Noile camioane Volvo facilitează luarea deciziilor corecte de către șoferi
Noile camioane Volvo FM, FMX, FH și FH16 vin cu o nouă interfață de utilizare flexibilă, care facilitează luarea deciziilor corecte de către șoferi.
Noile camioane Volvo au fost dezvoltate pentru a maximiza șansele șoferilor de a-și face treaba în mod eficient, sigur și responsabil. Toate modelele au o nouă interfață de utilizare flexibilă cu un panou de instrumente digital care oferă șoferului informații relevante în fiecare situație.
În plus, Volvo FM și FMX vin cu noi cabine care oferă șoferului mai mult spațiu și vizibilitate directă îmbunătățită.
Șoferii calificați care își conduc eficient camioanele și iau decizii sigure în trafic reprezintă un atuu neprețuit pentru orice companie de transport. însă există o concurență dură pentru a-i atrage pe cei mai buni. Având în vedere acest lucru, Volvo a investit în dezvoltarea unei zone de lucru cât mai confortabilă, sigură și ergonomică.
„Cu noile noastre camioane, satisfacem atât nevoile șoferilor, cât și ale companiilor de transport. Dezvoltând în continuare caracteristici clasice Volvo precum ergonomia, confortul și siguranța și combinându-le cu o nouă tehnologie și design inovator, am făcut ca postul de conducere să devină mai atractiv și mai productiv”, a declarat Peter Lindgren, Product Manager Cab la Volvo Trucks.
Mai ușor de evitat greșelile costisitoare
Un nou ecran principal de 12 inch oferă șoferului acces rapid la informații care ajută la evitarea greșelilor costisitoare.
De exemplu, orele șoferului sunt întotdeauna afișate, facilitând planificarea conducerii și reducând riscul încălcării legislației. Identificarea indicatoarelor rutiere este o altă funcție practică care ajută la avertizarea șoferului cu privire la limitele de viteză, restricțiile de depășire și tipul de drum.
Cu patru meniuri selectabile, fiecare șofer poate personaliza cu ușurință conținutul și aspectul afișajului principal. Dacă vehiculul a fost echipat și cu sistemul de navigație, acesta poate fi rulat cu ușurință pe ecranul central.
VEZI ȘI: Germania vrea să extindă rețeaua de drumuri pentru camioane ultra-lungi
Instrumentarul de bord poate fi completat cu un display lateral de 9 inch care propune un sistem de operare ușor de folosit. Acesta va ușura și mai mult gestionarea informațiilor de comunicare, infotainment și transport.
Până la opt camere pot fi conectate cu ușurință la display-ul lateral. Acesta poate afișa concomitent imagini de la patru camere. Pentru operarea instrumentarului de bord, șoferii vor utiliza comenzile de pe volan. Acestea sunt grupate intuitiv pe baza funcțiilor îndeplinite, iar anumite comenzi vor putea fi acționate și vocal.
„Întregul panou de instrumente este conceput pentru a oferi o imagine de ansamblu bună, permițându-i șoferului să gestioneze informațiile intuitiv și eficient, cu mai puțin stres. Panoul de instrumente are un design funcțional și robust, din material durabil, cu suporturi de pahare stabile, compartimente generoase de stocare și mai multe porturi de încărcare USB ”, spune Peter Lindgren.
Volvo FM și Volvo FMX au cabine noi cu un volum interior cu până la un metru cub mai mare decât anterior. Acest lucru oferă mai mult spațiu de lucru și o vizibilitate directă îmbunătățită semnificativ.
O intrare joasă, largă, cu două trepte anti-alunecare și iluminate facilitează operațiunile cu trasee care presupun opriri frecvente. La fel ca la Volvo FH și Volvo FH16, noile cabine vin cu scaune echipate cu o funcție pentru reglarea tetierei, astfel încât gâtul să stea într-o poziție relaxată, iar poziția de conducere să fie cât mai bună.
Patul inferior a fost repoziționat, iar cabina dispune de un compartiment suplimentar de depozitare cu un volum de 40 de litri. Izolația a fost îmbunătățită pentru a ține zgomotele afară și pentru a oferi o atmosferă de lucru cât mai bună. O unitate climatizată controlată de senzori, cu filtru de carbon, oferă o calitate bună a aerului, chiar și în condiții dificile.