Noul motor Scania V8 promite un consum de carburant mai mic cu 3%

Motorul Scania V8 promite un consum de carburant mai mic cu 3%
Procesul de dezvoltare al motoarelor Scania V8 continuă și în 2020, iar rezultatul este unul remarcabil, suedezii reușind să vină cu soluții de îmbunătățire a consumul de carburant în condițiile unei creșteri de putere.

„Ne bazăm pe vasta experiență Scania în dezvoltarea motoarelor V8 și continuăm să îmbunătățim prin competența inginerilor calificați care au învățat, creat și realizat înaintea noastră. Nu există salturi cuantice, este vorba despre rafinarea lucrurilor și adăugarea celei mai noi tehnologii”, a declarat Göran Lindh, inginer șef pentru motoarele V8 ale Scania.

Noul motor Scania V8 promite un consum de carburant mai mic cu 3%

Noul sistem de management al motorului (EMS) interacționează cu sistemul de management al tratării gazelor rezultate (AMS). Ambele sisteme funcționează pentru ca motoarele Scania V8 să îndeplinsească actualele și viitoarele reglementări EURO VI referitoare la emisiile de azot și particule.

Scania introduce un sistem de injecție dublu cu AdBlue pentru a putea reduce emisiile de azot ale motoarelor V8 diesel. În același timp, gama Scania V8 actualizată este echipată și cu o nouă pompă de combustibil de înaltă presiune în care elementele de pompare sunt controlate individual prin intermediul AIM (Active Inlet Metering). Presiunea generală și controlul admisiei vor fi îmbunătățite și vor oferi o durată mai mare de funcționare și performanțe îndelungate.

De asemenea, noua pompă este optimizată pentru minimizarea consumului de ulei, iar raportul de compresie și presiunea maximă din cilindri au fost crescute pentru a îmbunătățit și mai mult combustia și eficiența utilizării carburantului.

Un alt obiectiv a constat în reducerea frecării interne pentru obținerea îmbunătățirilor în ceea ce privește livrarea puterii și a consumului de combustibil.

VEZI ȘI: Soluții de depozitare la rece pentru transportul viitorului vaccin anti COVID-19

„Creșterea presiunii și puterii necesită ca mai multe componente din interiorul motorului, inclusiv angrenaje, pistoane, inele, chiulase și supape, să fie rafinate și consolidate”, spune Lindh.

Acest lucru necesită o reglare fină avansată și îmbunătățiri pentru a reduce pierderile interne, mai ales că am vrut să extindem și intervalele de întreținere și să întărim durabilitatea. Sunt mândru să spun că am reușit să împăcăm aceste obiective oarecum conflictuale”, a completat oficialul Scania.

Cel mai impresionant membru al familiei Scania V8 este, desigur, noul motor DC16 123, ce dezvoltă o putere de 770 CP, înlocuindu-l pe vechiul V8 de 730 CP.

O diferență între ele este că V8-ul de 770 CP se bazează pe aceeași platformă actualizată ca și restul noii game Scania V8, oferind același nivel de robustețe remarcabil pentru care sunt recunoscute toate aceste propulsoare Scania.

Eliminarea anumitor componente grele și simplificarea altora, a redus greutatea cu până la 75 kg, comparativ cu predecesorul său. O altă noutate este că motorul de 770 CP, pentru o reacție sporită, are un turbocompresor unic, care are geometrie fixă și rulmenți speciali.

Follow #infotrucker