Noile proceduri de la frontiere continuă să întârzie transportul expres către UE

Noile proceduri de la frontiere continuă să întârzie transportul expres către UE
Companiile care se bazează pe transportul expres din Marea Britanie către Uniunea Europeană sunt avertizate că noile proceduri de la frontiere vor întârzia livrările.

Neil Kuschel, director executiv la furnizorul de tehnologie pentru comerț electronic transfrontalier Global-e, a declarat că nu doar clienții din Europa se confruntă cu noile proceduri de la frontiere, odată cu ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, ci și unii transportatori rutieri se luptă cu declarațiile vamale și restul documentelor de livrare în Europa.

Noile proceduri de la frontiere continuă să întârzie transportul expres către UE

“Dacă esti o marcă sau un vânzător care depinzi în totalitate de unul sau doi transportatori, ai putea fi afectat”, spune Kuschel.

Acesta mai spune că „unii transportatori au depus eforturi mari pentru a continua livrări în Uniunea Europeană, în special, cei care oferă servicii de coletărie și nu pot gestiona partea de declarații vamale și documente de livrare în Europa, iar alții s-au confruntat cu întârzieri.”

„Oamenii din Europa nu sunt obișnuiți să plătească taxe vamale. Consumatorul sau destinatarul articolului din Europa va trebui, dacă produsul nu a fost trimis cu toate taxele incluse, să plătească la livrare TVA-ul și posibil taxă vamală”, mai explică Neil Kuschel. Acest avertisment vine după ce DPD a reluat pe 15 ianuarie serviciile de transport expres din Marea Britanie în Uniunea Europeană, după ce a rezolvat problemele legate de vamă.

VEZI ȘI: Palletways a suspendat serviciile de transport din Marea Britanie către Uniunea Europeană

Între timp, Ilex Studio, o companie care vinde ghivece și copaci, a declarat că clienții săi europeni au primit e-mailuri de la DHL prin care li se solicita plata taxelor vamale.

”Clienții au primit e-mailuri de la DHL spunându-le că au de plată 40 de euro taxe vamale pentru comenzile pe care le-au cumpărat de la noi, pentru produse cu prețuri cuprinse între 20 și 35 de lire sterline. DHL a spus că da, aceasta este o problemă uriașă și mulți oameni au primit acest mesaj”, a declarat Ed Spur, proprietarul Ilex Studio, într-un interviu pentru Radio 5 Live.

Taxa cerută de DHL include TVA-ul la destinație, care în Europa variază între 19% și 21% și o taxă de 17 euro pentru colectarea vamală și deținerea bunului, pe care Ed Spur o vede ca pe o taxă de procesare.

De asemenea, Spur a mai spus în cadrul interviului că DHL l-a sfătuit să închidă vânzarea pentru Europa până când problema va fi rezolvată. Cu toate acestea, DHL a declarat pentru motortransport.co.uk, prin vocea purtătorul de cuvânt, că nu le recomandă clienților să oprescă livrarea în Europa.

Follow #infotrucker