GreenZone

Noua generație DAF are și o versiune cu hidrogen

Odată cu lansarea noilor versiuni diesel, despre care noi am scris pe larg aici, DAF a prezentat și un prototip de camion propulsat cu hidrogen.

Potrivit olandezilor, noua generație DAF este concepută să poată fi echipată cu diferite propulsii alternative, de la electrică cu baterii până la hidrogen cu pile de combustie sau utilizând motoarele cu ardere internă actuale. De altfel, toate aceste propulsii sunt sub evalurea DAF.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

VEZI ȘI: Ford Trucks a lansat propria cutie de viteze Ecotorq

„Capacitatea de a încărca bateriile în timp util este întotdeauna un obstacol. Umplerea rezervorului de hidrogen este mult mai rapidă decât încărcarea bateriilor. Ceea ce avem nevoie este o rețea de stații de alimentare cu hidrogen. Provocarea pentru viitor este de a stabili o rețea bună de asistență de-a lungul principalelor rute de transport din Europa”, a declarat Ron Borsboom, director general pentru dezvoltarea produselor DAF Trucks.

Față de ceilalți producători de pe piață, care au dezvoltat versiuni cu hidrogen, cea a lui DAF este unică, deoarece este bazată pe motorul cu ardere internă, fără a folosi pile de combustie.

Noua generație DAF are și o versiune cu hidrogen

Prototipul dezvoltat pe platforma XF este echipat cu motorul MX13 a cărui chiulasa a fost modificată pentru a adăuga cele 6 bujii și 2 injectoare de hidrogen pe cilindru.

Produse din carbon, cele două rezervoare de hidrogen permit o autonomie de 150 de kilometri. Vehiculul poate fi echipat cu două rezervoare suplimentare, astfel că, autonomia ajunge la 300 de kilometri.

 

Din aceeași categorie...

Back to top button