
Începând cu 1 octombrie 2021 intră în vigoare noile tarife de taxare rutieră pentru camioane în Germania, care scad ușor în funcție de clasa de emisii. În același timp, se va reglementa din nou scutirea de la plata taxei rutiere pentru camioanele alimentate cu gaze naturale.
Proporția costurilor cu infrastructură din tariful de taxare scade retroactiv în baza deciziei CJUE, care s-a opus includerii costurilor poliției rutiere în calculul costurilor cu infrastructura. De asemenea, proporția costurilor poluării aerului va crește pe viitor.
Modificarea legii, care ajustează tarifele de taxare rutieră pe baza noului calcul al costurilor de infrastructură, de asemenea, retroactiv pentru perioada 28 octombrie 2020 – 30 septembrie 2021, va intra în vigoare de la 1 octombrie 2021.
VEZI ȘI: Nikola Tre BEV, prezentat oficial în SUA. Cum arată IVECO S-Way electric
Pentru călătoriile din perioada 28 octombrie 2020 – 30 septembrie 2021, sumele rambursabile pot fi înapoiate proporțional la cerere. Valoarea rambursării pentru costurile de infrastructură depinde de clasa de greutate și se ridică la:
- 7,5 t sub 12 t MTMA: rambursare de 1,5 cent/km;
- 12 t la 18 t MTMA: rambursare de 0,3 cent/km;
- Peste 18 t MTMA cu până la trei axe: rambursare de 0,5 cent/km;
- Peste 18 t MTMA cu patru sau mai multe axe: rambursare de 0,5 cent/km;
Pentru ca toate călătoriile să poată fi luate în considerare, Toll Collect recomandă clienților să solicite o rambursare numai atunci când sunt disponibile toate extrasele de taxare sau documentele de facturare pentru această perioadă, adică după 1 octombrie 2021. Clienții pot face cererea de rambursare până la sfârșitul anului 2023.
În prezent se fac pregătiri, astfel încât să fie cât mai simplu posibil să faceți această cerere. Informațiile cu privire la aceasta vor fi publicate pe site-ul Oficiului Federal pentru Transportul Mărfurilor (BAG) în timp util.
Pentru a putea include în calcul toate călătoriile până la 30 septembrie 2021 sunt necesare toate chitanțele/facturile până la această dată.
Prelucrarea poate avea loc numai după intrarea în vigoare a legii (1 octombrie 2021). Din acel moment, procesarea rambursării poate dura ceva timp până la finalizare. Prin urmare, BAG solicită răbdarea din partea transportatorilor. De asemenea, nu va fi percepută nicio taxă pentru procesare.
Camioanele alimentate cu gaze naturale scutite de la plata taxei rutiere
Începând cu 1 octombrie 2021, scutirea de la plata taxei rutiere pentru camiaonele alimentate cu gaze naturale se va aplica numai pentru autovehiculele care au fost livrate din fabrică să funcționeze cu CNG (Compressed Natural Gas), LNG (Liquified Natural Gas) sau dotate cu motor cu alimentare dublă cu LNG/Diesel.
În plus, acestea trebuie să dețină o omologare de sistem în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 595/2009. Autovehiculele trebuie să îndeplinească cerințele clasei de noxe Euro VI și sunt deja configurate de producătorul autovehiculului ca autovehicule noi pentru utilizare predominantă cu gaze naturale, chiar înainte de a fi aprobate pentru prima dată, în conformitate cu legislația rutieră.
Autovehiculele care au fost modernizate ulterior sau au fost completate cu unul sau mai multe rezervoare de gaze naturale vor fi supuse obligației de plată a taxei rutiere de la 1 octombrie 2021. Același lucru este valabil și pentru autovehiculele alimentate cu gaze naturale care nu se încadrează în clasa de noxe Euro VI. În principiu, funcționarea cu LPG (Liquified Petroleum Gas) se supune obligației de plată a taxei rutiere.
Clasa de emisii | MTMA / Numărul de axe | Infrstructura | Aer | Zgomot | Total |
---|---|---|---|---|---|
Euro 6 | 7,5 t până la <12 t | 0.065 | 0.012 | 0.002 | 0.079 |
12 t până la 18 t | 0.112 | 0.012 | 0.002 | 0.126 | |
> 18 t până la 3 axe | 0.155 | 0.012 | 0.002 | 0.169 | |
> 18 t peste 4 axe | 0.169 | 0.012 | 0.002 | 0.183 | |
Euro 5 / EEV | 7,5 t până la <12 t | 0.065 | 0.023 | 0.002 | 0.09 |
12 t până la 18 t | 0.112 | 0.023 | 0.002 | 0.137 | |
> 18 t până la 3 axe | 0.155 | 0.023 | 0.002 | 0.18 | |
> 18 t peste 4 axe | 0.169 | 0.023 | 0.002 | 0.194 | |
Euro 4 / Euro 3 cu filtru PMK*2 sau mai mare cu filtru | 7,5 t până la <12 t | 0.065 | 0.034 | 0.002 | 0.101 |
12 t până la 18 t | 0.112 | 0.034 | 0.002 | 0.148 | |
> 18 t până la 3 axe | 0.155 | 0.034 | 0.002 | 0.191 | |
> 18 t peste 4 axe | 0.169 | 0.034 | 0.002 | 0.205 | |
Euro 3 / Euro 2 cu filtru PMK*1 sau mai mare cu filtru | 7,5 t până la <12 t | 0.065 | 0.067 | 0.002 | 0.134 |
12 t până la 18 t | 0.112 | 0.067 | 0.002 | 0.181 | |
> 18 t până la 3 axe | 0.155 | 0.067 | 0.002 | 0.224 | |
> 18 t peste 4 axe | 0.169 | 0.067 | 0.002 | 0.238 | |
Euro 2 | 7,5 t până la <12 t | 0.065 | 0.078 | 0.002 | 0.145 |
12 t până la 18 t | 0.112 | 0.078 | 0.002 | 0.192 | |
> 18 t până la 3 axe | 0.155 | 0.078 | 0.002 | 0.235 | |
> 18 t peste 4 axe | 0.169 | 0.078 | 0.002 | 0.249 | |
Euro 1 și 0 | 7,5 t până la <12 t | 0.065 | 0.089 | 0.002 | 0.156 |
12 t până la 18 t | 0.112 | 0.089 | 0.002 | 0.203 | |
> 18 t până la 3 axe | 0.155 | 0.089 | 0.002 | 0.246 | |
> 18 t peste 4 axe | 0.169 | 0.089 | 0.002 | 0.26 |