SigurantaCamioane

Noi sisteme de siguranță pentru camioanele Mercedes-Benz

Camioanele Mercedes-Benz vor primi în curând noi sisteme de siguranță, pentru a îndeplini cerințele GSR 2. Vezi care sunt acestea și cum operează.

Din iulie 2024, toate camioanele, autobuzele și autocarele nou înmatriculate în UE vor trebui să respecte reglementările Regulamentului general de siguranță (GSR) actualizat. GSR impune o serie întreagă de sisteme de asistență a șoferului pentru a crește și mai mult siguranța rutieră pentru toate părțile implicate.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Cu sisteme precum Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2, Front Guard Assist, Active Drive Assist 3 sau Traffic Sign Assist, Daimler Truck îndeplinește și chiar depășește aceste cerințe. Ele vor fi disponibile în standard pentru eActros 600 și toate celelalte modele electrice cu baterie de la Mercedes-Benz Trucks, seria de modele Actros, Arocs, Atego și Econic, camioanele speciale Mercedes-Benz, precum și autobuzele urbane, interurbane și de turism ale mărcilor Mercedes-Benz și Setra.

Fuziune a senzorilor la 270 de grade

Echiparea vehiculelor cu camere și senzori este foarte importantă pentru eficacitatea sistemelor de asistență. Pentru a contribui și mai bine la prevenirea accidentelor, Daimler Truck a dezvoltat o nouă platformă electronică, ce permite o vedere și mai mare în față și în lateral prin așa-numita fuziune a senzorilor. Platforma electronică oferă o procesare a datelor de 20 de ori mai rapidă, iar cei șase senzori instalați (patru radare laterale cu rază scurtă, un radar cu rază lungă în centru față și cameră multifuncțională din parbriz) pot acoperi acum un unghi de 270 de grade în jurul vehiculului. Datorită unghiului de vizualizare semnificativ mărit, sistemele de asistență instalate pot folosi și mai bine punctele lor forte. Acest lucru este valabil atât pentru sistemele complet noi, cât și pentru cele actualizate.

Active Brake Assist 6 cu monitorizare pe mai multe benzi

Active Brake Assist 6 este un bun exemplu al eficienței tehnologiei de fuziune la 270 de grade, precum și al depășirii cerințelor GSR. La viteze de până la 60 km/h (era deja de 50 km/h cu ABA 5), cel mai recent asistent de frânare de urgență de la Daimler Truck poate acum să efectueze și frânarea automată maximă cu oprire completă în fața utilizatorilor drumurilor care traversează, se apropie din sens opus sau circulă pe aceeași bandă. GSR solicită răspuns extins la pietoni și bicicliști abia de la 1 iulie 2026.

VEZI ȘI: Test Mercedes-Benz eActros 300 cap tractor: O nouă opțiune

Înaintea vehiculelor staționare, sistemul poate reacționa, ca și anterior, la viteze de până la 80 km/h cu frânare maximă până la oprirea completă. O altă notate a ABA 6 este monitorizarea pe mai multe benzi la o distanță de până la 250 de metri, pentru o detectare și mai bună a pericolelor. Ca rezultat, sistemul poate reacționa mai bine la situații critice și la obiecte în mișcare sau staționare – inclusiv, de exemplu, în situațiile tipice de viraj pe autostradă. În același timp, tehnologia radar asigură în general o disponibilitate ridicată a sistemului chiar și în condiții de vizibilitate slabă.

Active Sideguard Assist 2 și pe partea șoferului

A doua generație Active Sideguard Assist (ASGA 2) monitorizează traficul atât pe partea pasagerului, cât și a șoferului. Cu sistemul său de avertizare în două etape, poate alerta șoferii asupra potențialelor pericole, astfel încât intervenția în timp util să poată atenua o situație critică de trafic. Zonele laterale de monitorizare au acum o lățime de 4,25 metri (anterior 3,75 metri pe partea pasagerului). Zona de avertizare, activă până la o viteză de 30 km/h, se întinde la maximum 30 de metri în spatele vehiculului și la 7 metri în față.

Până la o viteză de viraj de 20 km/h, în zona roșie de avertizare, sistemul poate iniția frânarea automată până la oprire completă, dacă șoferul nu a reacționat în prealabil la o avertizare sonoră și vizuală pentru partea pasagerului. Și cu această funcție, sistemul depășește cerințele GSR, care prevede că Sideguard Assist doar trebuie să emită un avertisment dacă este necesar. În plus, ASGA 2 oferă un concept inteligent de avertizare la schimbarea benzii, în funcție de propria poziție pe bandă, și sprijină șoferii de ambele părți la schimbarea benzii.

Front Guard Assist monitorizează traficul din fața vehiculului

În agitația muncii de zi cu zi, se poate întâmpla ca șoferii să privească deja mai departe atunci când camionul pleacă de pe loc. Acest lucru poate avea consecințe grave dacă există pietoni sau bicicliști direct în fața camionului, autobuzului sau autocarului. Pentru a evita cât mai mult posibil accidentele în astfel de situații, noul Front Guard Assist de la Daimler Truck poate fi o caracteristică utilă.

Sistemul monitorizează traficul din fața vehiculului și sprijină șoferul atunci când vehiculul este oprit, începe să se deplaseze și în intersecții. Dacă detectează obiecte staționare sau în mișcare în fața vehiculului, sistemul sprijină șoferul în situații de conducere de până la 15 km/h, prin trimiterea de mesaje de avertizare în două etape. Tehnologia de fuziune a senzorilor la 270 de grade acoperă unghiul mort din fața vehiculului începând de la o distanță de 0,8 metri până la aproximativ 4 metri, pe toată lățimea vehiculului.

Noi sisteme de siguranță pentru camioanele Mercedes-Benz: Active Drive Assist 3

Active Drive Assist (ADA), care a permis în premieră conducerea parțial automatizată (nivelul 2) într-un camion de producție de serie, din 2018, a primit de asemenea îmbunătățiri suplimentare. Dacă a doua generație, ADA 2, instalată din iunie 2021, a fost îmbunătățită pentru a include funcția de oprire de urgență, ADA 3 sprijină acum și mai bine șoferii în ghidarea longitudinală și laterală a camionului.

Total nouă este funcția de virare de urgență: în cazul în care ASGA 2 raportează un risc de coliziune în timpul schimbării benzii, ADA 3 poate contravira în mod activ pentru a preveni părăsirea benzii și conduce vehiculul înapoi în centrul benzii sau pe propria bandă. La fel ca la generația anterioară, ADA 3 poate, de asemenea, să mențină automat o distanță, să accelereze și să vireze dacă sunt îndeplinite condițiile necesare ale sistemului, cum ar fi un drum drept sau o curbă largă și marcaje vizibile clar.

Dacă șoferul se apropie prea mult de un vehicul din față, ADA 3 poate frâna automat camionul pînă la distanța de siguranță setată. Odată ce distanța este suficientă din nou, sistemul poate accelera vehiculul înapoi până la viteza de croazieră setată. Dacă sistemul detectează că șoferul nu mai intervine în procesul de conducere în timpul călătoriei, de exemplu din cauza unor probleme de sănătate, este capabil să frâneze vehiculul moderat până la oprire sau să inițieze o oprire de urgență.

Noi sisteme de siguranță pentru camioanele Mercedes-Benz: Traffic Sign Assist

Și cu Traffic Sign Assist, Daimler Truck depășește cerințele GSR. Dacă reglementările UE impun afișarea permanentă a limitelor de viteză valabile pentru vehicul, cu posibile alerte de avertizare în cazul depășirii acestora, Traffic Sign Assist identifică și semnele de interzicere a accesului și ridicarea acestora, precum și indicatoarele de avertizare și afișează ultimele două semne pe Multimedia Cockpit sau Classic Cockpit.

Datorită conectării inteligente a datelor camerei și hărții, Traffic Sign Assist îi sprijină și pe șoferi prin afișarea permanentă a ultimei limite de viteză relevante pentru camion. Dacă viteza maximă admisă este depășită, se aude un ton de avertizare. Tehnologia OCR (Optical Character Recognition) utilizată ”citește” și restricțiile de timp ale reglementărilor corespunzătoare. Puterea mare de calcul și senzorii instalați în combinație cu sistemul GPS oferă date exacte în timp real pentru determinarea precisă a poziției, precum și a împrejurimilor vehiculului.

Sisteme suplimentare pentru un pachet general armonios

În cele din urmă, dotări precum camera de marșarier pentru evitarea coliziunilor la manevrare sau cuplare, sistemul de avertizare a pierderii presiunii în anvelope pentru o durată de viață mai lungă a anvelopelor și un consum mai mic de combustibil, sistemul care evaluează nivelul de oboseală a șoferului și opțiunea de instalare a unui sistem de imobilizare pe baza unui alcool-tester contribuie, de asemenea, la o mai mare siguranță.

Cu toate aceste sisteme de asistență, Daimler Truck urmărește în întregul său portofoliu de produse obiectivul de a sprijini și de a ajuta șoferii cât mai mult posibil în timpul călătoriilor lor, în limitele sistemului. Cu toate acestea, șoferul rămâne 100% responsabil pentru conducerea vehiculului în siguranță în orice moment, așa cum prevede legea.

Din aceeași categorie...

Back to top button