Noi norme de etichetare a anvelopelor în Uniunea Europeană

Acord provizoriu privind noile norme de etichetare a anvelopelor

Președinția Consiliului și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu privind noile norme de etichetare a anvelopelor, cu scopul de informare mai bină a consumatorilor în privința performanțelor.

Pe 22 noiembrie 2019, ambasadorii la UE au analizat în mod pozitiv un acord provizoriu între președinția Consiliului și Parlamentul European referitor la noi norme de etichetare a anvelopelor în legătură cu parametri precum eficiența consumului de combustibil, aderența pe teren umed și zgomotul.

Scopul regulamentului este de a oferi consumatorilor mai multe informații legate de performanțe și de a le permite să aleagă anvelopele care sunt mai sigure, mai eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil și mai silențioase.

”Consumatorii vor fi acum mai bine informați atunci când cumpără anvelope noi, putând astfel să le aleagă pe cele care sunt cele mai sigure și mai eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil. Acest lucru va contribui la salvarea de vieți și la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în sectorul rutier”, spune Katri Kulmuni, ministra afacerilor economice din Finlanda și președinta Consiliului.

Noile norme înlocuiesc un regulament anterior și introduc o serie de modificări importante:

  • designul etichetei a fost actualizat și include pictograme cu privire la aderența pe zăpadă și pe gheață, în conformitate cu standardele internaționale
  • etichetele vor deveni mai vizibile pentru consumatori datorită noilor norme privind modul de afișare a acestora, inclusiv în vânzarea la distanță și în anunțurile publicitare online
  • se elimină cele mai mici clase de eficiență a consumului de combustibil, care nu mai sunt în uz, pentru a face scara mai clară și mai ușor de înțeles
  • în viitor, pneurile pentru camioane și autobuze (pneuri C3) vor trebui de asemenea să poarte eticheta în cauză
  • asigurarea respectării dispozițiilor este îmbunătățită grație unei obligații de a înregistra pneurile într-o bază de date a produselor.

În plus, regulamentul include în domeniul său de aplicare și anvelopele reșapate. Noile norme li se vor aplica acestora de îndată ce va fi elaborată o metodă de testare adecvată.

De asemenea, regulamentul include dispoziții pentru adăugarea unor parametri privind kilometrajul și abraziunea de îndată ce vor fi disponibile metode de testare adecvate.

Se preconizează că acest lucru va avea un efect asupra reducerii cantității de microplastice care ajung în mediu din cauza abraziunii pneurilor.

VEZI ȘI: ASFINAG deschide o nouă parcare pentru camioane pe A 25 la Pucking

Obiectivul sistemului de etichetare a anvelopelor este de a îmbunătăți siguranța rutieră și sănătatea publică și de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră și poluarea fonică din sectorul transporturilor.

Regulamentul urmărește să realizeze acest lucru printr-o mai bună informare a consumatorilor cu privire la parametrii de eficiență a consumului de combustibil, de siguranță și de zgomot ai pneurilor pe care le cumpără.

Transportul rutier generează aproximativ 22% din emisiile totale de gaze cu efect de seră din Uniune, iar pneurile, mai ales din cauza rezistenței la rulare, sunt răspunzătoare pentru 20%-30% din consumul de combustibil al unui vehicul.

O reducere a rezistenței la rulare a pneurilor contribuie așadar la reducerea emisiilor, aducând totodată economii consumatorilor grație unui consum de combustibil mai scăzut.

Abrogarea cadrului legislativ actual a devenit necesară după ce, în urma revizuirii sale, a reieșit că sistemul de etichetare a pneurilor nu își atingea pe deplin obiectivul de îmbunătățire a siguranței și de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră în sectorul transporturilor, din cauza vizibilității scăzute a etichetelor și a lipsei instrumentelor adecvate pentru asigurarea respectării normelor.

Acordul a fost obținut în data de 13 noiembrie, seara târziu. Noile norme nu au fost încă adoptate în mod formal de către Consiliu și Parlamentul European, însă acestea urmează a fi adoptate într-o etapă ulterioară.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.