Știri

Norvegia: Amendă de peste 7000 de euro pentru supratonaj

Șoferul unui camion cu remorcă oprit pentru control în Ås (Norvegia) a primit o amendă de peste 7000 de euro pentru supratonaj. De asemenea, șoferul a rămas fără permis pentru mai multe abateri, printre care și conducere utilizând cardul tahograf al unui alt șofer.

Un camion cu remorcă a fost oprit în legătură cu un control al traficului la stația de control Støkken, de-a lungul E6, în municipalitatea Ås. Drumul pe care acesta circula, paralel cu E6, este o rută obișnuită pentru șoferii de camion, dacă află că există controale la Støkken.

Norvegia: Amendă de peste 7000 de euro pentru supratonaj

Drumul este clasificat ca fiind un drum Bkt8, ceea ce înseamnă că pe acesta există o greutate redusă de 40 de tone și o lungime maximă a remorcii de 12,40 metri.

Potrivit agenților de control, șoferul a recunoscut faptul că utiliza un dispozitiv de avertizare în mașină, astfel încât acesta să știe când și unde există un control rutier.

VEZI ȘI: Parcare cu 107 locuri pentru camioane deschisă pe A9, în Germania

„Noi nu suntem prea mulțumiți de aceste dispozitive, deoarece ne preocupă viziunea zero și faptul că putem controla mașinile care se află pe drum. Viziunea zero este o viziune în care nimeni nu este ucis sau rănit grav în traficul rutier, spune inspectorul Administrației Rutiere Norvegiene, Daniel Alexander Hals.

Supratonaj și lungime mai mare

Camionul cu remorcă avea o greutate totală de 56 de tone, cu 16 tone mai mult decât greutatea permisă pe secțiunea de drum pe care circula, respectiv o lungime de 21,10 metri. Acest lucru a dus la o amendă pentru supratonaj de 74.300 de coroane norvegiene (peste 7000 de euro) și la o amendă pentru șofer pentru depășirea lungimii de 12,40 metri.

Condus utilizând cardul tahograf al unui al șofer

De asemenea, în timpul controlului, agenții au descoperit că șoferul conducea utilizând cadrul tahograf al unui alt șofer. Acesta este personal și este utilizat în tahograf pentru înregistrarea datelor privind timpul de condus și odihnă.

Analizând datele tahograf, agenții au constatat că șoferul a condus în total peste 12 ore, utilizând atât cardul său, cât și „celălalt” card.

În urma celor constatate, șoferul a fost reclamat pentru că a condus utilizând cardul unei alte persoane, pentru că a condus 12 ore și 8 minute și a avut 2 ore și 38 de minute de odihnă. Astfel, acesta a rămas fără permis de conducere.

Din aceeași categorie...

Back to top button