Noi pași spre legiferarea vehiculelor autonome pe drumurile din Europa

Vehiculele autonome au depăşit stadiile de testare de laborator şi cele din poligoane, dovedind că tehnologiile funcţionează.
Acum se pune presiune pe Uniunea Europeană care face normele de circulaţie, pentru a legifera cumva vehiculele autonome – etapa pregătitoare înainte de apariţia vehiculelor fără şofer şi… fără cabină.
Anul trecut, în septembrie, lua fiinţă European Automotive Telecom Alliance (EATA), o „asociaţie” ce are ca principal obiectiv dezvoltarea şi răspândirea vehiculelor autonome şi interconectate din care fac parte pe lângă cele 6 asociații (ACEA, CLEPA, ETNO, ECTA GSMA și GSA) și Autoliv, BMW Group, Bosch, Continental, DAF Trucks, Daimler, Delphi, Denso, Deutsche Telekom, Ericsson, Eurofiber, Fiat Chrysler Automobiles, Ford of Europe, Hella, Huawei, Hyundai Motor Europe, Iveco, Jaguar Land Rover, KPN, MAN Truck & Bus, Nokia, Opel Group, Orange, Play, Post Luxembourg, Proximus, PSA Group, Renault Group, Scania, Telefonica, Telenor, Toyota Motor Europe, Valeo, Vodafone, Volkswagen Group, Volvo Cars şi Volvo Group.
5G Automotive Association (5GAA) este o altă societate, de data asta chiar globală, care adună laolaltă 33 de companii din domeniile transporturilor şi telecomunicaţiilor, membrii săi fondatori fiind AUDI AG, BMW Group, Daimler AG, Ericsson, Huawei, Intel, Nokia şi Qualcomm Incorporated.
VEZI ȘI: MAN Truck & Bus a început vânzarea modelului MAN TGE în Europa
Zilele trecute, a avut loc o reuniune la Barcelona la care EATA şi-a prezentat următorii paşi din strategia sa de punere în practică a vehiculelor autonome şi interconectate. Startul va fi dat chiar anul acesta. Belgia, Olanda, Franţa, Spania şi Germania vor fi gazdele unor teste precum condusul autonom pe autostradă, încolonarea camioanelor şi tehnologii de interconectare cu infrastructura rutieră. În etapa a doua, se vor alătura alte ţări aflate de-a lungul coridoarelor TEN-T.
Bine, pentru probe cu adevărat extreme ar trebui să ajungă şi pe autostrăzile noastre.
La anul, parcarea şi conducerea automată vor deveni şi mai aproape de aplicarea lor pe scară largă. Proiectul propus de EATA denumit CONCORDA, va fi finanţat jumatate de către UE, care va plăti astfel 24 milioane euro.
La respectivul eveniment la care au fost înfăţişate beneficiile economice şi sociale ale cetăţenilor Europei de pe urma vehiculelor autonome, au fost prezenţi şi doi europeni de seamă, comisionarul şi vice-preşedintele CE.
Cu investiţii atât de vaste, EATA a cerut UE să creeze norme care să sprijine vehiculele autonome. Prin urmare, UE trebuie să evite supra-reglementarea confidențialității și să asigure fluxul efectiv al datelor. Cu aceeaşi ocazie a fost semnat şi un memorandum de înţelegere între EATA şi 5GAA.
Oare se va ajunge până la momentul în care, pentru un abonament 5G să primim „cadou” un DAF sau un Hyundai?
Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube