Editorial

DAF ”Excelenţă Pură”… hai pe bune?!

Acum, după ce am căutat de am înnebunit „Excelența Pură” a noilor camioane DAF XF și CF, venim și spunem… hai pe bune!?

Marketing de calitate în sloganul acesta! Mi-au dat lacrimile! Cei mai mulţi dintre noi recunoaştem că XF Super Space Cab are cea mai mare cabină dintre toate europenele şi că este un camion destul de economic.

DAF ”Excelenţă Pură”... hai pe bune?!

Dar până la „Excelenţă Pură” (ce-o fi aceea?), mai e mult. Oricum, dacă ar fi să mă iau după asemenea cuvinte, nu aş cumpăra în veci respectivul produs, oricare ar fi el. Măcar, minte-mă frumos!

Din vară, va intra în producţia de serie o nouă generaţie DAF CF şi XF. Primele versiuni vor fi cele 4×2 şi 6×2, ulterior fiind promise alte variante de şasiu. Urmând tendinţele, noile vehicule au fost ajustate şi modificate pentru ca, în final, să fie promisă o economie de motorină de şapte procente.

Aflăm printre altele că motoarele PACCAR MX de 11 şi 13 litri, au primit modificări în privinţa turbinelor, a pistoanelor şi a acţionării supapelor. În plus, toate pompele auxiliare, de apă şi ulei, au acţionare variabilă. Obiectivele au fost un randament mai bun al motoarelor şi o frână de motor mai puternică.

Cabina este un alt punct la care DAF ne lasă fără cuvinte. Declaraţia că oferă cea mai mare cabină de pe piaţă (12.6 mc), nu poate fi un argument de luat în seamă decât de către cei ce trebuie să îşi care tot calabalâcul cu ei. Acum, serios vorbind, norocul lui DAF XF este că a fost oprită producţia lui Magnum.

Specialiştii în marketing numesc noua cabină „Drivers Dream”. Vreau să-l văd pe şoferul care visează la o cabină cu pat mare, cu frigider sub el şi cu un aragaz montat pe bord, în schimbul unei nopţi petrecute la hotel (sau măcar pensiune) şi a unei mese la restaurant (sau măcar autoservire).

Şoferul de DAF se poate bucura în schimb de noua culoare cognac a bordului şi de imitaţiile de lemn negru ca de pian.

VEZI ȘI: Informații despre interdicția repausului săptămânal normal în Germania

Evident că şi DAF se preocupă de conexiunile GSM şi de managementul flotelor clienţilor săi, încercând să nu lase totul doar la încemâna unor firme specializate în programe. Motiv pentru care şi cele două noi familii au fost actualizate la acest nivel.

O altă inovaţie, care de fapt nu a fost realizată de DAF ori PACCAR, este noua cutie de viteze TraXon – proiectată şi fabricată de ZF de mai bine de un an, şi care o înlocuieşte pe AS-Tronic. Inginerii din Friedrichshafen au creat nu numai o transmisie polivalentă, ci şi o unitate de control a acesteia, compatibilă cu electronica producătorilor de camioane şi autobuze.

Bazându-se pe coordonatele GPS, senzorii de înclinaţie, de pivotare şi de turaţie, unitatea de comandă a TraXon ştie să aleagă treapta de viteză potrivită. În strategiile sale intră anticiparea, rularea liberă, balansul şi manevrele de precizie. Cine mai foloseşte TraXon, cu toate noile sale caracteristici? Printre alţii, MAN, Iveco şi Ford Trucks.

O altă perfecţionare anunţată de către DAF ar mai fi şi scăderea masei noilor camioane cu circa 100 kg. Din această valoare jumătate se datorează unei noi instalaţii de tratare a gazelor de eşapament.

Ce mult aş vrea să vizitez secţia, din cadrul uzinelor DAF, unde sunt produse aceste echipamente. Voi nu?

Din aceeași categorie...

Back to top button