Bus

Noi autobuze electrice Scania în orașul suedez Östersund

Scania a livrat recent 7 din cele 10 autobuze electrice comandate de Vy Buss pentru orașul Östersund din Suedia. Celelalte vehicule din această comandă vor fi livrate în 2022.

Cele 7 autobuze electrice din noua generație Scania Citywide LF  au început să opereze în Östersund în luna septembrie. Ele se alătură celorlalte autobuzele electrice Scania, testate în oraș din 2017. Östersund mizează pe sustenabilitate, alte rute din oraș fiind deservite de autobuze alimentate cu biocarburanți.

Noi autobuze electrice Scania în orașul suedez Östersund

”Colaborarea cu Scania a decurs foarte bine. Autobuzele au funcționat foarte bine, chiar dacă afară au fost plus sau minus 30 de grade. În prezent, aproximativ 25% din transportul public din oraș este realizat cu autobuze electrice, iar acum extindem și mai mult această flotă”, a declarat Jens Rempling, Manager la Vy Buss.

Östersund este situat în provincia Jämtland, pe malul lui Storsjön, al cincilea cel mai mare lac din Suedia. Orașul se întinde pe dealuri, cu străzi abrupte ce coborară spre lac.

VEZI ȘI: Grupul TRATON mizează pe vehicule electrice cu baterii

Autobuzele electrice reprezintă o parte importantă a transformării sectorului de transport din Östersund. Tranziția a început în decembrie 2017, iar în martie 2018 au fost livrate primele autobuze electrice Scania.

Sondajele arată că 78% dintre pasageri sunt foarte mulțumiți de călătoriile efectuate la bordul autobuzeleor electrice. 66% dintre aceștia au considerat că este mai bine sau mult mai bine să călătorească cu autobuze electrice decât cu unele convenționale.

Scania Citywide LF 12.3 BEV

Noua generație Scania Citywide LF este complet electrică (BEV), are podea joasă și o capacitate de 100 de pasageri, dintre care 35 pe scaune. Cele 8 baterii litiu-ion au o capacitate totală de 264 kWh, optimizată pentru rutele cu posibilitate de încărcare rapidă prin pantograf din Östersund. Astfel, autobuzele nu trebuie să transporte o baterie mai mare, având un consum de energie mai mic și o capacitate mai mare pentru pasageri.

Autobuzul este propulsat de un motor electric cu putere de vârf de 300 kW, cuplat la o transmisie automatizată cu 2 viteze. Sistemul de climatizare bazat pe pompă de căldură reduce suplimentar consumul de energie.

Bateriile pot fi încărcate atât la depou (încărcare de lungă durată), cât și pe traseu (încărcare rapidă). Cel mai des, autobuzele vor fi încărcate la stațiile de pe traseu, prin intermediul unui pantograf. Această operațiune durează 6-7 minute, după care autobuzul poate parcurge întregul traseu. Energia cu care sunt alimentate autobuzele electrice este produsă de o hidrocentrală din zonă.

Din aceeași categorie...

Back to top button