Utilitare ușoare

Noul Opel Movano este disponibil cu propulsie electrică, diesel și hidrogen

Disponibil în 30 de variante constructive, noul Opel Movano oferă un volum de încărcare de până la 17 mc și o sarcină utilă de până la 2 tone.

Noul Movano păstrează toate calitățile generației anterioare și adaugă altele noi pe deasupra, cum ar fi sistemele avansate de asistare a șoferului și o propulsie pe hidrogen.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Privit din exterior, cel mai mare model din gama de autoutilitare ușoare Opel își subliniază caracterul nou, modern și orientat către viitor.

Noul Movano are un design actualizat în partea din față și din spate, tipic mărcii, precum și faruri LED opționale. La interior, accentul este pus pe conectivitate, ergonomie și confort. Interiorul redesenat oferă sisteme de infotainment cu ecrane tactile color de până la 10 inch.

Autonomie electrică de până la 420 km și încărcare rapidă la 150 kW

Noul Opel Movano oferă sistemul de propulsie potrivit pentru fiecare profil de utilizator. Noul motor electric produce 200 kW/270 CP și un cuplul maxim de 400 Nm. Acest lucru înseamnă că Movano Electric poate accelera în forță de pe loc, chiar și când este complet încărcat.

Bateriile anterioare de 37 și 70 kWh au fost înlocuite cu o baterie de 110 kWh care permite o autonomie de până la 420 km (conform WLTP1). Astfel, se pot parcurge cu până la 170 km mai mult decât generația anterioară, cu o singură încărcare a bateriei.

Noul Opel Movano: Volum de până la 17 mc și sarcină utilă de 2 tone

În funcție de preferințe, șoferii pot alege între trei moduri de rulare pentru a utiliza în mod optim performanțele și autonomia: Normal (limitat la o putere de 160 kW), Eco pentru optimizarea autonomiei (120 kW) și Power pentru performanțe maxime (200 kW).

De asemenea, noul Movano Electric are patru niveluri de recuperare a energiei la frânare ce pot fi selectate cu ajutorul padelelor din spatele volanului.

Noul Movano Electric este echipat standard cu un încărcător integrat trifazat de 11 kW pentru încărcare la curent alternativ. De asemenea, este primul Opel care oferă opțiunea de încărcare cu până la 150 kW DC. La o stație publică de încărcare rapidă, sunt necesare numai 55 de minute pentru a ajunge la 80% din capacitatea bateriei.

O facilitate suplimentară este oferită de noua priză opțională de 230V. Aceasta permite încărcarea facilă a dispozitivelor electrice, cum ar fi laptopuri, baterii pentru scule electrice, tablete și alte aparate de mică putere care necesită energie electrică de până la 150 W. Priza este poziționată pe planșa de bord, într-un loc central, și este ușor accesibilă.

Electric cu baterii, diesel sau cu hidrogen

Pentru cei care doresc să parcurgă distanțe lungi fără emisii locale și care trebuie, totodată, să realimenteze rapid, din 2024, cea mai mare autoutilitară ușoară de la Opel va fi disponibilă pentru prima dată și cu propulsie pe hidrogen.

Vehiculul inovativ cu pile de combustie pe bază de hidrogen va oferi o autonomie de până la 400 km (WLTP1) și poate fi realimentat cu hidrogen în aproximativ cinci minute.

Noul Opel Movano: Volum de până la 17 mc și sarcină utilă de 2 tone

Pe lângă propulsia electrică, noul Opel Movano este disponibil și cu trei motoare turbodiesel. Acestea oferă puteri de 88 kW/120 CP, 103 kW/140 CP și 132 kW/180 CP și – în funcție de putere – pot fi combinate cu o transmisie automată cu opt trepte.

Împreună cu îmbunătățirile aerodinamice aduse caroseriei, noile motorizări educ consumul de combustibil cu până la 9% față de motorizările anterioare, ceea ce face din Movano un vehicul eficient în ceea ce privește consumul și emisii de CO2.

Conducere automată de Nivel 2

Noul Movano vine cu realizări inovative printre numeroasele sisteme de asistare a șoferului. Servodirecția electrică adaptează automat asistarea în funcție de viteza vehiculului. Acest lucru sporește confortul la viteze mari și conferă manevre mai confortabile în oraș. Frâna de parcare electrică este activată prin intermediul unui comutator de pe panoul de instrumente din stânga volanului.

Noul Opel Movano: Volum de până la 17 mc și sarcină utilă de 2 tone

Pe lângă recunoașterea semnelor de circulație, avertizarea în caz de coliziune frontală cu frânare de urgență și avertizarea în unghiul mort lateral, noul Movano vine și cu sisteme noi, cum ar fi avertizarea pentru atenția șoferului, asistentul pentru menținerea benzii de rulare, controlul adaptiv al vitezei de croazieră cu funcția „Stop & Go“, senzori de parcare la 360 de grade, asistare la parcare și oglindă retrovizoare digitală care îmbunătățește în continuare vizibilitatea în toate direcțiile.

Un total de 22 sisteme de asistare și ajutoare electronice facilitează deplasarea și manevrele.

VEZI ȘI: Opel a publicat detalii despre noul Combo

Combinația dintre controlul adaptiv al vitezei de croazieră cu funcția „Stop & Go“, sistemul de asistare pentru menținerea benzii de rulare și sistemul de asistare în ambuteiaje îi permite lui Movano să ruleze, să frâneze și să accelereze singur la viteze de până la 30 km/h – de exemplu, în trafic aglomerat – cu condiția ca mâinile șoferului să rămână pe volan. Acest lucru înseamnă că, pentru prima dată este posibilă conducerea automată de Nivel 2 pe acest model.

Noul cockpit Movano de ultimă generație

Cockpitul celei mai mari autoutilitare ușoare de la Opel a fost reproiectat complet, devenind mai ergonomic și mai conectat. Opțional, cele mai importante mesaje pot fi acum vizualizate într-un centru de informații pentru șofer, complet digital și configurabil, de 7″, color. Tot acolo poate fi afișată și o hartă 3D a sistemului de navigație.

Noul Opel Movano: Volum de până la 17 mc și sarcină utilă de 2 tone

Noul sistem de infotainment și de navigație poate fi utilizat cu ușurință prin intermediul ecranului tactil color de 10 inch, amplasat în partea superioară a consolei centrale. Deosebit de practic pentru serviciile de livrare și pentru profesioniștii care trebuie să folosească adesea un telefon mobil la locul de muncă, este suportul din consola centrală pentru încărcarea prin inducție a smartphone-urilor.

Versatilitatea este un punct forte al noului Movano, nu numai prin multitudinea de variante și gama de opțiuni pentru transportul de marfă, ci și prin interior. Bancheta opțională „Eat & Work“ transformă habitaclul într-un centru de control ergonomic. Scaunul de lângă șofer poate fi transformat într-o suprafață de lucru mobilă și practică, de exemplu pentru un laptop, astfel încât Movano devine un birou mobil.

Alternativ, scaunul poate fi transformat într-o mică masă cu suport pentru sticle – ideal când este momentul pentru o scurtă pauză. Iar cu sistemul de închidere și pornire fără cheie, șoferul nici măcar nu mai trebuie să scoată cheia din buzunar pentru a deschide, porni sau încuia autovehiculul.

30 de varietate de caroserii

Cele patru lungimi, trei ampatamente și trei înălțimi, respectiv versiuni de furgonetă, autoșasiu cu cabină simlpă sau dublă, platformă și basculantă permit nenumărate opțiuni de configurare.

În același timp, vehiculul nu face niciun compromis în ceea ce privește sarcina utilă sau volumul de încărcare. Movano Electric poate transporta o sarcină utilă de până la 1.500 kg, iar versiunea diesel poate transporta până la 2 tone.

Noul Opel Movano: Volum de până la 17 mc și sarcină utilă de 2 tone

Datorită amplasării bateriei în podea, volumul de marfă de până la 17 mc este păstrat în totalitate. Movano Electric este, de asemenea, potrivit pentru numeroase conversii.

Din aceeași categorie...

Back to top button