Nouă punte hipoidă MAN pentru şantiere şi nu numai

Nouă punte hipoidă MAN pentru şantiere şi nu numai

Prezentată pentru prima dată publicului larg în luna aprilie în cadrul târgul de echipamente pentru şantier BAUMA 2016, MAN a adus noua sa punte hipoidă tandem și la #IAA2016, aceasta fiind prezentă pe noua generație TGS.

Primul avantaj al acestora ar fi masa proprie redusă, de unde şi alegerea constructorului de a le prezenta în compunerea unei betoniere TGS 32.400 8×4, mai uşoară cu vreo 280 kg faţă de versiunea obişnuită cu punţi cu reductoare planetare. Pentru betoniera respectivă înseamnă circa 180 kg de beton sau apă în plus transportate – pentru cazul în care cineva din România ar fi interesat de astfel de cifre.

Un alt beneficiu al noii punți hipoide este la transportul de asflat în basculante termoizolate, evident, în Germania nu la noi, unde, datorită izolației este adăugată o greutate suplimentară. Astfel, echiparea camionului cu noua punte hipoidă poate compensa pierderea de sarcină utilă.

Nouă punte hipoidă MAN pentru şantiere şi nu numai

Pe lângă beneficiile sale în ceea ce privește îmbunătățirea sarcinii utile, această noua punte hipoidă tandem oferă și alte avantaje. În primul rând pot reduce consumul de combustibil față de punțile cu transmisie planetară, oferă o sarcină utilă 11.5 tone și asigură o garda la sol cu 4 cm mai mare faţă de hipoidele de până acum.

VEZI ȘI: MAN TGX EfficientLine 3 lansat oficial în cadrul #IAA2016

Noua gardă la sol în combinație cu anvelopele 315/80 R 22.5 îi permit lui MAN să atingă pragul necesar pentru omologarea N3G (vehicul off-road), un avantaj pentru companiile de construcții.

Cel mai lung raport de transmisie disponibil acestor noi punţi este de 2.85:1 potrivit pentru rularea economică la turaţii joase.

Noua punte hipoidă tandem este disponibilă pentru vehiculele cu înălțimi normale de până la 480 CP, echipate cu suspensie arc-arc sau arc-pernă de aer precum TGX 6×4, TGS 6×4 și 8×4, dar, pentru TGM în configurație 6×4. Cu o greutate tehnică brută de 60 de tone, nouă punte hipoidă poate fi utilizată și în alte aplicații decât cel din domeniul construcțiilor precum distribuție sau transport pe distanțe lungi.

Un articol mai amplu despre noua axă hipoidă noi am scris aici – https://bit.ly/NouapuntehipoidaMAN

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker