Noua generație de camioane MAN surprinsă camuflată în teste

Noua generație de camioane MAN surprinsă camuflată în teste

La 6 ani de la achiziția de către Grupul Volkswagen, noua generație de camioane MAN a fost surprinsă camuflată în testele de drum climatice din Spania.

Pe modelul Scania, cealaltă marcă de camion din Grupul Volkswagen, MAN testează în secret în Sierra Nevada (Spania) o nouă generație de camioane, care se anunță a fi o revoluție în materie de design al cabinei și tehnologie, cel puțin așa sperăm.

Bine camuflată de ochii celor curioși și ai presei, noua generație de camioane MAN pentru distanțe lungi pare să continuie ideea de design a germanilor, dovezile intenției VW de a dezvolta sinergii între MAN și sora sa din grup, Scania, fiind încă foarte puține.

Ambele mărci par să desfășoare programe separate de dezvoltare, cu mici excepții, adoptarea transmisiei Scania Opticruise cu 12 + 2 rapoarte pe o serie limitată de camioane MAN.

Sunt voci care au susținut faptul că noua cabină a camioanelor MAN se va baza pe cea a noii generații de camioane Scania, însă oficialii ambelor companii, respectiv VW Truck & Bus neagă acest lucru. Chiar dacă inițial am îmbrățișat și noi această idee, din discuțiile cu ambele părți, am înțeles că cele două mărci își vor păstra identitatea și nu vor încerca o sinergie precum cea dintre Volvo Trucks și Renault Trucks, care, fie vorba între noi, nu funcționează așa cum grupul suedez se aștepta.

VEZI ȘI: Numărul amenzilor pentru migranți găsiți în camion a crescut în ultimul an

Dacă sub camuflaj este noua cabină MAN, atunci aceasta este în liniile actuale ale producătorului german.

Panoul frontal este puțin modificat față de cel actual, excepție fiind prizele de aer care par diferite. Din lateral, camionul este un MAN clar. Totuși, se fac remarcate fața de ușă, noul design al mânerului și panourile laterale dintre roți care par să aibă un alt design.

De asemenea, dacă muchiile rotunjite ale cabinei sunt cele finale, atunci este clar că noua cabină va avea un coeficient aerodinamic îmbunătățit, ceea ce înseamnă un consum de combustibil redus. Din pozele spion nu se distinge exact dacă au fost aduse îmbunătățiri în ceea ce privește poziționarea oglinzilor laterale pentru a facilita o mai bună vizibilitate, un lucru evidențiat de foarte mulți șoferi de camion.

Cât despre interior, totul este un mister la fel ca la noua generație de camion Scania. Ne așteptăm însă ca MAN să încorporeze comenzile transmisiei pe panoul de bord, iar frigiderul să fie intordus total sub patul de jos, pentru a facilita un spațiu și mai mare.

Cert este un lucru. Bavarezii au învățat de la “frații” suedezi cum să păstreze un secret, astfel că, până la lansarea oficială a noii generații de camioane MAN, anunțată pentru a doua jumătate a lui 2019, n-avem decât să ne imaginăm cum ar putea arăta noul MAN TGX.

Photo via commercialmotor.com

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.