
Daimler Buses a anunțăt că autocarele turistice și autobuzele urbane produse de Mercedes-Benz și Setra vor fi și mai sigure în viitor.
Din 2019, autocarele turistice de la Mercedes-Benz Tourismo RHD la Setra ComfortClass 500 și TopClass 500 vor fi echipate standard cu noul Active Brake Assist 4, sistem automat de asistență la frânare de urgență.
Ca o noutate față de versiunea inițială, noul Active Brake Assist 4 vine și cu funcția Pedestrian Assist, care recunoaște pietonii.
De asemenea, autobuzele urbane vor putea fi echipate cu Preventive Brake Assist, primul sistem activ de asistență la frânare pentru această categorie de vehicule.
Sistemul avertizează asupra unei eventuale coliziuni cu pietonii aflați în mișcare, precum și cu obiectele staționare sau în mișcare, declanșând automat frânarea parțială, dacă există un risc critic de coliziune.
Cascada de avertizări și intervenția de frânare sunt concepute pentru operarea în traficul urban, astfel că, sistemul nu efectuează în mod intenționat frânări de urgență automate până la oprirea pe loc a autobuzului.
Acest lucru reduce riscul de vătămare al pasagerilor, în special al celor aflați în picioare.
Șoferul are opțiunea unei opriri de urgență în orice moment.
Preventive Brake Assist este disponibil ca opțiune pentru întreaga familie de modele a Mercedes-Benz Citaro, inclusiv autobuzul CapaCity de mare capacitate.
Asistența de frânare preventivă este, de asemenea, opțională disponibilă pentru gama autobuzelor urbane Mercedes-Benz Conecto.
Alături de sistemul Sideguard Assist, primul sistem de asistență la virare pentru autobuze și autocare, Mercedes Benz și Setra scot în evidență rolul lor de pionieri în domeniul siguranței active.
Virajul la dreapta în traficul urban se numără printre cele mai solicitante manevre pentru șoferii de autobuz, deoarece aceștia trebuie să fie atenți la semafoare, la traficul din perimetrul vehiculului, în timp ce trebuie să țină cont și de pietonii și bicicliștii aflați pe partea laterală.
Având în vedere acest lucru, Mercedes-Benz și Setra sunt acum primele mărci de autobuze și autocare care oferă opțional sistemul Sideguard Assist cu detectarea pietonilor.
Acesta este disponibil pentru toate versiunile autobuzului urban Citaro, inclusiv autobuzul de mare capacitate CapaCity și pentru autocarul Tourismo HD. Setra îl oferă pentru autocarele turistice de la ComfortClass 500 și TopClass 500, inclusiv autocarul etajat Setra S 531 DT.
Sideguard Assist funcționează în mai multe etape.
Dacă există un obiect în mișcare în zona de monitorizare laterală (pe lungimea de 3.75 m) șoferul este avertizat vizual prin intermediul unui martor luminos în formă de triunghi galben poziționat la nivelul ochiului în oglinda laterală din partea pasagerului din dreapta, dar și în bord.
VEZI ȘI: Economii suplimentare de combustibil de până la 0.5% cu Scania Pulse & Glide
La Citaro, acest martor este integrat în stâlpul A de pe partea ușii.
Dacă senzorii detectează riscul unei coliziuni, sistemul emite un avertisment vizual suplimentar sub forma unui martor triunghiular roșu, precum și o vibrație în scaunul șoferului.
La autobuzul urban, zona monitorizată este pe întreaga sa lungime, plus 2 m în față și în spate, în timp ce la autocare, în plus față de lungimea sa, aceasta acoperă 5 m în față și aproximativ 15 m în spate.
10 ani de prevenire a accidentelor rutiere și salvarea de vieți
Prevenirea accidentelor rutiere și protejarea utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor este prioritate principală în conceptul de siguranță al mărcilor premium de autocare și autobuze Mercedes Benz și Setra.
Sistemul Active Brake Assist este un prim exemplu.
Intordus în urmă cu 8 ani de zile, acesta a fost primul sistem de asistență în caz de urgență pentru autobuze și autocare, iar cea de-a patra generație a sa (ABA 4) va fi disponibilă standard din 2019, pe toate autocarele turistice de la Mercedes-Benz și Setra.
Performanțele sistemului Active Brake Assist au fost îmbunătățite cu fiecare generație.
Dacă prima generație a acestuia inițiat frânarea de urgență numai pentru vehiculele în mișcare aflate în față, sistemului ABA 3 i-a fost adăugată funcția de frânarea automată de urgență pentru obstacolele staționare, capabil să prevină în mod activ și mai multe accidentele rutiere.
Active Brake Assist a fost unul dintre factorii declanșatori ai introducerii obligatorii la nivel UE a sistemelor automate de frânare de urgență pentru autocarele turistice în toamna lui 2015.