
Din 21 august 2023, toate vehiculele comerciale noi vor trebui echipate obligatoriu cu cea de-a doua generație de tahograf inteligent.
De asemenea, vehiculele comerciale existente care efectuează transport internațional au obligația să se modernizeze. Astfel, cele cu tahograf analog și digital trebuie să fie echipate cu a doua generație de tahograf inteligent până la 31 decembrie 2024, iar cele echipate cu prima generație de tahograf inteligent până cel târziu la 21 august 2025.
VEZI ȘI: Șofer de camion prins că a rulat cu 145 km/h, fără centură și drogat, în Franța
Grație colaborării dintre producătorii de camioane și tahografe, cea de-a doua generație de tahograf inteligent vine cu îmbunătățiri notabile în ceea ce privește ușurința de utilizare și vizibilitatea tahografului, evitând astfel multe erori de operare inutile. Spre exemplu, vor exista mai multe opțiuni pentru conectarea telefoanelor inteligente și a tabloului de bord cu tahograful.
Ce este diferit la a doua generație de tahograf inteligent?
În viitor, tahograful nu va fi folosit doar pentru a monitoriza timpii de condus și odihnă, ci și pentru înregistrarea operațiunilor de cabotaj și detașarea șoferilor. Din acest motiv, a doua generație de tahograf inteligent va avea o serie de noi funcționalități.
În plus, vor fi adăugate o serie de aspecte suplimentare de securitate. De asemenea, acesta va permite autorităților de control să citească informații înregistrate de la distanță prin sistemul DSRC.
În comparație cu prima generație, cea de-a doua generație de tahograf inteligent vine cu următoarele funcționalități:
- punctele de trecere a frontierei sunt înregistrate automat (din 2 februarie 2022 până la montarea celei de-a doua generație de tahograf digital, acest lucru trebuie făcut manual);
- o nouă funcție pentru înregistrarea încărcării/descărcării vehiculului;
- la selectarea noii funcții de încărcare/descărcare, urmează automat înregistrarea poziției vehiculului;
- la selectarea țării de început și de sfârșit, țara în care se află vehiculul va fi afișată automat;
- semnalul GNSS este protejat suplimentar;
- este prezent un semnal de mișcare suplimentar;
- datele DSRC vor fi extinse cu timpul maxim de conducere, care poate fi citit de la distanță;