Utilitare ușoare

Noul VW Amarok vine cu un nou design și o sarcină utilă de 1,16 tone

Noul VW Amarok se întoarce cu un nou design, finisaj premium, mai multă tehnologie, motoare diesel și benzină, respectiv o sarcină utilă de 1,16 tone.

După doi ani de absență pe piață, VW Amarok se întoarce sub forma unui pick-up complet nou, care se va concentra pe segmentul premium al pieței de pick-up-uri, umplând un gol lăsat de Mercedes X-Class, precum și de versiunile cu specificații superioare ale principalilor rivali, Ford Ranger și Toyota Hilux.

Noul VW Amarok vine cu un nou design și o sarcină utilă de 1,16 tone

Spre deosebire de predecesorul său, noul VW Amarok nu mai este un produs pur al producătorului din Wolfsburg. Acesta împarte nu doar platforma tehnică cu noul Ford Ranger, ci și linia de producție, ambele fiind fabricate în aceeași uzină din Africa de Sud.

Cu toate acestea, Volkswagen spune despre noul Amarok că este în continuare un Volkswagen autentic și subliniază faptul că este vorba doar de o cooperare privind platforma tehnică, una utilizată și pe modelele electrice ID.Buzz și ID.4.

VEZI ȘI: Volvo Trucks prezintă la IAA întreaga sa gamă de camioane electrice

La partea frontală, design-ul noului VW Amarok este dominat de o grilă impozantă, în timp ce partea din spate se remarcă prin noile blocuri optice în formă literei „C” și numele Amarok embosat pe hayon.
Noul VW Amarok vine cu un nou design și o sarcină utilă de 1,16 tone

La interior, instrumentarul de bord digital Virtual Cockpit și ecranul tactil mare în stil portret sunt comune cu Ranger – la fel ca și manetele de la volan și butoanele geamurilor. În rest, habitaclul este proiectat de Volswagen și a primit un design premium. Volanul este similar cu cel de pe autoturismele VW. Noul Amarok va folosi sistemul de operare propriu VW, care include comenzile de climatizare în cadrul ecranului tactil mare.

Cinci versiuni de echipare

Amarok este disponibil în cinci versiuni de echipate diferite. Însă, chiar și în versiunea de bază, acesta vine cu un cockpit digital și faruri cu LED-uri. Echipările de top sunt PanAmericana. Din acestea, PanAmericana oferă un aspect robust, cu ceea ce VW numește o parte frontală „X-design”, jante din aliaj negru de 18 inch și ornamente exterioare negre. Aventura este o configurație mai orientată spre șosea, care vine cu jante de 20 de inch, ornamente exterioare cromate și o cabină mai sofisticată.

Sarcină utilă de 1,16 tone și capacitatea maximă de tractare de 3,5 tone

Noul Amarok măsoară 5.350 mm lungime, 1.910 mm lățime și are un ampatament de 3.270 mm, toate aceste cifre fiind mai mari decât cele ale vechiului model, astfel încât există mai mult spațiu în cabină și, de asemenea, pe banchetă. De asemenea, acesta are o sarcină utilă de 1,16 tone, în timp ce capacitatea maximă de tractare este în continuare de 3,5 tone. De asemenea, bena este echipată cu inele de amarare care pot face față unor sarcini de până la 500 kg și capac cu acționare electrică pentru a păstra obiectele ascunse de ochii curioșilor.

Motoare diesel și benzină

Relația cu Ford Ranger este mai evidentă sub caroserie. Versiunile cu puteri de peste 206 CP vor fi echipate cu o cutie de viteze automată cu 10 trepte, regăsită și pe Ford Raptor, în timp ce versiunile cu puteri mai mici pot fi echipate cu transmisii manuale și automate cu șase trepte.

Noul VW Amarok vine cu un nou design și o sarcină utilă de 1,16 tone

Pentru propulsie sunt disponibile trei motoare diesel de 2 litri cu patru cilindri de: 150, 170 și 204 CP. Există, de asemenea, un motor diesel de 3 litri V6 și, care, în funcție de piață este disponibil cu 241 sau 250 CP. Cu toate acestea, performanța maximă este marcată de un motor de 2,3 litri TSI cu patru cilindri pe benzină ce dezvoltă 302 CP pentru anumite piețe, care este o versiune rebranduită a motorului Ford EcoBoost cu patru cilindri de pe Ford Mustang și Focus ST/RS.

Ca și până acum, se oferă tracțiune integrală 4MOTION, iar modelele cu specificații europene au tracțiune integrală permanentă ca dotare standard.

VW nu a comunicat nimic despre prețuri. Cu toate acestea, este clar că Amarok, ca produs independent și, de asemenea, concurent al Ford Ranger, are propria strategie de preț.

Din aceeași categorie...

Back to top button