Nu banalele aplicații de trafic sunt un atentat la siguranța rutieră, ci sistemele de manipulare ale tahografului

Nu banalele aplicații de trafic sunt un atentat la siguranța rutieră, ci sistemele de manipulare ale tahografului

Văzute de majoritatea șoferilor ca ”the last frontier” în lupta cu iadul din trafic, aflăm cu stupoare că aplicațiile de trafic sunt de fapt un atentat la siguranța rutieră.

Bine, dacă treaba asta cu atentatul venea de la Asociația Cofetarilor Amatori, cu tot respectul pentru aceasta, dacă există, n-ar fi fost o problemă, dar când asta vine de la o asociație profesională din transport…

Da, astăzi, am primit pe adresa redacției un comunicat de presă din partea FORT, a cărui titlu sună așa: ”Utilizarea aplicațiilor de trafic de către șoferii neexperimentați reprezintă un atentat la siguranța rutieră” (click pe link)

Hopa, am zis! Stai să vezi că-i treabă serioasă, nene! Au descoperit oamenii aștia adevăratele probleme din transportul românesc. Pe bune, chiar i-am luat în serios!

M-am liniștit la primul paragraf, când am aflat că FORT propune o școlarizare în cadrul școlilor de șoferi pentru a utiliza aplicațiile de trafic. Practic, asta mai lipsea, în rest toate problemele sunt rezolvate. Parcă și vad scris pe o ușă: ”Sală de curs specializare Waze”.

Am încercat să înțeleg ideea, serios, dar n-am reușit.

Comunicatul putea avea o logică dacă în acesta erau prezentate cifre despre ”număr de accidente cauzate de utlizarea aplicațiilor de trafic” sau a ”sistemelor inteligente de pe vehicule”, nu despre câți elevi, studenți, tatici și bunici folosesc aceste aplicații de trafic.

VEZI ȘI: Germania confirmă cu date că ansamblurile EuroCombi reduc poluarea și costurile

Ca argument suprem, FORT spune că ”inteligența artificială preia din ce în ce mai mult din sarcinile șoferului raportat controlului autovehiculului, urmând a fi integrată masiv în producția de serie a acestora”, respectiv că “foarte multe evenimente rutiere au loc din cauza lipsei de experiență în utilizarea corectă și în condiții de siguranță a acestor aplicații”. Ce vorbești, mă nene, o adevărată dramă!

Total greșit, taticu’!

Pe lângă faptul că inteligența articficială nu preia nimic momentan, ci lucrează împreună cu omul pentru rezultate mai bune, cauzele accidentelor rutiere sunt cu totul altele, iar utlizarea aplicațiilor de trafic nu se află printre acestea (https://www.infotrucker.ro/strategia-volvo-trucks-referitoare-la-evitarea-accidentelor/).

A, da, utilizarea dispozitivelor mobile pe care ar putea fi instalate și aplicații de trafic sunt o cauză, dar aceasta este altă discuție.

Am fost de acord cu FORT într-un punct, anume că, este nevoie de o pregătirea constantă a șoferilor, respectiv cu faptul că ”infrastructura rutieră necesită investiții serioase pentru a realiza comunicarea în timp real între vehicul și infrastructura.”

FORT încheie comuncatul cu recomandarea ca toți utilizatori de autovehicule asistate de inteligență artificială (bănuim că cei ce utilizează camionul Tesla) să dezactiveze acele sisteme ce au nevoie de comunicare cu infrastructura, nu cumva să-i pună să facă stânga pe linie continuă sau viceversa.

Recomandarea noastră este să vă ghidați întotdeauna după indicatoarele și marcajele rutiere, deoarece acestea primează în fața oricărei aplicații de trafic. Simplu, nu?

Mai mult, trebuie să știți că șoferul răspunde pentru acțiunile sale la volan cu sau fără aplicație de trafic.

Și, dacă tot vorbim de atentate la siguranța rutiară, pe final, lansăm o întrebare.

Dacă utilizarea unor banale aplicații de trafic este un atentat la siguranța rutieră, ce-am mai putea spune de sistemele electronice de manipulare ale tahografului sau magnet? Pe ele, unde să le încadrăm?

Despre ele când primim un comunicat?

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *