Noul motor Scania DC13 este “Diesel Of The Year 2023”

Pentru prima dată în istorie, Scania este distinsă cu “Diesel Of The Year”, pentru noul motor diesel DC13 în linie.
Publicația europeană Powertrain a premiat noul motor Scania DC13 cu titlul de “Diesel of The Year 2023”, o recunoaștere a investiției masive a suedezilor în eficiență și reducerea emisiilor.
Noul motor Scania DC13 în linie este cea mai puternică platformă Scania din toate timpurile, ce o eficiență de neegalat pentru a economisi combustibil și a reduce emisiile de CO2.
Beneficiind de zeci de ani de experiență inginerească internă suedeză, Scania a obținut performanțe de neegalat pentru motorul de 13 litri: putere crescută până la 450 kW, ceea ce corespunde cu 11% mai mult decât actualul DC13 (405 kW), cea mai bună densitate de putere din clasă (35,4 kW/litru), cuplu cu 21% mai mare (3.001 Nm) decât actualul DC13 și cuplu ridicat la turații mici (2.660 Nm la 900 rpm).
Odată cu introducerea unei noi platforme de motoare în linie, producătorului din Södertälje face un mare pas înainte în direcția îndeplinirii obiectivelor sale bazate pe știință, în special în ceea ce privește reducerea cu 20% a emisiilor de CO2 din produse până în 2025.
De fapt, noul motor Scania DC13 va ajuta producătorii de echipamente originale cu o reducere de până la 7% a emisiilor de CO2, diminuând amprenta de carbon. În plus, dacă motorul este alimentat cu HVO, acesta va economisi până la 90% din emisiile de CO2 în comparație cu motorina standard.
VEZI ȘI: MAN Individual introduce suspensia cu elastomeri HENDRICKSON ULTIMAAX
Există o altă caracteristică a acestei noi platforme care contribuie la valoarea sa adăugată. Motorul de bază este proiectat pentru o durată de viață cu până la 50% mai mare în comparație cu actuala platformă de motoare în linie, care oferă deja o durabilitate de top pe piață. Această durabilitate, combinată cu Be10/MTBO extins până la 25.000 de ore de funcționare (pe clasificarea ICFN), asigură performanțe neîntrerupte în cele mai solicitante operațiuni.
Configurația motorului, caracteristicile și performanțele specifice sunt potrivite pentru a face față unei triple provocări, pentru supraviețuirea motoarelor cu ardere internă într-o perspectivă holistică: să îndeplinească viitorii parametri Euro VII și Etapa VI (dacă vor exista), să funcționeaze cu HVO, combustibilii biogeni și parafinați, respectiv să îmbrățișeze electrificarea.