Noul tahograf digital inteligent a devenit obligatoriu pe toate vehiculele comerciale noi de peste 3.5 tone

Noul tahograf digital inteligent a devenit obligatoriu pe toate vehiculele comerciale noi de peste 3.5 tone
Începând de astăzi, toate vehiculele comerciale noi de peste 3.5 tone trebuie să fie echipate din fabrică cu noua generație de tahograf digital inteligent.

Cea de-a patra generație a tahografului digital inteligent a devenit obligatorie pentru toate vehiculele comerciale noi de peste 3.5 tone, începând cu 15 iunie 2019. Pentru vehiculele aflate deja în circulație nu există nicio prevedere care să oblige schimbarea tahografelor existente.

Noul tahograf digital inteligent a devenit obligatoriu pe toate vehiculele comerciale noi de peste 3.5 tone

Conform Comisiei Europene, noul tahograf digital inteligent va putea transmite ușor foarte de multe informațiile, fiind în același timp bine protejat printr-un sistem de siguranță complex.

Astfel, orice autoritate de control din Europa, care deține aparatura necesară, poate controla aceste informații din mers și poate vedea dacă șoferul a respectat toate prevederile legislative.

De exemplu, Biroul federal pentru transportul de mǎrfuri din Germania (BAG) va face acest lucru cu ajutorul sistemului Dedicated Short Range Communication (DSRC), folosit și la sistemul automat de verificare al plății taxei de drum.

În acest fel, ofițerii vor putea evalua din mers, dacă este sau nu necesară oprirea unui camion. Conform celor de la VDO, care au fost printre primii care au testat noile tahografe digitale inteligente, informația are doar câteva sute de biți.

BAG are în plan instalarea unor sisteme fixe de verificare, urmând ca șoferul să fie controlat la următorul loc de parcare.

Conform BAG un control de rutină, doar pentru a verifica perioadele de condus și repaus, durează în medie o jumătate de oră, utlizarea acestui sistem ducând la o economie de timp pentru șoferii de camioane.

VEZI ȘI: Camioanele electrice cu pile de hidrogen vor ajuta la dezvoltarea industriei auto într-o nouă direcție

Noul tahograf digital inteligent are integrat și sistemul Global Navigation Satellite System (GNSS) care poate transmite în timp real poziția în care se află camionul.

Conform normelor europene, datele se vor transmite însă doar la plecare și la sosire. De asemenea, noul aparat tahograf înregistrează poziția și după fiecare trei ore de condus.

Noul tahograf digital inteligent permite și transmiterea poziției în timp real, dar această facilitate poate fi folosită doar în condiții excepționale la transporturi speciale.

Toate aceste informații ajută la un management mai bun al flotelor.

Managerii de flote, producătorii sau firmele de leasing pot avea acces prin sistemul Transport-Management-Systemen (TMS) la date precum viteza, consumul, durata transportului.

În funcție de comportamentul șoferului se pot stabili noi prețuri pentru asigurări, iar firmele de leasing pot calcula valoarea reală a vehiculului în funcție de utilizarea acestuia.

De asemenea, există o serie de senzori care pot fi integrați în sistem. Astfel, se poate vedea care este consumul de carburant, temperatura din semiremorca frigorifică, greuatea pe fiecare axă și multe altele.

Noul tahograf digital inteligent respectă legislația în ceea ce privește protecția datelor cu caracter personal (GDPR) și are un așa numit “Privacy Button”, iar sistemul de control ITS poate face diferența între datele libere și cele private.

Noul tahograf digital inteligent a devenit obligatoriu pe toate vehiculele comerciale noi de peste 3.5 tone

Conform normelor europene în vigoare, privind GDPR-ul, o parte din informații se pot citi doar cu acordul șoferului, care poate decide în ce scop și cum sunt folosite datele sale personale.

Prin intermediul noului tahograf se vor înregistra toate abaterile, în special cele legate de viteză și perioadele de condus și odihnă, dar acesta va avea și o funcționalitate extrem de utilă.

Spre exemplu, VDO testează și posibilitatea de a putea calcula plata taxei de drum pentru fiecare țară din Uniunea Europeană, atunci când mașina este în tranzit, în funcție de parametri vehiculului: greutate, marfă, perioadă de tranzit etc.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.