Noul BMW Seria 8 a fost prezentat oficial în România

Noul BMW Seria 8 a fost prezentat oficial în România

Noul BMW Seria 8 prezentat oficial în România în Uzina Electrică Filaret, alături de primul coupé modern al mărcii, BMW E9, și un concert special SoNoRo.

Noul BMW Seria 8 a avut parte de o prezentarea oficială de presă în România, înainte de debutul pe piaţă, pe 24 noiembrie, care aduce sportivitatea fără compromisuri în segmentul de lux.

Noul BMW Seria 8 a avut parte de un debut cu adevărat unic pe piaţă: întâi pe circuit, sub forma de BMW M8 GTE, în cursele de 24h de la Daytona şi Le Mans, apoi ca model de serie.

Cu performanţe remarcabile, design ce stârneşte emoţie, lux avangardist şi tehnologie avansată, noul BMW Seria 8 Coupé este unul dintre cele mai spectaculoase modele noi ale momentului.

Modelul foloseşte limbajul de design nou al mărcii, definit de grila impresionantă la exterior, de formele precise ale caroseriei şi de un interior clar definit, cu insule funcţionale, noul sistem iDrive 7.0 sau control prin gesturi ca unele din elementele distinctive.

BMW Seria 8 beneficiază de un şasiu sofisticat, care foloseşte fibră de carbon pentru ranforsarea caroseriei, sistemul de tracţiune inteligent BMW xDrive optimizat pentru mai multă dinamică şi performanţe sportive şi diferenţial spate controlat electronic.

VEZI ȘI: Mercedes-Benz EQC este primul SUV complet electric sub marca EQ

Gama largă de echipamente opţionale permite configuraţii foarte diferite pentru noul model, de la o abordare definită de eleganţă şi lux, la una ultrasportivă cu multe elemente de caroserie din fibră de carbon şi pachetul BMW M Technik alături de pachetul BMW M Sport, o premieră în gama modernă şi o referinţă istorică importantă.

Noul BMW Seria 8 a fost prezentat oficial în România

Noul BMW Seria 8 Coupé debutează în România cu două motorizări, 840d xDrive (6 cilindri în linie diesel, 3 litri, 320 CP) şi M850i xDrive (V8 benzină, 4.4 litri, 530 CP).

Preţul de început este de 86.050 euro fără TVA (102.339 euro cu TVA) pentru versiunea 840d xDrive, în timp ce modelul M Performance este disponibil de la 107550 euro fără TVA (127985 euro cu TVA).

50 de ani de la lansarea BMW E9
Alături de noul BMW Seria 8 a fost expus şi un model BMW 2800 CS (cu numele de cod BMW E9), primul model coupé al mărcii, evocând tradiţia specială pe care BMW o are în acest segment plin de emoţie.

BMW E9 a fost prezentat pentru prima oară acum 50 de ani, în 1968.

Legenda spune că a fost dezvoltat pentru a da viaţă unei noi generaţii de motoare cu şase cilindri, propulsoare care nu mai erau oferite în portofoliul mărcii.

Noul BMW Seria 8 a fost prezentat oficial în România

Vârful de gamă, BMW 3.0 CSL, a ajuns să domine campionatele de turisme ale vremii, şi, la fel ca noul BMW M8, s-a remarcat în multe curse de anduranţă, inclusiv în Le Mans 24h, cu mai multe victorii de clasă.

De asemenea, BMW 3.0 CSL avea să domine Campionatul European de Turisme, cu şase titluri între 1973 şi 1979.

BMW E9 a fost primul model care a purtat culorile M şi primul BMW Art Car.

Modelul prezentat este un BMW 2800 CS care a aparţinut lui Valentin Ceauşescu, distrus în evenimentele din 1989.

Ulterior a început un amplu proces de restaurare care s-a întins pe aproape două decenii şi a fost finalizat cu multă muncă şi pasiune, după ce a fost preluat de actualul proprietar.

Modelul urmează să intre încă o dată într-un proces de restaurare amplu în această iarnă.

110 ani de la deschiderea Uzinei Electrice Filaret
Evenimentul a fost organizat într-o clădire patrimoniu, Uzina Electrică Filaret.

Aceasta a fost pusă în funcţiune în septembrie 1908, acum exact 110 ani, o dată cu Teatrul Naţional, unul din principalii consumatori de electricitate de la acea vreme.

Era principala sursă de electricitate pentru Bucureştii acelor vremuri.

Aceasta era produsă de generatoare antrenate de motoare cu ardere internă. La început erau active trei grupuri, fiecare cu câte un motor de 675 CP.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.