In FocusTop News

Noile norme UE privind emisiile de CO2 ale camioanelor, un risc pentru lanțurile de aprovizionare

Grupurile din industrie văd în noile norme UE privind emisiile de CO2 ale camioanelor un risc pentru lanțurile de aprovizionare din Europa.

Grupurile de transport rutier, de expeditori și de energie din Europa au solicitat recunoașterea combustibililor cu emisii neutre de dioxid de carbon ca soluție de decarbonizare pe termen lung, alături de electrificare și hidrogen, pentru un sector logistic european stabil și funcțional.

Într-o scrisoare comună trimisă vicepreședintelui executiv al UE, Frans Timmermans, IRU, Consiliul European al Transportatorilor și FuelsEurope – care reprezintă operatorii de transport rutier, transportatorii și furnizorii de energie – au solicitat recunoașterea deplină și egală a combustibililor lichizi fără emisii de dioxid de carbon pentru motoarele cu combustie internă, alături de propulsiile electrice și pe bază de hidrogen, în cadrul noilor norme UE privind emisiile de CO2 ale camioanelor.

Pentru ca lanțurile de aprovizionare din UE să funcționeze bine și să fie stabile, operatorii de transport rutier și expeditorii trebuie să poată decide ce tehnologie este cea mai potrivită pentru diferite tipuri de operațiuni, pentru a atinge obiectivul comun: neutralitatea emisiilor de CO2 până în 2050.

Atingerea acestui obiectiv depinde de opțiunile tehnologice permise de viitoarea legislație europeană, care are impact atât asupra camioanelor, cât și asupra infrastructurii.

“Lanțurile logistice vitale care aprovizionează cetățenii UE cu alimente, medicamente și alte produse de bază nu ar trebui să fie supuse unui salt incert în întuneric, care ar putea pune în pericol stabilitatea acestora.”, spune Raluca Marian, director de politici UE la IRU.

VEZI ȘI: Cargo Truck Direct a implementat săptămâna de lucru de 4 zile în Germania

“O propunere de standard de CO2 pentru sectorul logistic european ar trebui să insiste asupra tuturor opțiunilor pentru a atinge neutralitatea în materie de carbon. O renunțare completă la combustia internă, în ciuda faptului că și aceasta poate atinge același obiectiv, în funcție de ceea ce se utilizează, nu poate fi descrisă decât ca un experiment inutil și riscant”, a mai adăugat Raluca Marian.

Combustibilii cu emisii neutre de dioxid de carbon reprezintă, de asemenea, cea mai realistă opțiune pentru decarbonizarea aviației, a majorității transportului maritim și a parcului existent de vehicule rutiere. Disponibilitatea biomasei durabile este mai mult decât suficientă pentru a satisface cererea de biocombustibili avansați pentru cele trei moduri de transport.

Din aceeași categorie...

Back to top button