O nouă rută intermodală între Curtici și Italia amânată pentru septembrie

Nouă rută intermodală între Curtici și Italia amânată pentru septembrie

Ieri, 26 iunie 2017, ar fi trebuit să fie inaugurată o nouă rută intermodală între Europa de Vest (Verona) și terminalul intermodal din Curtici (Arad).

Ca parte a planului de extindere a serviciilor în Europa de Est, Quadrante Europa în colaborare cu societatea națională a căilor ferate din Italia trebuia să lanseze o nouă rută intermodală din terminalul intermodal din Curtici (Arad) către Italia.

Deși publicațiile de specialitate din Europa au anunțat lansarea acestei noi rute intermodale, infotrucker.ro a aflat de la oficiali ai Railport Arad că proiectul a fost amânat pentru luna septembrie 2017.

Conform Ferpress, nouă rută intermodală ar fi prima legătură operațională de-a lungul coridorului mediteranean între Italia (Verona) și România, alegerea terminalului intermodal Curtici fiind una strategică deoarece reprezintă un schimb important al traficului între Europa de Est și cea de Vest, dar și cu Turcia.

Conform planului inițial, garnitura de tren ar trebui să ajungă în terminalele Intermodal Terminal operate de Italia în zilele de luni, joi și sâmbătă, și va începe un nou drum, în zilele de marți, joi și sâmbătă. Timpul total de tranzit pe un sens este estimat la 35 de ore.

VEZI ȘI: Parcarea de camioane Hazeldonk se va închide în luna iulie

Trenul este dedicat transportului de containere cisternă și semiremorci, fiind compus din 9 vagoane tip buzunar dublu ce pot acomoda un total de 18 semiremorci și 7 vagoane platformă pe care se pot încărca 8 sau 10 containere cisternă, în funcție de dimensiune. În aceste condiții, lungimea totală a garniturii de tren ar fi de 486 de metri, fără locomotivă.

Dacă volumul de transport va crește, numărul plecărilor săptămânale va fi crescut la cinci până la sfârșitul acestui an.

Terminalul intermodal Railport Arad este o investiție Green-field de 10 milioane de euro și a fost inaugurat în 2009. În prezent, terminalul românesc poate opera orice tip de unități dedicate transportului intermodal, inclusiv semiremorci de ultimă generație Huckepack.

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

4 comentarii

  1. Ciprian

    28/06/2017 at 2:48 PM

    Exista deja de un an o legătură intre Italia și România. E vorba de trenul operat de Transmec și P&O Ferrymasters intre Oradea și Piacenza cu doua plecări pe săptămână.

    • Mircea Ciolpan

      Mircea Ciolpan

      28/06/2017 at 3:22 PM

      Asta nu inseamna ca nu mai poate fi lansata una.

      • Sebastian

        28/06/2017 at 10:26 PM

        Corect , dar sa fie destui clienți sa se umple cele 3 plecări pe săptămână

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *