Noul MAN TGX consumă cu 8.2% mai puțin, față de vechea generație

Noul MAN TGX consumă cu 8.2% mai puțin, comparativ cu vechea generație
Organizația independentă TÜV Süd confirmă că noul MAN TGX consumă cu 8.2% mai puțin combustibil, comparativ cu vechea generație, grație numeroaselor îmbunătățiri tehnice și aerodinamice.

Șoferul, eficiența în ceea ce privește consumul de combustibil sau fiabilitatea au fost punctele cheie pe care s-au concentrat inginerii în faza de dezvoltare a noii generații de camioane MAN.

Noul MAN TGX consumă cu 8.2% mai puțin, față de vechea generație

Noul concept al lanțului cinematic, elemente aerodinamice eficiente și sistemul MAN EfficientCruise face ca noul MAN TGX să consume cu până la 8.2% mai puțin, comparativ cu vechea generație, lucru confirmat și în testul condus de organizația independentă TÜV Süd.

După un total de 684 kilometri parcurși rezultatul a fost clar: noul MAN TGX 18.470 Euro VI D a avut un consum de combustibil în medie cu 8.2% mai redus pe ruta de 342 km, parcursă de două ori, compusă din autostradă și drumuri naționale, comparativ cu modelul MAN TGX 18.460, versiunea anterioară cu motor Euro VI C.

Pentru a avea o imagine clară, în timpul testului au fost schimbați atât șoferii, cât și semiremorca, iar segmentul de autostradă inclus în ruta de test corespunde cu 90% dintre drumurile pe care se merge în Europa în transportul rutier de mărfuri pe distanțe lungi.

VEZI ȘI: Energon, un camion cu hidrogen bazat pe modelul IVECO Strator

MAN a lansat și noua campanie cu sloganul “Simplifying Business”,  iar cu noua generație de camioane își respectă total promisiunea făcută punând în prim plan atât șoferul, dar și compania de transport, ambele părți beneficiind de inovațiile noilor modele.

Lanț cinematic cu o nouă axă motoare eficient optimizată
Baza care stă la îmbunătățirea eficienței, comparativ cu generațiile anterioare, constă în numeroasele inovații tehnice și noilee concepte introduse pe noua generație de camioane MAN.

În ceea ce privește lanțul cinematic, acesta nu include doar un motor economic de ultimă generație care corespunde normelor Euro VI D, ci și o axă motoare eficient optimizata cu raport 2.31.

Noul MAN TGX consumă cu 8.2% mai puțin, față de vechea generație

Recomandată în special pentru transporturile rutiere pe distanțe lungi, unde consumul de combustibil este extrem de important, și combinată cu transmisia MAN TipMatic completează și exploatează la maximum performanțele motorului  D26 Euro VI D cu turbosuflantă cu o singură etapă, o recirculare redusă a gazelor de eșapament și o termodinamică mărită pentru o eficiență crescută chiar și la viteze mai mari.

Funcția „Dynamic sailing” disponibilă cu sistemul MAN EfficientCruise
Cu această combinație ideală în ceea ce privește configurația lanțului cinematic, sistemul de cruise control cu GPS MAN EfficientCruise vine și el cu funcții noi pe noua generație de camioane MAN.

Acesta include funcția „dynamic sailing” care păstrează turația motorului în zona cea mai eficientă din punctul de vedere al consumului de combustibil atunci când se rulează pe autostradă. MAN a optimizat și sistemul de asistență ACC (cruise control adaptiv) pentru o eficență și control sporite atunci când se rulează în pluton.

De exemplu, sistemul păstrează automat o distanță mai mare față de vehiculul din față dacă se apropie o pantă. De asemenea, noul sistem MAN EfficientCruise ține cont și de configurația drumului pe care se rulează și de alte situații întâlnite în trafic cum ar fi sensurile giratorii, limitele fixe de viteză, lucrările de pe drum. Astfel, sistemul corelează viteza și turația motorului în funcție de informațiile primite prin gps pentru un grad și mai mare de eficiență.

Noul MAN TGX consumă cu 8.2% mai puțin combustibil, comparativ cu generația anterioară

În plus față de lanțul cinematic și MAN EfficientCruise, aerodinamica joacă și ea un rol important atunci când vine vorba de reducerea consumului de combustibil.

Numeroae elemente aerodinamice asigură un flux îmbunătățit de aer spre radiator și compartimentul motor, oglinzile exterioare mai subțiri au un impact redus asupra fluxului de aer, iar extensia deflectoarelor de vânt peste uși calmează fluxul de aer lateral, în timp ce noile spolere de pe plafon și flapsurile laterale ajută la crearea unui flux de aer continuu dinspre capul tractor spre semiremorcă.

Serviciile digitale MAN ajută șoferii și companiile să economisească bani
TÜV a confirmat că noua generație de camioane MAN este mai eficientă cu până la 8.2% în utilizarea cotidiană dacă șoferul știe cum funcționează și folosește noile tehnologii inovatoare, iar MAN oferă o serie de servicii digitale care vin în ajutorul șoferului.

Fiecare model vine în standard cu sistemul MAN Essentials, care oferă informații esențiale despre vehicul și permite evaluări de bază ale informațiilor de condus. Cu ajutorul acestor informații, sistemul opțional MAN Perform oferă o analiză eficientă care împreună cu sistemul MAN Connected CoDriver oferă șoferului posibilitatea de a avea totul sub control pe toată perioada în care se află la volan.

VEZI ȘI: Energon, un camion cu hidrogen bazat pe modelul IVECO Strator

Toate sistemele care echipează noua generație de camioane MAN au fost concepute pentru a fi utilizate cu ușurință atât de șofer, cât și de operatorul companiei de transport pentru o eficiență sporită în ceea ce privește consumul de combustibil, rapoartele de service și orice alte elemente care sunt esențiale pentru un transport rutier sigur și eficient.

Follow #infotrucker