Noi variante suplimentare de FUSO Canter pentru construcții

Fie că sunt diesel sau electrice, FUSO Canter și eCanter sunt partenerul ideal pentru o gamă largă de aplicații în industria construcțiilor.
FUSO, marca de camioane deținut de Daimler Truck, a adus la bauma 2025 trei variante ale modelului ușor FUSO Canter, adaptate special pentru aplicații de construcții.
Printre acestea se numără și noua generație a modelului electric eCanter, care vine cu configurații dedicate carosărilor complexe, precum bene basculabile, macarale sau platforme aeriene.
La standul interior, FUSO Europe a expus un FUSO Next Generation eCanter 7C18e (7,49 tone) echipat cu o benă basculabilă trilaterală Meiller Trigenius, alături de un model Canter diesel 6S15 (6,0 tone) echipat cu platformă WEHA și macara.
În zona exterioară, a fost expus un FUSO Canter 9C18 (8,55 tone) cu sistem de tip roll-off de la Palfinger.
eCanter cu șasiu pregătit pentru carosări complexe
Începând cu trimestrul al patrulea din 2025, FUSO va oferi eCanter cu un nou layout al bateriei în cadrul șasiului, permițând astfel integrarea unor carosări complexe precum macarale sau platforme aeriene – o premieră pentru acest model 100% electric.
Pachetele de baterii au fost repoziționate mai în spate, oferind spațiu suplimentar între cabina șoferului și baterie pentru montarea suporturilor necesare carosării.
Noile configurații de șasiu ale eCanter cu layout-ul revizuit al bateriei sunt disponibile în următoarele versiuni:
- 4S15e, ampatament 3.400 mm, baterie S – platformă aeriană
- 7C18e, ampatament 3.400 mm, baterie S – cu macara
- 7C18e, ampatament 3.850 mm, baterie M – cu platformă aeriană sau macara
- 7C18e, ampatament 4.450 mm, baterie M – cu platformă aeriană
- 9C18e, ampatament 3.850 mm, baterie M – cu macara
- 9C18e, ampatament 4.450 mm, baterie M – cu platformă aeriană
Prin aceste versiuni, FUSO oferă în prezent aproximativ 85% din variantele diesel și în o versiune electrică, acoperind astfel aproape întreaga gamă de cerințe pentru aplicații urbane și industriale.
Începând de la finalul acestui an, toate modelele din gama Next Generation FUSO eCanter vor putea fi comandate și cu cuplă de remorcare opțională, crescând astfel versatilitatea utilizării în aplicații municipale, de construcții sau distribuție.
FUSO Canter: compatibil cu HVO
Pe lângă extinderea portofoliului electric, FUSO anunță și o inovație pentru versiunea convențională.
Modelele diesel FUSO Canter vor putea fi alimentate opțional cu HVO – un combustibil regenerabil ce reduce semnificativ emisiile de CO2 comparativ cu motorina standard. Lansarea pe piață este planificată tot pentru finalul lui 2025.
Bestseller de peste 60 de ani
FUSO Canter este unul dintre cele mai bine vândute camioane ușoare la nivel internațional de peste șase decenii, datorită razei de bracaj extrem de mici, sarcinii utile ridicate și versatilității în utilizare. Din 1963 și până în prezent, peste 4,5 milioane de unități au fost produse la nivel global.
Canter este disponibil în cinci clase de greutate (3,5 – 8,55 tone), cu șase ampatamente (2.500 – 4.750 mm), trei motorizări (130 – 175 CP) și trei tipuri de cabină (standard, comfort și crewcab).
Modelul electric FUSO eCanter, aflat în producție de serie din 2023, este disponibil în 53 de variante și trei configurații de baterii, fiind deja comercializat în 38 de piețe globale. Înaintea actualei generații, FUSO a fost pionierul mobilității electrice încă din 2017, testând aplicații reale alături de clienți din întreaga lume.
Atât Canter cât și eCanter sunt produse pentru piața europeană la fabrica Mitsubishi Fuso Truck Europe din Tramagal, Portugalia, iar pentru restul regiunilor, în uzina din Kawasaki, Japonia.