Noul Stralis XP este un camion mult mai specializat

Prin lansarea noului Stralis XP, Iveco crește nivelurile de profitabilitate și sustenabilitate în transporturi, de la operațiuni pe distanțe lungi și regionale și până la urbane și construcții ușoare.
Noul Sralis XP vine cu un lanțul cinematic nou, tehnologii și funcții de ultimă generație precum și noi servicii inovatoare ce sporesc semnificativ eficiența și fiabilitatea, reducând în același timp emisiile ceea ce face ca noua versiune lansată pe piață să fie un campion al costul total de proprietate și al emisiile de dioxid de carbon indiferent de tipul de transport.
Noua versiune Iveco Stralis este rezultatul unei investiții importante în dezvoltarea de produs, precum și în metode de testare și producție.
Cea mai nouă generație a lui Iveco Stralis va beneficia integral de procesele superioare de producție și calitate implementate în fabrica din Madrid, unde se produce respectiv cea din Valladolid care produce și furnizează cabinele pentru acest tip de camion. Ambele fabrici au fost modernizate pentru a asigura funcționarea acestora la cele mai înalte cote de fabricație, conform World Class Manufacturing.
Noul Stralis XP, care este în fapt un facelift radical al generației Hi-Way Euro VI a fost conceput pentru a oferi cea mai bună soluție pentru misiuni de transport regionale și curse scurte, inclusiv transportul de mărfuri periculoase, în acest caz menținând avantajul unic oferit de tehnologia exclusivă Hi-SCR de post-tratare a gazelor.
O versiune specifică, Iveco Stralis XP a fost dezvoltat pentru distanțe lungi și prezintă caracteristici inovatoare de economie a combustibilului și servicii noi pentru maximizarea timpului de funcționare.
VEZI ȘI: Protest împotriva salariului minim din Franța
Revoluționarul Iveco Stralis NP (Natural Power), care funcționează atât cu gaz natural comprimat (CNG) cât și gaz natural lichefiat (LNG), este, conform oficialilor italieni, cel mai sustenabil camion de transport internațional și reprezintă o veritabilă evoluție în industria camioanelor pe gaz.
Acesta este singurul camion care funcționează pe gaz natural și care oferă puterea nominală, confortul, tehnologia de transmisie și autonomia adecvate pentru misiuni de transport pe distanțe lungi.
Noua versiunea a lui Stralis a fost gândit a fi mult mai specializată, apropiată nevoilor punctuale ale companiilor de transport. Cu alte cuvinte, noul Stralis poate fi personalizat în funcție de nevoie axându-se pe caracteristicile tipului de transport pentru a reduce și mai mult costul total de proprietate.
Pentru acest lucru, Iveco a reînnoit și modernizat toate subsistemele tehnice principale astfel că, noul Stralis XP se prezintă cu un lanţ cinematic cu totul reproiectat, o nouă arhitectură electrică și electronică, o nouă transmisie respectiv o nouă punte și suspensie spate. În plus, noul Stralis introduce funcții GPS predictive de ultimă generație și funcții noi pentru sporirea economiei de combustibil și a sustenabilității.
VEZI ȘI: CE va lua măsuri legale împotriva Franței și Germaniei
Mai mult, Iveco a dezvoltat o generație nouă de servicii care vizează reducerea TCO pentru fiecare model, ceea ce reprezintă un element exclusiv și distinctiv al noii versiuni a lui Stralis.
Iveco Stralis XP pentru distanţe lungi
Noul Stralis 480 XP și 570 XP au fost modele dezvoltate pentru operațiuni de transport pe distanțe de lungi. Acestea prezintă o abundență de funcții noi de economisire a combustibilului și de tehnologii de ultimă generație precum sistemul inovator Smart EGR. Camionul aduce servicii noi concepute pentru a asigura un timp maxim de funcționare, oferind o oportunitate reală pentru companiile de transport pe distanțe lungi care caută să obțină economii maxime de combustibil și cel mai scăzut nivel al costului total de proprietate un segment care reprezintă 60% din industrie.
Noul Stralis XP este cel mai fiabil și mai eficient camion produs de Iveco până acum, atât din perspectiva consumului de combustibil și oferă cea mai cuprinzătoare soluție pentru transportul pe distanțe lungi într-un pachet care integrează produsul și servicii concepute pentru reducerea TCO și dioxidului de carbon.
Stralis XP asigură economii de combustibil de până la 11% față de vechea generație și o reducere impresionantă a TCO-ului de până la 5,6% în operațiuni de transport pe distanțe lungi.
Iveco Stralis NP alimentat cu gaz
Noul Stralis NP este primul camion pe gaz care conferă puterea, autonomia, confortul la condus și habitabilitatea la standarde internaționale în domeniul transporturilor. Acesta reduce costul total de proprietate cu 3% față de modelul CNG anterior și perioada de recuperare a investiţiei poate coborî la până 5 ani, desigur, în funcție de țara în care operează.
Noul motor pe gaz natural care poate utiliza atât LNG cât și CNG de 9 litri asigură cea mai bună putere nominală pentru acest tip de combustibil dezvoltând 400 CP și un cuplu de 1.700 Nm. Aceasta corespunde unui raport de 10 CP pe tona de încărcătură, care este conform standardelor comerciale pentru transport pe distanţe lungi.
Acesta este primul vehicul dedicat transportului pe distanțe lungi cu combustibil alternativ ce oferă companiilor de transport oportunitatea de a îmbunătăți atât sustenabilitatea, cât și recuperarea investiției.
Tehnologia în esență
Progresele realizate cu Noul Stralis s-au axat pe gestionarea energetică pentru asigurarea unei reduceri semnificative a costului total de proprietate în fiecare misiune și pe orice tip de traseu.
Noile motoare au fost reproiectate pentru a reduce frecarea, existând o nouă funcție de prevenire a mersului la ralanti, care oprește automat motorul după o perioadă prestabilită de timp atunci când vehiculul este parcat, îmbunătățind utilizarea energiei.
Dotările Smart Auxiliaries de pe modelele Stralis 480 XP și 570 XP previn pierderile de energie atunci când nu sunt în funcțiune: acestea includ compresorul cu ambreiaj și unitate de prelucrare a aerului, alternatorul cu recuperare a energiei cu monitorizarea inteligentă a bateriei și o pompă de servodirecție cu debit variabil.
Sistemul Smart EGR prevăzut pe modelele Stralis 480 XP respectiv 570 XM este o soluție inovatoare care conlucrează cu tehnologia Hi-SCR de post-tratare brevetată de Iveco pentru optimizarea combustiei, aducând beneficii semnificative de economisire a combustibilului la curse pe distanţe lungi.
Acesta valorifică o cantitate mică de gaz de eșapament recirculat (8 %) pentru a permite mărirea avasului de injecție, reducând consumul de combustibil cu menținerea, în același timp, a unui nivel ridicat de 97% de conversie a oxizilor de azot la țeava de eșapament, care este asigurată de sistemul Hi-SCR.
Această soluție inteligentă revoluționară are toate avantajele sistemului Hi-SCR fără a avea un impact asupra dimensiunii radiatorului, fără întreținere suplimentară, fără creștere în greutate, fără regenerare în staţionare. De asemenea, această tehnologie crește intervalele de revizie, determinând o reducere suplimentară de combustibil și un cost total de proprietate mai mic.
Cu această soluție, Iveco alături de FPT Industrial, își dovedesc încă o dată poziția de lideri în tehnologia eficienței combustibilului.
Sistemul de condus predictiv Hi-Cruise GPS bazat pe tehnologia de cartografiere de ultimă generație compară localizarea geografică cu topografia traseului rutier și adoptă în mod corespunzător strategii predictive la accelerare, decelerare și schimbarea treptelor de viteză.
Această funcție simplifică activitatea șoferului, permițându-i să se concentreze pe siguranță, nu pe rutina drumului, și sporește confortul asigurând un condus uniform. În plus, acesta realizează economii semnificative de combustibil și în cazul conducătorilor auto mai puțin experimentați.
Pentru a atinge noi standarde de eficiență și consum, noua versiunea a lui Stralis vine echipat cu anvelope ecologice triplu ”A” dezvoltate de Michelin ce reduc la minimum rezistența la rulare, asigurând economii semnificative de combustibil în medie de până la 1,5% în primul ciclu de viaţă.
VEZI ȘI: Semperit lansează o nouă anvelopă la aniversarea a 110 ani
Prin aceasta se aduc beneficii mediului prin reducerea cu 1,33 kg a cantității de dioxid de carbon la 100 km, care însumează peste 3,7 tone în primul ciclu de viaţă al vehiculului. Aceste economii se realizează odată cu menținerea aceluiași grad de aderență, robustețe și durabilitate.
Puntea din spate cu totul nouă cu reducție simplă îmbunătățește geometria angrenajelor, frecarea și optimizează consumul de combustibil.
Aceste caracteristici noi determină o îmbunătățire cu două cifre a eficienței consumului de combustibil comparativ cu modelul Euro VI anterior.
În plus, s-au adăugat tehnologii, funcții și servicii noi pentru a asigura o reducere suplimentară a TCO-ului.
Transmisia automatizată de ultimă generație Hi-Tronix cu 12 trepte de viteză, care a fost dezvoltată în colaborare cu ZF, se află în fruntea progresului tehnologic în categoria sa și îmbunătățește semnificativ durabilitatea și reduce costurile.
Hi-Tronix reduce timpul de schimbare a treptelor de viteză cu 10%, fiind concepută pentru aproape de două ori mai multe schimbări de trepte de viteză comparativ cu generația anterioară, îmbunătățind durabilitatea cu până la 1.6 milioane de km și reducând poluarea fonică cu 6 dB – ideal pentru misiuni de noapte silențioase – asigurând totodată cel mai bun raport cuplu-greutate, distribuția rapoartelor și eficiența la cel mai bun nivel din clasa sa.
În plus, design-ul său modular şi uşor de reparat, reduce costurile de întreținere și simplifică reparațiile, în consecință realizându-se economii. Aceasta oferă totodată funcționalități suplimentare cum ar fi modul de manevrare pentru funcționare la viteză redusă, acționând ca o transmisie cu convertizor de cuplu, funcție de balansare pentru redobândirea aderenței pe suprafețe alunecoase, 4 trepte de viteză în marșarier și o nouă gamă de prize de putere.
VEZI ȘI: Noul Iveco Eurocargo. Camionul pe care orașul îl iubește
Suspensia spate a fost reproiectată integral pentru a fi mai eficientă din punct de vedere al masei și mai durabilă, asigurându-se o suspensie mai ușoară, totodată cu menținerea performanței, ceea ce înseamnă o sarcină utilă mai mare cu 45 de kilograme.
O rezistență mai mare la coroziune, care se asigură prin tratamentul suprafeței tuturor componentelor metalice principale, contribuie la reducerea costurilor de întreținere.
Noua arhitectură electrică și electronică adoptată pe Stralis și Stralis XP reprezintă un avans tehnologic și un factor care favorizează inovația continuă. Având la bază conceptul MUX, aceasta asigură comunicarea unităților electronice de pe bord prin două fire fizice prin intermediul unui protocol comun.
Noul Hi-MUX reprezintă evoluția Stralis
Acestui concept a fost implementat prin reproiectarea întregii structuri de distribuție și a unora dintre componentele sale. Arhitectura sa este modulară, ramificată în două pentru îmbunătăţirea flexibilităţii și a posibilităţii de diagnosticare și este integrată într-un nou sistem împreună cu conducte pneumatice, de combustibil și AdBlue.
Hi-MUX permite dezvoltarea unei soluții de proiectare detaliate pentru orice configurație specifică de camion, în același timp reducându-se numărul de componente și complexitatea de asamblare a acestora.
Fiabilitatea și durabilitatea remarcabilă a noului Stralis determină totodată costuri reduse de întreținere și reparații: mai puțin cu 5% decât un model actual cu un contract standard pe 3 ani și cu 8% cu un contract pe 4 ani, asigurându-se îmbunătățirea unui cost care era deja foarte competitiv și reducându-se mai mult nivelul general de TCO.
O nouă gamă de motoare
Noua versiune Stralis este echipată cu motoare Iveco Cursor în 6 cilindri dotate cu soluții noi de economisire a combustibilului specifice fiecărei misiuni. Gama largă de motoare include trei versiuni de cilindree: de 8,7 litri (Cursor 9), 11,1 litri (Cursor 11) și 12,9 litri (Cursor 13) – precum și nouă puteri nominale, de la 310 CP la 570 CP, toate furnizând o putere și o densitate a cuplului la nivel de vârf.
Performanța ecologică a noului Stralis a fost îmbunătățită mai mult prin eficientizarea motoarelor și creșterea performanței la unele modele
Cuplul maxim al lui Cursor 11 a fost crescut cu 100 Nm la motorul de 420 CP și cu 50 Nm la motorul de 480 CP, în timp ce puterea maximă de pe Cursor 13 ajunge la 510 și 570 CP.
Hi-SCR, tehnologia ce poartă semnătura Iveco
Noul Stralis este dotat cu sistemul Hi-SCR brevetat, acesta fiind considerat cel mai bun sistem de reducere catalitică selectivă de pe piață și singurul care asigură o reducere a nivelului de NOx cu 97%, respectând standardele Euro VI fără a avea nevoie să recircule gazele de ardere cu ajutorul unui EGR.
În versiunea Euro VI/C, Hi-SCR detectează totodată în timp real orice variație în nivelul de emisii prin senzorii noi AdBlue care asigură o gestionare permanentă și precisă a emisiilor.
Cu Hi-SCR, nu există regenerare activă, iar temperatura la evacuare este mai redusă decât în cazul altor competitori, fapt ce permite utilizarea noului Stralis în zone restricționate precum aeroporturi, șantiere navale, tuneluri și platforme de încărcare de combustibil, precum și în transportul mărfuri periculoase (ADR).
VEZI ȘI: Tehnologia Hi-SCR este răspunsul pentru condițiile speciale de lucru
HI-SCR este o tehnologie compactă, care oferă cea mai bună combinație între eficiență și durata de funcționare. Aceasta are totodată cele mai lungi intervale de întreținere de pe piață, maximizând timpul de funcționare și asigurând o excelentă eficiență în consumul de combustibil. La acestea se adaugă un nivel TCO excepțional de redus și sustenabilitatea remarcabilă a noii versiuni Stralis, considerat cu campion al costului total de proprietate și al emisiilor reduse.