Noi reguli privind accesul la profesia de operator de transport și cabotaj, adoptate de Comisia TRAN

Noi reguli privind accesul la profesia de operator de transport și cabotaj, adoptate de Comisia TRAN

Ieri, 10 ianuarie 2018, deputații europeni din Comisia TRAN a Parlementului European au adoptat noi reguli în ceea ce privește accesul la profesia de operator de transport rutier și cabotaj.

Deputații europeni au adoptat noi reguli privind accesul la profesia de operator de transport rutier și normele de cabotaj, cu 27 de voturi pentru și 21 împotrivă și au respins amendamentele privind timpii de condus și odihnă, respectiv detașarea șoferilor.

Noile reguli privind accesul la profesia de operator de transport rutier și normele de cabotaj vizează eliminarea companiilor de tip “letterbox”, îmbunătățirea aplicării normelor de cabotaj și prevenirea fraudei în transportul rutier.

Astfel, pentru a demonstra faptul că nu sunt companii de tip “letterbox”, operatorii de transport rutier de mărfuri ar trebui să furnizeze dovada activităților substanțiale în statul membru în care sunt înregistrate.

Conform noilor reguli, companiile vor putea efectua operațiuni de transport într-o altă țară a Uniunii Europene (cabotaj) timp de 3 zile după livrarea transfrontalieră pentru a îmbunătăți aplicabilitatea și pentru a evita „rularea pe gol” a camioanelor. Legislația actuală permite trei operațiuni în termen de 7 zile.

Pentru a preveni cabotajul sistematic, după această perioadă, camioanele vor trebui să efectueze o pauză în termen de două zile și jumătate (60 de ore) – perioadă de “cooling-off” – după întoarcerea camionului în statul membru de stabilire al operatorului de transport rutier și până la efectuarea unui nou transport internațional care provine din statul membru în care este stabilită firma.

VEZI ȘI: Rezultat mixt în votul dat de Comisia TRAN asupra Pachetului de Mobilitate

De asemenea, camioanele vor trebui să aibă o încarcare sau descărcare o dată la 4 săptămâni în statul membru în care este înregistrat operatorul de transport rutier.

Eliminarea utilizării abuzive a comercialelor ușoare de peste 2.4 tone
Deoarece un număr tot mai mare de companii de transport utilizează comerciale ușoare de peste 2.4 tone în operațiuni de transport internațional, deputații europeni propun ca acestea să respecte normele UE de a deveni operator de transport rutier pentru a evita denaturarea pieței.

Reducerea birocrația și verificarea companiilor care nu respectă legea
Deputații europeni doresc ca documentele electronice și tehnologiile digitale să fie utilizate mai eficient pentru a ușura munca șoferilor profesioniști și a reduce timpul de verificare în cadrul controalelor rutiere.

Noi reguli privind accesul la profesia de operator de transport și cabotaj, adoptate de Comisia TRAN

Autoritățile naționale ar trebui să intensifice cooperarea transfrontalieră pentru a ajuta la identificarea și concentrarea asupra companiilor cu nu respectă legile, reducând în același timp controalele asupra operatorilor care respectă legea.

De asemenea, statele membre trebuie să impună sancțiuni contra expeditorilor, transportatorilor de mărfuri, contractorilor și subcontractanților, în cazul în care știu sau ar trebui să știe că operatorii de transport încalcă regulile.

Coordonatorii comisiilor de transport vor discuta cum să procedeze la cele trei propuneri privind Pachetul de Mobilitate la următoarea reuniune a coordonatorilor.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.