Noile condiții de călătorie, în și din Germania, pot afecta transportul de mărfuri

Noile condiții de călătorie, în și din Germania, pot afecta transportul de mărfuri
Noile condiții de călătorie, în și din Germania, pot afecta transportul rutier de mărfuri, atrag atenția asociațiile de transport și logistică din acestă țară.

Cinci asociații de transport și logistică din Germania au trimis o scrisoare deschisă autorităților din transporturi și sănătate prin care solicită găsirea unor soluții pentru șoferii de camion, care sunt nevoiți să tranziteze sau să lucreze în țări considerate de risc și, mai ales, să nu aplice noile condiții de călătorie în cazul acestora, dar și a celor care lucrează în transportul maritim, feroviar și aerian.

Noile condiții de călătorie, în și din Germania, pot afecta transportul de mărfuri

Germania a înăsprit recent condițiile pentru cei care revin în țară din zonele considerate de risc și a impus carantină timp de 10 zile și obligativitatea testării. Conform unor surse, s-a luat în discuție aplicarea acestor noi reglementări și pentru personalul din transporturi.

Astfel, conform noilor reglementări cei care petrec peste 72 de ore într-o zonă de risc ar trebui să stea 10 zile în carantină și să facă un test fie imediat înainte de intrarea în țară, fie imediat după.

Pentru transportatori este o problemă, mai ales în cazul celor care lucrează cu șoferi din estul Europei care petrec mai mult de 72 de ore în țara natală după ce lucrează o perioadă de 3 – 4 săptămâni, de exemplu. De această decizie, spun reprezentanții BGL, ar fi afectați peste 100.000 de șoferi străini care sunt angajați în Germania.

VEZI ȘI: Transportatorii care au „parcat” la Kassel Ost riscă amenzi de până la 500 de euro per camion

BGL cere ca șoferii de camion să beneficieze de condiții similare cu cele din primăvara anului 2020, fără să fie afectați de noile reglementări și să se facă din nou acele culoare verzi la trecerea granițelor pentru cei care transportă mărfuri.

Asociațiile de transport și logistică au anunțat că susțin măsurile luate de guvern pentru a preveni răspândirea pandemiei, dar atrag atenție că aplicarea acestora și asupra lucrătorilor din transporturi va duce la blocarea lanțurilor de aprovizionare.

Conform reprezentanților celor 5 asociații există un trafic de peste 50 de milioane de camioane anual la granția cu Germania și că ar trebui găsite soluții care să maximizeze tranzitul, nu să-l blocheze pentru că altfel se întrerupe lanțul de distribuție.

Aceștia mai precizează și că întreaga branșă a luat mereu măsuri de protecție sanitară și că a respectat întotdeauna toate prevederile legislative impuse.

Follow #infotrucker