NGVA Europe cere Consiliului European să ia în considerare efectele pozitive ale gazului natural în sectorul de transport

NGVA Europe cere Consiliului European să ia în considerare efectele pozitive ale gazului natural în sectorul de transport
NGVA Europe (The Natural & bio Gas Vehicle Association) cere Consiliului European să urmeze exemplul Parlamentului European și să ia în considerare efectele pozitive generate de utilizarea produselor din gaze naturale în segmentul de transport.

Oficialii NGVA Europe spun că micșorarea emisiilor de carbon la nivelul sectorului de transport ar trebui să înceapă cât mai curând. Miniștii Mediului vor discuta în perioada următoare despre pachetul de mobilitate, dar mai ales vor stabili procentul cu care producătorii de vehicule comerciale vor fi nevoiți să scadă emisiile de CO2 la nivelul gamelor comercializate.

NGVA Europe cere Consiliului European să ia în considerare efectele pozitive ale gazului natural în sectorul de transport

„Dacă aruncăm o privire în domeniul transporturilor vedem cum în prezent se desfășoară o serie de transformări importante. Există sisteme care îmbină avantajele combustibililor fosili cu cele ale electrificării, iar în perioada următoare, combustia internă ar trebui să treacă la surse de energiei regenerabile”, se arată într-un comunicat al NGVA Europe.

Mai exact, oficialii NGVA Europe arată cu degetul către noile moduri pentru producerea gazului din surse reciclabile și prin procese noi de sinteză. Utilizarea unor carburanți pe bază de gaz nu doar că vor scădea costurile de operare, dar vor aduce beneficii și asupra mediului.

Pentru ca implementarea și măsurarea să aibă loc corect, NGVA Europe susține măsurătoarea tip Well-to-Wheel (WtW). Aceasta din urmă este cunoscută și sub numele de evaluarea ciclului de viață, analiza ciclului de viață, inventarul ciclului de viață sau ecobalanța este evaluarea impactului asupra mediului al unui anumit produs sau serviciu pe toată durata sa de viață.

VEZI ȘI: MAN se alătură proiectului care vizează dezvoltarea unor autobuze autonome

Altfel spus, nu se vor lua în considerare doar emisiile de gaze de eșapament, ci și emisiile provenite de la proviziile de combustibili (rezervoare de combustibil) și producerea lor. Abordarea „well-to-wheel” garantează o evaluare corectă și completă a emisiilor de CO2 și efectul de decarbonizare pe care îl aduce fiecare soluție pentru transport.

Iar modul de fabricare a gazelor bio este unul mult mai curat decât cel folosit în prezent în industria petrolieră care activează cu combustibili fosili. Spre exemplu, pentru producerea biometanului din îngrășământ natural umed, reducerea la nivel de CO2 este de până la 182% comparativ cu alte procese.

Follow #infotrucker