Camioane

Noul Volvo FH a fost dezvoltat având în prim plan nevoilor șoferului

Volvo Trucks a lansat noul Volvo FH, un camion care a fost dezvoltat având în prim plan nevoile zilnice ale șoferului.

Cu un design reproiectat al cabinei și noi caracteristici inovatoare de siguranță, noul Volvo FH oferă șoferului un stil de viață mai productiv, mai sigur și mai confortabil atunci când se află pe drum.

Noul Volvo FH a fost dezvoltat având în prim plan nevoilor șoferului

Mediul de lucru al șoferului poate influența rezultatele obținute de un transportator în termeni de productivitate, eficiență și servicii orientate către clienți, respectiv poate atrage profesioniști în domeniu.

De aceea, la noul Volvo FH, suedezii și-a concentrat atenția în spațiul interior de lucru, care a fost modernizat.

Spațiul șoferului are în centru un bord modernizat, care dispune de un panou de intrumente integral digitalizat, cu rezoluție înaltă de 12 inch.

Acesta include un suport fix pentru pahare și un spațiu de depozitare deschis, cu iluminare controlată prin senzori de mișcare. Panoul de instrumente îi permite șoferului să aleagă între patru tipuri de vizualizări pe ecran, în funcție de situația de deplasare și de informațiile pe care le preferă afișate.

Un ecran lateral opțional de 9 inch poate asigura funcția de infotainment, asistență la navigare, informații de transport și monitorizarea cu ajutorul camerei video.

Noul Volvo FH a fost dezvoltat având în prim plan nevoilor șoferului

Ecranul ușor de accesat îi permite șoferului să interacționeze în mai multe moduri: prin butoanele poziționate intuitiv pe volan, prin comanda vocală sau direct, prin intermediul ecranului tactil și al panoului de control pentru modurile de vizualizare. Atât panoul de instrumente, cât și ecranul lateral funcționează în mai multe limbi.

VEZI ȘI: Helrom vrea să revoluționeze transportul combinat de mărfuri

De altfel, Carin Larsson, designer șef Volvo Trucks, spune că ”prezentarea informațiilor s-a îmbunătățit semnificativ prin intermediul noilor ecrane.”

Mișcarea în interiorul cabinei este mai facilă, datorită noului design al schimbătorului de viteze I-Shift, care este mai subțire și ergonomic.

Noul Volvo FH a fost dezvoltat având în prim plan nevoilor șoferului

Deși n-a recunoscut niciodată că generația Volvo FH, lansată în 2012, a avut o probleme cu bateriile, Volvo a intordus în 2017 un sistem inteligent dual de baterii, care să asigure întotdeauna energia de rezervă necesară pentru a porni motorul. Desigur, acest sistem este disponibil și pe noul Volvo FH

În ceea ce privește tapițeriile și culorile de la interior, există o gamă largă de opțiuni de personalizare. Noul Volvo FH este disponibil cu cabină de dormit cu plafon jos, cabina de dormit, cabineGlobetrotter, Globetrotter XL și Globetrotter XXL.

Design sofisticat și tehnologii inteligente
Noul aspect exterior a împrumutat destul de multe de la Volvo Concept Truck. Acesta este dominat de farurile emblematice în formă de V, care acum au fost mutate spre exterior pentru a corespunde liniei ușilor. De asemenea, lămpile de semnalizare au fost mutate pe portieră, oferind camionului o aerodinamică îmbunătățită.

Sistemul pentru ștergătoare este modernizat și mai subțire, iar sigla mai mare face ca noul Volvo FH să fie ușor de recunoscut chiar și de la distanță.

Faruri cu fază lungă adaptivă
Noul Volvo FH este primul camion din gama grea echipat cu faruri cu fază lungă adaptivă. Sistemul îmbunătățește siguranța pentru toți participanții la trafic, dezactivând automat segmente LED ale fazei lungi, atunci când din față se apropie un vehicul ori camionul rulează în spatele unui alt vehicul.

Noul Volvo FH a fost dezvoltat având în prim plan nevoilor șoferului

Faza lungă se reglează atunci când camera și radarul detectează alte vehicule sau când camera detectează modificări ale volumului de lumină din jurul camionului.

Alte funcții care îmbunătățesc siguranță
Funcțiile suplimentare de îmbunătățire a siguranței de pe Volvo FH includ pilotul automat cu asistență la coborâre, care stabilește o viteză maximă pentru a preveni accelerarea nedorită atunci când vă deplasați în pantă și o variantă actualizată pentru controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC), care funcționează pentru orice viteză, chiar la o viteză de până la 0 km/h.

Sistemul de frânare controlat electronic (EBS), care este o condiție necesară pentru caracteristicile de siguranță, cum ar fi avertizarea de coliziune cu frână de urgență și controlul electronic al stabilității, vine acum ca echipare standard pentru noul camion.

Noul Volvo FH a fost dezvoltat având în prim plan nevoilor șoferului

Direcția dinamică Volvo, cu sistemele de asistență pentru păstrarea benzii de rulare și asistență de stabilitate, sunt de asemenea disponibile ca opțiune. Siguranța oferită de noul Volvo FH este îmbunătățită și mai mult prin sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere, care este capabil să detecteze semne rutiere, cum ar fi restricțiile de depășire, tipul de drum și limitele de viteză.

Vizibilitatea poate fi îmbunătățită și mai mult prin adăugarea unei camere video, pe partea pasagerului, montată pe oglinda din dreapta, care oferă o perspectivă complementară asupra fiecărei părți a camionului pe ecranul lateral.

Gamă largă de propulsii
Folosind diferite configurații de lanț cinematic și șasiu, noul Volvo FH poate fi adaptat pentru a se potrivi unei game largi de aplicații și pentru a permite economii semnificative de combustibil și reducerea emisiilor de CO2.

În cazul transportului de cursă lungă, de exemplu, noul Volvo FH cu I-Save pentru Euro 6 combină noul motor D13TC cu un pachet de funcții și poate oferi economii de combustibil de până la 7%. De asemenea, au fost aduse îmbunătățiri versiunilor Euro III și V cu caracteristici precum asistența de cuplu motor Volvo.

Noul Volvo FH a fost dezvoltat având în prim plan nevoilor șoferului

Pe multe piețe, Volvo FH este disponibil cu motorul Euro 6 alimentat cu LNG, care oferă o eficiență a consumului și performanță similară cu cea oferită de camioanele Volvo diesel, dar cu un impact climatic mult mai mic. Motorul cu gaz poate funcționa fie pe biogaz, care reduce emisiile de CO2 cu până la 100 la sută, fie pe gaz natural care reduce emisiile de CO2 cu până la 20% în comparație cu cele diesel echivalente Volvo.

I-Shift și I-Shift Dual Clutch
Pe lângă transmisia I-Shift, noul Volvo FH poate fi echipat și cu I-Shift Dual Clutch, care permite schimbarea treptelor de viteză fără întreruperi de forță.

Transmisia cu dublu ambreiaj este deosebit de benefică în timpul operațiunilor solicitante, cum ar fi transportul de mărfuri lichide, deoarece reduce deplasarea mărfurilor în timpul schimbării treptelor de viteză.

Productivitatea, o altă prioritate importantă a clienților, este optimizată și mai mult în noul Volvo FH datorită capacității sale de încărcare pe puntea față, precum și datorită punților portante din fața și din spatele punților motoare cu unghiuri de direcție îmbunătățite pentru a reduce uzura anvelopelor și a îmbunătăți manevrabilitatea.

Atât I-Shift, cât și I-Shift Dual Clutch pot fi configurate cu diferite pachete software privind strategia de schimbăre a treptelor, pentru diferite domenii de aplicare.

Camionul este, de asemenea, disponibil cu puntea tandem liftabilă, permițând decuplarea și ridicarea punții spate atunci când camionul nu este încărcat, reducând astfel consumul de combustibil.

Noul Volvo FH disponibil cu Volvo Flexi-Gold
Volvo Trucks introduce Contractul Volvo Flexi-Gold care oferă aceeași acoperire ca și în cazul Contractului Volvo Gold, la același cost previzibil, însă cu mai multă flexibilitate, pentru a se adapta nevoilor dinamice ale afacerilor.

Tarifele lunare variază în funcție de un interval de flexibilitate de 40% pentru kilometrajul anual estimat. Acest lucru le oferă transportatorilor o mai mare flexibilitate în a-și adapta operațiunile la schimbările de sezon și la o cerere de transport fluctuantă.

Din aceeași categorie...

Back to top button