Camioane

Noul Actros L: cabină ProCabin și sisteme de asistență optimizate

Mercedes-Benz Trucks a prezentat noul Actros L cu ProCabin și motorizare diesel, care promite un consum redus cu până la 3%. Modelul poate fi comandat din aprilie 2024 și va intra în producție în decembrie 2024.

De la lansarea sa, în iunie 2021, Actros L a devenit noul vârf de gamă al Mercedes-Benz Trucks. Producătorul duce acum camionul cu propulsie diesel la un nou nivel, având un design futuristic, aerodinamică optimizată, numeroase caracteristici de confort, motoare eficiente, un plus de dinamică și cele mai noi sisteme de asistență.

Actros L atrage atenția cu aspectul exterior complet nou. Cabina ProCabin, prezentată inițial la premiera mondială a modelului electric eActros 600, a fost concepută pentru eficiență. Partea frontală extinsă cu 80 de milimetri și panourile fără întreruperi asigură o curgere fluidă a aerului.

Noul Actros L: cabină ProCabin și sisteme de asistență optimizate

De asemenea, deflectoarele laterale mai mari asigură o tranziție mai bună a aerului între cabină și semiremorcă. Toate îmbunătățirile aerodinamice duc la economii de combustibil de până la 3%.

Noul Actros L: Confort ridicat pentru șofer

Cu noul Actros L și cu designul futurist al cabinei sale, Mercedes-Benz Trucks recunoaște faptul că, pe lângă eficiență și rentabilitate, aspecte precum un exterior atractiv și confortul șoferului joacă, de asemenea, un rol important în achiziționarea de autovehicule. La exterior, caracteristici notabile în acest sens sunt vopseaua integrală a cabinei, inclusiv logo-ul Mercedes-Benz și inscripțiile în Dark Chrome, precum și plăcuțele treptelor din aluminiu.

Noul Actros L: cabină ProCabin și sisteme de asistență optimizate

Toate luminile din interiorul și din jurul camionului dispun de tehnologie LED (faruri, semnalizatoare, luminile laterale și cele din spate). Opțional, pentru o performanță maximă de iluminare, noul Actros L poate fi configurat cu farurile Matrix LED.

Noul Actros L: cabină ProCabin și sisteme de asistență optimizate

ProCabin este disponibil în trei variante: Stream Space, Big Space sau Giga Space. Ele oferă numeroase caracteristici de confort, precum încălzirea optimizată a scaunelor, noile huse de scaun premium cu țesături plate sau paturi cu somieră și saltea premium groasă. Panourile de instrumente de la paturi au funcții extinse. Iluminarea ambientală și lămpile de lectură LED suplimentare sunt, de asemenea, noi.

Noul Actros L: cabină ProCabin și sisteme de asistență optimizate

În plus, există dotări precum prize USB-C suplimentare în pereții laterali, o perdea de înaltă calitate bicoloră, un al doilea frigider, o priză de 230 de volți sau conceptul SoloStar, disponibil acum în două noi variante de tapițerie. Începând din aprilie 2025 va fi disponibil și Multimedia Cockpit Interactive 2, cu un nou design de meniu, control vocal, conectivitate îmbunătățită și aplicații noi, cum ar fi Connected Traffic Warnings.

Noul Actros L: cabină ProCabin și sisteme de asistență optimizate

Noul Actros L: Echipat cu a treia generație a motorului diesel OM 471

Pe lângă îmbunătățirile aerodinamice, Mercedes-Benz Trucks crește și mai mult eficiența noului Actros L în combinație cu cea de-a treia generație a motorului diesel OM 471 de 12,8 litri.

Odată cu cea de-a treia generație OM 471, Mercedes-Benz Trucks a introdus două noi turbocompresoare orientate cu precizie către nevoile diverse ale clienților. În varianta destinată transportului pe distanțe lungi, accentul se pune pe obținerea unui consum de combustibil cât mai mic. În combinație cu sistemul revizuit de post-tratare a gazelor de eșapament, acest turbocompresor de gaze de eșapament permite o economie maximă de combustibil de până la 4% față de generația anterioară.

În afară de OM 471 cu puteri între 421 și 530 CP), noul Actros L poate fi configurat și cu motoarele diesel OM 470 (10,7 litri, cu puteri între 326 și 455 CP), respectiv OM 473 (15,6 litri, cu puteri cuprinse în 517 și 625 CP).

Noul Actros L: Prevenția accidentelor dusă la alt nivel

Caracteristicile de siguranță utilizate la noul Actros L depășesc în mod semnificativ standardele stricte ale Regulamentului General de Siguranță (GSR), care va intra în vigoare din iulie 2024. Echiparea autovehiculelor cu camere de luat vederi și senzori este foarte importantă pentru eficiența acestor sisteme. Pentru a contribui și mai bine la prevenirea accidentelor, Daimler Truck a dezvoltat o nouă platformă electronică ce permite o vedere și mai amplă în față și în lateral cu ajutorul așa-numitei fuziuni de senzori, adică fuzionarea datelor radar și ale camerei.

Noul Actros L

Platforma electronică oferă o procesare a datelor de 20 de ori mai rapidă, iar totalul de șase senzori instalați – patru radare laterale cu rază scurtă de acțiune, un radar cu rază lungă de acțiune în față, în centru, și camera multifuncțională din parbriz – pot acoperi acum un unghi de 270 de grade în jurul autovehiculului. Datorită unghiului de vizualizare semnificativ mărit, sistemele de asistență instalate își pot folosi și mai bine punctele forte.

Noul Actros L: Active Brake Assist 6

Un exemplu de cât de eficientă este tehnologia de fuziune la 270 de grade și ce înseamnă depășirea prevederilor GSR este a șasea generație a sistemului Active Brake Assist (ABA). Cel mai recent asistent de frânare de urgență de la Daimler Truck poate efectua acum o frânare maximă automată până la oprirea completă la viteze de până la 60 km/h, atunci când întâlnește obstacole în fața vehiculului, a traficului din sens opus sau a altor utilizatori ai drumului aflați pe aceeași bandă. GSR solicită răspunsul extins la pietoni și bicicliști doar pentru camioanele și autobuzele/autocarele turistice noi începând cu 1 iulie 2026.

La viteze de până la 80 km/h, sistemul poate reacționa în fața autovehiculelor staționate cu frânare maximă de oprire completă, așa cum era cazul până acum. O altă valoare adăugată a ABA 6 este monitorizarea mai multor benzi de circulație la distanțe de până la 250 de metri pentru o detectare și mai bună a pericolelor.

Noul Actros L: Active Sideguard Assist 2

A doua generație a sistemului Active Sideguard Assist (ASGA) demonstrează, de asemenea, în ce măsură echiparea autovehiculelor cu șase senzori și unghiul de vizualizare mărit aferent sporește siguranța rutieră. ASGA 2 monitorizează traficul atât pe partea șoferului, cât și pe cea a pasagerului și, cu ajutorul sistemului său de avertizare în două etape, poate alerta șoferii cu privire la pericolele potențiale, astfel încât intervenția în timp util poate atenua o situație critică din trafic.

Zona de avertizare activă se extinde până la 30 de metri în spatele și 7 metri în fața autovehiculului, funcționând la viteze de până la 30 km/h. În plus, sistemul poate iniția o frânare automată pentru a opri complet vehiculul în zona de avertizare roșie până la propria viteză de viraj de 20 km/h, în cazul în care șoferii nu răspund la o avertizare sonoră și vizuală anterioară.

Această funcție depășește, de asemenea, cerințele GSR, care stipulează doar că Sideguard Assist trebuie să emită un avertisment dacă este necesar. În plus, ASGA 2 dispune de un concept inteligent de avertizare la schimbarea benzii de rulare, bazat pe poziția proprie a autovehiculului în interiorul benzii de rulare.

Noul Actros L: Front Guard Assist

Noul Front Guard Assist poate fi o caracteristică utilă pentru a preveni accidentele cu pietonii sau bicicliștii care se pot afla direct în fața camionului atunci când acesta pornește la drum. Sistemul de asistență monitorizează traficul din fața autovehiculului și îl sprijină pe șofer atunci când vehiculul se află în staționare, când pleacă de pe loc și în intersecții.

În cazul în care sistemul detectează obiecte staționare sau în mișcare în fața autovehiculului, acesta îl sprijină pe șofer în situații de conducere de până la 15 km/h prin trimiterea de mesaje de avertizare în două etape. Tehnologia acoperă unghiul mort din fața autovehiculului de la 0,8 metri până la aproximativ 4 metri, pe toată lățimea autovehiculului.

Experiență de condus relaxată

Pe lângă sistemele de asistență axate pe siguranța traficului, noul Actros L se remarcă prin interacțiunea bine coordonată între Active Drive Assist 3 (ADA) și sistemul inteligent de transmisie și control al vitezei de croazieră Predictive Powertrain Control (PPC).

ADA a permis conducerea semiautomată (SAE Level 2) într-un camion de serie încă din 2018 și este acum lansat în cea de-a treia generație. Începând cu iunie 2021, cea de-a doua generație de ADA a fost îmbunătățită cu funcția de oprire de urgență. Acum, ADA 3 îmbunătățește și mai mult asistența pentru șoferi în ceea ce privește ghidarea longitudinală și laterală a autocamionului.

Noul Actros L ProCabin

Pe de altă parte, PPC contribuie la o conducere relaxată, luând în considerare automat topografia, configurația drumului și semnele de circulație, pentru un stil de conducere cât mai eficient posibil. Începând cu aprilie 2025 vor fi integrate și informațiile despre traseu din sistemul de navigație, pentru a permite o mai bună detectare a evenimentelor de traseu viitoare. Astfel, șoferii pot evita frânările, accelerările și schimburile de trepte de viteză inutile.

Soluții digitale inteligente

Mercedes-Benz Trucks oferă o gamă completă de soluții și servicii digitale în jurul noului Actros L, pentru a simplifica procesele și fluxurile de lucru pentru operatorii de flote. TruckLive oferă o intrare gratuită în soluțiile de servicii digitale ale Mercedes-Benz Trucks. Aceasta include diverse servicii de conectivitate care pot fi utilizate pe platformele existente, cum ar fi MyTruckPoint.

De exemplu, Maintenance Management asigură o disponibilitate îmbunătățită a autovehiculelor, în timp ce Live Traffic ajută la planificarea rutelor prin furnizarea de date de trafic în timp real, prin intermediul navigației. Noile servicii conectate, cum ar fi Over-the-Air Update sau Service24h Connected, pot fi utilizate deja în acest an. Componente suplimentare sunt în prezent în faza de planificare.

Serviciile telematice Premium Fleetboard sunt, de asemenea, asociate cu o valoare adăugată ridicată pentru un sistem profitabil de administrare a flotei. Un exemplu include Fleetboard Deployment Analysis, care captează și procesează datele tehnice de la Actros L. Caracteristicile de conducere pot fi evaluate și optimizate pe baza acestor date. Acest lucru contribuie la optimizarea consumului și la reducerea uzurii, precum și la o utilizare mai mare a autovehiculului și la o amprentă de CO2 mai bună. În cele din urmă, acest lucru poate crește în mod sustenabil administrarea economică a parcului auto.

În plus, Mercedes-Benz Trucks Uptime diagnostichează în permanență starea autovehiculului și oferă recomandări specifice de acțiune. Această abordare permite detectarea timpurie a necesităților de reparații, pentru a reduce numărul de defecțiuni și a sprijini clienții în organizarea promptă a lucrărilor necesare. Rezultatul: o predictibilitate îmbunătățită a vizitelor la atelier, o disponibilitate sporită a autovehiculelor și un nivel mai ridicat de siguranță în trafic.

Mercedes-Benz Trucks oferă, de asemenea, clienților săi diverse contracte de service cu costuri lunare previzibile, pentru a asigura disponibilitatea maximă a autovehiculelor și timpi de nefuncționare minimi. Prezentarea Mercedes-Benz Trucks Complete ca pachet premium: Pachetul de service complet acoperă toate lucrările de atelier, inclusiv piesele de uzură.

Din aceeași categorie...

Back to top button