Noile Volvo FH și Volvo FM vor fi disponibile și cu motoare cu LNG

Noile Volvo FH și Volvo FM vor fi disponibile și cu motoare cu LNG
Volvo Trucks vede un interes crescut în Europa pentru camioanele alimentate cu LNG, care sunt o alternativă viabilă la cele cu motorină.

Pactul Ecologic European indică în mod clar direcția pe care industria transporturilor trebuie să o ia spre un viitor mai curat, ceea ce înseamnă că trebuie să existe o dată finală de excluderea combustibililor fosili. Drept urmare, transportatorii și cumpărătorii de servicii de transport sunt în căutare de noi alternative viabile pentru a reduce emisiile de CO2 și costurile, arătând un interes crescut pentru camioanele cu LNG.

Noile Volvo FH și Volvo FM vor fi disponibile și cu motoare cu LNG

Astăzi, camioanele alimentate cu LNG sunt cea mai viabilă alternativă comercială la cele cu motorină pentru operațiuni de transport greu pe distanțe lungi. Acest combustibil alternativ este disponibil în cantități suficient de mari și la un preț competitiv.

Din acest motiv, noile modele de camioane Volvo FH și Volvo FM vor fi disponibile și cu motoare cu gaz natural lichefiat (LNG) și biogaz, care oferă aceleași performanțe ca motoarele diesel. Utilizarea biogazului face posibilă realizarea unui transport neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon și reducerea emisiilor de CO2 cu până la 100%.

”Utilizarea mai multor camioane alimentate cu gaz creează în timp condiții favorabile de tranziție către o pondere mai mare a camioanelor care utilizează biogaz lichefiat”, spune Lars Mårtensson, Director de Mediu și Inovație la Volvo Trucks.

Noile Volvo FH și Volvo FM vor fi disponibile și cu motoare cu LNG

Volvo Trucks spune că propulsia camioanelor sale alimentate cu LNG și biogaz lichefiat are o eficiență energetică comparabilă cu cea a motoarelor diesel, dar produc emisii de CO2semnificativ mai mici.

Utilizând biogaz lichefiat, cunoscut și ca Bio-LNG, emisiile nete pot fi reduse cu până la 100% de la rezervor la roată (TTW), în timp ce utilizarea gazelor naturale reduce emisiile cu aproximativ 20% (TTW) comparativ cu motorina standard europeană obișnuită.

Reducerea dependenței de motorină necesită investiții puternice
Producția de biogaz necesită un număr mai mare de instalații de producție pentru digestia anaerobă a deșeurilor, cu posibilitatea răcirii gazului sub formă lichidă. Diverse studii au calculat că puțin peste 20% din motorina din Europa ar putea fi înlocuită cu biogaz sub formă de LNG până în 2030.

VEZI ȘI: Mercedes-Benz GenH2, primul camion cu hidrogen a lui Daimler Trucks

Rețeaua de stații de alimentare cu LNG este în continuă creștere, fiind deja o alternativă la motorina pe multe rute. Cu toate acestea, numărul stațiilor de alimentare trebuie să continue să se extindă, odată cu creșterea corespunzătoare a numărului de camioane cu gaz.

Noile Volvo FH și Volvo FM vor fi disponibile și cu motoare cu LNG

“Prin investiția în camioane cu LNG, arătăm că Bio-LNG-ul este o alternativă importantă pentru a reduce dependența de motorina. Cu toate acestea, pentru a accelera tranziția către un transport neutru din punct de vedere climatic, este necesar să se continue investițiile în stațiile de alimentare cu gaz lichefiat și să se ia măsuri pentru a facilita transportatorilor să investească în camioane alimentate cu gaz”, spune Lars Mårtensson.

Un mix de propulsii este cheia un transport neutru
Deoarece niciun transportator individual de energie nu este capabil să facă față tuturor provocărilor legate de schimbările climatice, diferite tipuri de combustibili și propulsii vor continua să coexiste în viitorul apropiat.

”Îmbrățișarea noilor tehnologii va fi cheia un transport neutru din punct de vedere climatic. Ponderea camioanelor cu LNG va crește treptat în Europa. Însă, acestea nu vor putea face față tuturor provocărilor de transport. Astfel, electromobilitatea va juca un rol important la nivel local, precum și la nivel regional în viitor, iar dezvoltarea bateriilor și a infrastructurii de încărcare vor fi factori importanți în extinderea sa”, explică Lars Mårtensson.

Noile Volvo FH și Volvo FM vor fi disponibile și cu motoare cu LNG

Propulsia electrică cu pile de combustie pe bază de hidrogen are potențialul de a reduce nevoia de baterii în transportul pe distanțe lungi pe termen lung.

Însă, deși s-au făcut pași importanți în dezvoltarea tehnologiei cu hidrogen, există încă obstacole practice și financiare de depășit înainte ca aceasta să poată oferi beneficii climatice semnificative în transporturile grele.

Astfel, îmbunătățirea continuă a eficienței motoarelor cu ardere internă va continua să joace un rol cheie în reducerea impactului asupra climei pentru mulți ani în viitor.

”Se pot face deja multe lucruri pentru a reduce impactul climatic cu motoarele de astăzi. De exemplu, atât camioanele diesel noi, cât și cele mai vechi de la Volvo pot funcționa cu motorină HVO, un biocombustibil care produce emisii nete foarte mici de CO2. Provocarea este că disponibilitatea biocombustibililor continuă să fie una limitată”, conchide Lars Mårtensson.

Follow #infotrucker