Noua generație de baterie Nikola va dubla autonomia vehiculelor electrice

Nikola Motor Company a dezvoltat o nouă generație de baterie care este cu 40% mai ușoară și are de patru ori densitatea energetică a uneia Lithium-ion.
Cu o densitate energetică record de 1.100 watt-oră pe kg la nivelul materialului și 500 watt-ore pe kg la nivelul celulelor de producție, noua generație de baterie Nikola va remodela industria.
Aflată încă în faza de prototip, noua baterie Nikola este prima care elimină materialul liant și colectorii de curent, permițând stocarea unei cantități mai mari de energie în interiorul celulei.
“Acesta este cel mai mare avantaj pe care-l vedem în lumea bateriilor”, a spus Trevor Milton, CEO, Nikola Motor Company.
Este de așteptat ca această baterie să treacă testele de siguranță, inclusiv testul de penetrare, reducând astfel potențialele incendii ale vehiculelor.
Compania americană spune că această nouă generație de baterie ar putea crește autonomia vehiculelor electrice actuale de la 300 de mile până la 600 de mile, și asta în condițiile în care greutatea și dimensiunile ar putea să rămână la fel sau să crească nesemnificativ.
VEZI ȘI: Creșterea prețului motorinei scoate transportatorii francezi în stradă
Camioanele electrice Nikola ar putea atinge o autonomie de 800 mile cu o singură încărcare și ar putea fi mai ușoare cu 2.200 kg față de cele ale concurenței, în cazul în care s-ar păstra aceeași dimensiune a bateriei.
De asemenea, camioanele electrice cu hidrogen Nikola ar putea depăși autonomia de 1.000 mile.
“Nu vorbim de mici îmbunătățiri, ci despre dublarea capacității unei baterii de telefon. Vorbim de dublarea autonomiei vehiculelor electrice cu baterii și a vehiculelor electrice cu hidrogen din toată lumea”, a mai spus Trevor Milton.
Mai mult, după mai bine de 2.000 de cicluri de încărcare, performanțe bateriei la sfârșitul vieții sunt accetabile, spune Nikola.
Noua generație de baterie este, de asemenea, proiectată să funcționeze pe vehiculele electrice existente, prietenoasă cu mediul și ușor de reciclat.
În timp ce bateriile convenționale de ioni de litiu conțin elemente care sunt toxice și costisitoare, noua generație de baterie Nikola va avea un impact pozitiv asupra resurselor pământului, gropilor de deșeuri și instalațiilor de reciclare.
„Nikola se află în discuții cu clienții pentru comenzile de camioane care ar putea umple sloturile de producție timp de mai bine de zece ani și pot propulsa compania să devină cel mai mare producător de camioane din lume din punct de vedere al veniturilor. Acum, întrebarea este de ce să nu o împărtășim cu lumea?”, a mai declarat Milton.
În noiembrie, Nikola și-a anunțat intenția de a achiziționa o echipă de nivel mondial în domeniul ingineriei bateriilor care să ajute la preproducția noii generații de baterie. Din motive de confidențialitate și securitate, detalii suplimentare despre această achiziție nu vor fi dezvăluite până la Nikola World 2020.
Nikola va face o demonstrație de încărcare și descărcarea a noii generații de baterie în cadrul Nikola World 2020, a cărui dată de desfășurare va fi undeva în toamna lui 2020.