
Noul standard Euro VII înăsprește limitele de emisii pentru poluanți precum monoxidul de carbon, NOx și particulele pentru camioane.
Noile standarde UE privind limitele de emisii pentru camioane ar putea face producătorii să investească în modernizarea motorului cu combustie și să încetinească electrificarea, avertizează vicepreședinte executiv al Grupului Volvo de tehnologie a camioanelor.
Potrivit acestuia, în cazul unei legislații Euro VII foarte stricte, Volvo ar putea să-și mute inginerii înapoi la dezvoltarea motorului cu combustie pentru a îndeplini cerințele dure ale regulamentului.
„Ar trebui să îi îndepărtez de la dezvoltarea vehiculelor electrice cu pile de combustie, să îi îndepărtez de la dezvoltarea vehiculelor electrice cu baterii, iar asta înseamnă că încetinim transformarea către vehiculele cu emisii zero”, a declarat Lars Stenqvist, vicepreședinte executiv al Grupului Volvo de tehnologie a camioanelor, pentru EURACTIV.
În general, industria a reacționat în mod negativ la această propunere, susținând că ar trebui să se pună accentul pe creșterea producției de vehicule electrice și pe hidrogen, mai degrabă decât să se facă mai puțin poluante camiaonele cu motoare cu combustie.
O comisie, două propuneri și două evaluări de impact care ajung la concluzii atât de diferite
Stenqvist se întreabă de ce propunerea noului standard Euro VII pentru camioane nu a fost mai strâns aliniate cu recentul proiect de lege al Comisiei care stabilește standardele de emisii de CO2 pentru camioane. Standardele de CO2 propuse ar impune o reducere cu 90% a emisiilor de carbon ale camioanelor noi vândute începând cu 2040.
„Este foarte ciudat că pe masă sunt două propuneri ale aceleiași comisii cu două evaluări de impact care ajung la concluzii atât de diferite”, a mai declarat acesta pentru EURACTIV.
Acesta subliniază că noul standard Euro VII presupune o penetrare pe piață a camioanelor celectrice de 11% până în 2030, în timp ce propunerea privind standardele de CO2 presupune o penetrare pe piață de 35% până la aceeași dată.
VEZI ȘI: Camioanele MAN și Scania vor avea cabine comune
Volvo Trucks este un pionier când vine vorba de tehnologii ecologice și producția de camioane electrice cu baterii. În ciuda faptului că se concentrează pe noile sisteme de propulsie, camioanele cu motoare cu combustie vor fi în continuare o parte importantă a ofertei producătorului din Göteborg.
În anumite aplicații, și pe termen foarte lung, motorul cu combustie care funcționează cu combustibili alternativi și regenerabili, va fi în continuare punctul forte. Cu toate acestea, din cauza concurenței crescute din partea altor moduri de transport, se așteaptă ca acești combustibili să devină mai scumpi, ceea ce va face ca vehiculele cu motoare cu combustie să fie potrivite pentru „aplicații în care este mai puțin important să se mențină un cost redus”.