe distanțe lungi.

Pentru a înțelege cât de mult crede IVECO în această tehnologie de tranziție în decarbonizarea transportului, vă spune că producătorul din Torino a fabricat în 2017 aprox. 1000 de camioane cu gaz, în 2018 undeva la 3500 de unități, pentru ca, în 2019, acesta să-și propună o producție de 9000 de camioane alimentate cu gaz, LNG și CNG.

Follow #infotrucker