Noi sisteme de siguranță activă implementate de Volvo Trucks

Noi sisteme de siguranță activă implementate de Volvo Trucks

Tot mai mulți producători de vehicule comerciale încearcă să limiteze expunerea șoferilor profesioniști în trafic prin implementarea de noi sisteme suplimentare de siguranță activă care să-i ajute în evitarea unor situații ce pot avea urmări tragice.

Volvo Trucks, pionier și lider în ceea ce privește siguranța rutieră a dezvoltat o nouă tehnologie cu scopul de a proteja în mod special pietonii și bicicliştii. Tehnologia unică permite sistemului implementat pe vehicul să scaneze la 360 de grade tot ce se întâmplă în jurul acestuia. Asemănător modului de funcționare a creierul uman, vehiculul poate interpreta mediul în care se află şi poate sugera acţiuni pentru a evita eventuale situații periculoase. Tehnologia se află în faza de testare şi poate deveni disponibilă în următorii cinci – zece ani. Cercetările suedezilor demonstrează că vizibilitatea redusă este principala cauză a accidentelor provocate de camioane în Europa în care sunt implicaţi participanţi la trafic lipsiţi de protecţie. Astfel, numărul de accidente poate fi redus considerabil cu cea mai nouă tehnologie dezvoltată de Volvo Trucks, fiind rezultatul unui proiect unic de cercetare numit Non-Hit Car and Truck (NHCT) (maşina şi camionul care nu lovesc) realizat în colaborare cu divizia de autoturisme Volvo Cars.

Participanţii la trafic neprotejaţi precum pietonii şi bicicliştii sunt vulnerabili în mod special în zonele urbane unde circulă multe vehicule mari. Pentru prima dată în istorie este posibil ca un vehicul să-şi perceapă complet împrejurimile şi să trimită către şofer informaţia pentru evitarea unui eventual accident. Tehnologia primeşte informaţia prin intermediul senzorilor, radarelor şi camerelor amplasate de jur împrejurul vehiculului. Dacă şoferul nu acţionează conform sugestiilor, sistemul de direcţie sau frânare se activează independent.

Noi sisteme de siguranță activă implementate de Volvo Trucks

În prezent toate camioanele Volvo sunt construite astfel încât să fie eliminate cât mai mult din „unghiuri moarte”. În situaţii de trafic congestionat sau urban există riscul ca şoferul să nu observe ceva important precum ar fi apropierea unui biciclist pe partea din dreapta a vehiculului.

[pullquote align=”full” cite=”Carl Johan Almqvist, Director de Trafic şi Siguranţa Produselor la Volvo Trucks” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]Acum putem să rezolvăm această problemă şi putem ajuta şoferul să vadă şi să înţeleagă absolut tot ce se întâmplă în jurul vehiculului său.[/pullquote]

Introducerea pe piaţă a acestei tehnologii se poate realiza în următorii cinci până la zece ani, după spusele aceluiași Carl Johan Almqvist. „Avem toate componentele la un loc dar este necesar să mai facem multe testări pentru a ne asigura că sistemul funcţionează fără erori. Dacă reuşim să rezolvăm aceste provocări, putem aspira la un viitor fără accidente.”

Despre Non-Hit Car and Truck (NHCT)
Proeictul a început în septembrie 2010 în colaborare cu Volvo Car Corporation, ÅF Group, HiQ, Mecel şi Universitatea Tehnologică Chalmers, având ca principalul obiectiv dezvoltarea tehnologie care să reducă riscul de accidente atât pentru autoturisme cât şi pentru vehicule comerciale, concentrându-se cu precădere pe situaţii în care sistemele de siguranţă activă nu sunt suficiente. Proiectul NHCT se va încheia în decembrie 2014 iar rezultatul cercetărilor va permite dezvoltarea de noi sisteme de siguranţă activă care sunt aşteptate să fie gata de implementare pe piaţa comercială a camioanelor în decursul a cinci până la zece ani.

Sistemele actuale de siguranţă activă oferite de Volvo Trucks
– Avertizare de Coliziune cu Asistenţă la Frânarea de Urgenţă – Collision Warning with Emergency Brake – un sistem avansat de frânare de urgenţă echipat cu avertizoare pentru a ajuta la prevenirea accidentelor grave cauzate de neatenţia şoferului.
– Asistenţă la Schimbarea Benzii – Lane Changing Support – detectează vehiculele din unghiul mort, din partea dreapta a vehiculului.
– Asistenţă la Păstrarea Benzii – Lane Keeping Support – monitorizează poziţia camionului pe şosea. Atunci când detectează că autocamionul derapează sau se leagănă în afara marcajului liniar de pe şosea, o alarmă alertează şoferul să preia controlul pentru a putea evita un accident foarte grav.
– Asistenţă pentru Avertizare Şofer – Driver Alert Support – avertizează şoferii obosiţi şi le recomandă să facă neapărat o pauză.

 

Follow #infotrucker