Nikola va fuziona cu VectoIQ și va fi listată la bursă

Nikola Motor Company a semnat un acord de fuziune cu VectoIQ și urmează să fie listată la bursă sub numele de NKLA.
Tranzacția este așteptată să se încheie în al doilea trimestru al anului, iar Nikola va putea fi tranzacționată NASDAQ sub numele de NKLA.
În același timp, Nikola va primi și o infuzie de capital de 525 de milioane de dolari, bani care vin din partea unor investitori precum Fidelity Management & Research Company, ValueAct Spring Fund, and P. Schoenfeld Asset Management LP.
Mulțumită acestei infuzii de capital, Nikola Motor Company ar urma să poată pune în producția de serie câteva dintre modelele anunțate până acum.
“În cei doi ani de când căutăm un partener care să ofere tehnologie nouă care să facă diferența la nivel global, Nikola a fost compania care ne-a câștigat admirația de la început”, a declarat Stephen Girsky, CEO-ul VectoIQ.
Fondat în 2015, start-up-ul a gândit de la bun început producția de camioane electrice echipate cu pile de combustie pe bază de hidrogen. În timp ce alte companii vor să vină cu produse cu baterii litiu-ion, care nu doar că au o masă ridicată, dar necesită și un timp ridicat de încărcare, Nikola a preferat o alternativă ecologică mai puțin folosită în industrie.
VEZI ȘI: Mobilitate eco? Transportul rutier de mărfuri caută încă cele mai bune soluții
Până în acest moment, Nikola a pregătit trei prototipuri, iar două dintre acestea ar urma să fie introduse în producția de serie. Acestea vor fi comercializate în SUA și Europa.
În același timp, Nikola a venit și cu produse echipate cu baterii, dar acestea se adresează celor care nu au nevoie de o autonomie atât de mare, aceasta putând fi oferită fără probleme de soluția cu pile de combustie pe bază de hidrogen.
În urma acestor decizii, Nikola speră să înceapă cu o producție de 600 de unități pe an. În 2024, reprezentanții companiei se așteaptă la vânzări de 7.000 de unități echipate cu baterii și 5.000 de camioane cu pile de combustie. Tot în 2024, veniturile companiei ar trebui să ajungă la 3.2 miliarde de dolari.