Camioane

Noua generație DAF XB pentru distribuție urbană

DAF își completează gama cu noua generație DAF XB pentru distribuție urbană (7,5 – 19 tone), care cuprinde modele diesel, electrice și versiuni de construcții XBC.

Spre deosebire de modelele XD, XF, XG și XG+, care au cabine complet noi, XB vine cu vechea cabină LF modernizată. Din imaginile de lansare se observă modificări la grila față și oglinzi, la exterior, sau la volan și panoul de instrumente, la interior.

Versiunile diesel se bazează pe motoarele PACCAR PX-5 (4,5 litri, 4 cilindri) și PACCAR PX-7 (6,7 litri, 6 cilindri), pregătite și pentru alimentarea cu biodieselul HVO. PX-5 este disponibil în versiuni de 170 CP (700 Nm la 1.100-1.700 rpm), 190 CP (750 Nm la 1.200-1.700 rpm) și 210 CP (800 Nm la 1.300-1.700 rpm). PX-7 este disponibil în versiuni de 230 CP (900 Nm la 900-1.800 rpm), 260 CP (1.000 Nm la 1.000-1.700 rpm), 290 CP (1.100 Nm la 1.100-1.600 rpm) și 310 CP (1.200 Nm la 1.200-1.500 rpm).

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Motoarele PX-5 și PX-7 pot fi combinate cu transmisia automată PowerLine cu 8 viteze, care oferă schimburi de trepte fără întreruperi în livrarea cuplului și un răspuns rapid la accelerații.

VEZI ȘI: Test cu noile camioane specializate și de construcții DAF

Manevrabilitatea la viteze mici este facilitată de funcția urge-to-move, camionul pornind încet la eliberarea pedalei de frână. Seria DAF XB este de asemenea disponibilă cu cutii manuale cu 6 și 9 viteze, dar și cu cutii automate Allison.

DAF mizează însă mai ales pe versiunile cu zero emisii XB Electric, perfect adecvate pentru distribuție urbană și regională. Pe lângă versiunile de 16 și 19 tone este disponibilă și una de 12 tone, cu roți pe 17,5 inchi și o singură treaptă de intrare. Ampatamentele încep de la 4,2 metri.

Noua generație DAF XB: versiune cu zero emisii

Motorul electric al lui XB Electric oferă o putere nominală de 120 sau 190 kWși un cuplu nominal de 950 sau 1.850 Nm (cuplu de vârf de 2.600, respectiv 3.500 Nm). DAF folosește baterii LFP (litiu-fier-fosfat) cu înaltă densitate energetică, cu capacități de la 141 la 282 kWh. Astfel, XB Electric poate avea o autonomie de până la 350 km.

Noua generație DAF XB pentru distribuție urbană

DAF XB Electric vine cu sistem de încărcare CCS (Combined Charging System), permițând alimentarea atât de la rețeaua normală, cât și încărcări rapide (la maxim 150 kW la 650V DC). În cazul din urmă, încărcarea de la 20% la 80% din capacitate se face între 40 și 70 de minute, în funcție de capacitatea bateriilor.

Pentru a-și susține clienții în tranziția către transportul cu zero emisii, oferta DAF include o gamă largă de soluții de încărcare, sfaturi despre planificarea rutelor și încărcare și instruire pentru șoferii care vor folosi noile vehicule.

Noua generație DAF XB: Ușor de carosat

Eficiența noii serii XB este dată și de gama extinsă de ampatamente (până la 6,9 metri) și lungimi de șasiu, permițând montarea de suprastructuri de peste 9 metri lungime. Greutatea proprie redusă oferă avantaje privind sarcina utilă.

În plus, șasiul seriei XB oferă un nou model de perforații care facilitează montarea suprastructurilor. Există configurații de șasiuri predefinite, cu rezervoarele de carburant repoziționate, sisteme de evacuare, baterii și rezervoare de aer proiectate special pentru măturători stradale și basculante.

Noua generație DAF XB: Sisteme de siguranță

Modelele XB dispun de o suită de sisteme avansate de asistență. Sistemul AEBS (Advanced Emergency Braking System) dispune de radare și o cameră video, semnalând și prezența utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor în fața vehiculului (funcția Drive-off Assist). Event Data Recorder înregistrează imagini și date atunci când avertizarea de frânare ABS este activată.

DAF Turn Assist avertizează în cazul în care bicicliștii sunt în punctele oarbe ale vehiculului.  Iar DAF Drowsiness Detection evaluează starea de atenție a șoferului și avertizează când acesta ar trebui să ia o pauză. În plus, fiecare XB vine cu funcția Speed Limit Recognition, care informează șoferul despre limitele de viteză în vigoare. Sistemul pasiv Lane Change Assist ajută la evitarea manevrelor periculoase prin avertizarea despre părăsirea neintenționată a benzii.

Ca la întreaga noua generație de camioane DAF, vizibilitatea directă este excelentă. La ea contribuie cabina joasă și parbrizul și ferestrele mari. Opțional poate fi montată o fereastră suplimentară în ușa pasagerului, Kerb View Window. Iar noul design al oglinzilor lărgește de asemenea unghiul de vizibilitate directă.

Noua generație DAF XB: Confortul șoferului

Cabinele noului DAF XD, fie ele în versiuni de zi, de zi extinse sau de dormit, sunt montate jos, au trepte perfect poziționate și uși cu deschidere mare, pentru un acces facil. Scaunele confortabile au aceeași tapițerie ca la modelele mai mari XD, XF, XG și XG+.

DAF introduce noua generație DAF XB pentru distribuție urbană

Nou este și volanul sau panoul de instrumente digital configurabil, cu diagonală de 12 inchi. Noul XB se vrea și plăcut de condus, datorită manevrabilității excelente și a diametrului de bracaj mic.

DAF XBC pentru aplicații de construcții

Pe lângă seria XB pentru aplicații pe șosea, DAF a annțat și seria XBC pentru aplicații de construcții. XBC are un șasiu de 19 tone, gardă la sol de 255 mm, unghi de atac de 25 de grade, o placă de oțel pentru protecția radiatorului și o bară robustă din oțel vopsită în culoarea gri.

Noua serie DAF XB va intra în producție de serie în trimestrul al patrulea al acestui an.

Din aceeași categorie...

Back to top button