GreenZoneTop News

Norvegia: Deszăpezire cu un cap tractor electric cu plug de zăpadă

Primul cap tractor electric de 1.000 kWh cu plug de zăpadă testat de Administrația norvegiană a drumurilor publice la deszăpezire.

Administrația norvegiană a drumurilor publice a început testele cu primul cap tractor electric cu plug în activitatea de deszăpezire a drumurilor în zona montană Dovrefjell.

Cantitatea mare de zăpadă curățată de acesta îi face pe oficialii Administrației norvegiene a drumurilor publice să fie optimiști în ceea ce privește utilizarea unor astfel de vehicule pentru a ține curate drumurile pe timp de iarnă.

„Dacă dorim să atingem obiectivele climatice, trebuie să reducem puternic emisiile și în cazul celor mai grele sarcini pe care le îndeplinim astăzi pe șosele. De aceea am vrut să testăm un cap tractor electric în activitatea de deszăpezire pe E6 peste Dovrefjell”, spune Bjørn Laksforsmo, director de divizie în cadrul Administrației norvegiene a drumurilor publice.

Consum redus în condiții vitrege

Experiențele după o săptămână de utilizare sunt bune, iar consumul a fost mai mic decât se aștepta. După o zi de funcționare completă de aproape 9 ore, cu un amestec de ninsoare ușoară și mai grea, rafale de vânt și temperaturi de minus 5 grade, capacitatea bateriei a scăzut de la 90% la 28%, ceea ce dă un consum mediu de 182 KWh la 100 km.

„Cifrele din aceste prime zile ne dau motive de optimism și că 10 ore de deszăpezire continuă ar putea fi posibile. Dar atât considerentele legate de dezvoltarea de noi tehnologii, cât și securitatea socială indică faptul că pentru o perioadă destul de lungă de timp vom combina tehnologia cu zero emisii cu cea diesel”, spune Bjørn Laksforsmo.

VEZI ȘI: Arcese comandă noul camion electric Mercedes-Benz eActros 600

Testul nu se referă doar la durata de funcționare a camionului, ci și la testarea modului în care acesta se descurcă în condiții meteorologice nefavorabile, la cantitatea de energie pe care o consumă în diferite condiții și la găsirea celor mai bune modalități de încărcare.

Camionul va fi utilizat în principal pentru deszăpezire pe E6 Dovrefjell, dar Administrația norvegiană a drumurilor publice va efectua teste și pe E136 Dombås – Bjorli și la aeroportul Bjorli. Perioada de testare este stabilită la o lună, cu posibilitatea de prelungire.

Cap tractor Designwerk de 1.000 kWh

Produs de Designwerk din Elveția, vehiculul testat la Dovrefjell este primul cap tractor electric din lume cu o baterie de 1.000 kWh, fiind bazat pe modelul Volvo FH.

Camionul are specificație norvegiană atât în ceea ce privește izolarea și încălzirea cabinei, cât și a ampatamentului și punții față de 9 tone. Autonomia este de până la 560 km cu 50 de tone și de până la 630 km cu 42 de tone. Sarcina utilă este de 21,5 tone.

Din aceeași categorie...

Back to top button