Editorial

Nu infrastructura rutieră este o problemă, ci noi c-o utilizăm

Nu infrastructura rutieră este o problemă, ci noi suntem vinovați c-o folosim… cel puțin asta se înțelege dintr-un comunicat de presă al CNAIR.

Prima chestie pe care mi-a spus-o instructorul meu auto, când m-am aşezat la volan, a fost: „acum, eşti un potenţial criminal!”

Oare când te angajezi ca drumar eşti avertizat, „acum, ai intrat într-o organizaţie potenţial … !” Nu, nici vorbă! Sper că este vorba doar de inconştienţă, nu de rea voinţă!

Deşi, iată că se împlineşte un an, pe 9 noiembrie 2016, de când CNAIR a publicat un comunicat de presă pe site-ul propriu în care declara următoarele: „în conformitate cu ultimele statistici, cauzele accidentelor rutiere sunt următoarele: 76.4% din accidente se produc din culpa conducătorului auto, 23.4% din culpa altor participanți la trafic şi 0.2% din totalul accidentelor rutiere sunt cauzate de probleme ale infrastructurii.”

Altfel spus „nici usturoi n-a mâncat, nici gura nu-i miroase”.

Mai întăi de toate, când spui ceva, ca să fi credibil, trebuie să argumentezi. „În conformitate cu ultimele statistici” este o exprimare oricum, numai profesionistă nu. Ce statistici? Făcute de cine? Pe ce perioadă? Ce fel de accidente, cu sau fără victime? În ce ţară? Ultima întrebare este totuşi inutilă, fiind evident vorba de a noastră.

Mi-e greu să cred că „76.4% din accidente se produc din culpa conducătorului auto”, dar treacă de la mine, îmi amintesc prima lecţie de conducere auto.

„23.4% din culpa altor participanți la trafic”, masochişti pietonii ăştia!

Totuși, procentul absolut este cel legat de accidentele rutiere cauzate de probleme ale infrastructurii. Dacă n-ar fi fost vorba de lucruri extrem de grave, procentul de 0.2% m-ar fi făcut să cad de pe scaun de râs.

Cu alte cuvinte, 1 din 500 de accidente au drept cauza infrastructura… Mda, poate în Suedia!

VEZI ȘI: Premium Trailers Store este noul dealer Kässbohrer în România

Să nu intrăm în prea multe amănunte, pe drumurile care nu au trotuare rezervate pietonilor, căi pentru biciclişti vina o poartă oricine altcineva, dar nu cel care face şi întreţine drumul!

Chiar, căinii, vulpile și alte animele care ne strică radiatoare pe autostrăzi sau drumuri naționale sunt cuprinse la capitolul „alţi participanţi la trafic”?

Prin multe sate este periculos să-ţi vizitezi vecinul de vis-a-vis sau trebuie să faci un ocol de mii de paşi în cel mai bun caz pentru a traversa pe zebră.

Sau pe pasarele. Cei care au încasat leafa de pe urma instalării acestor construcţii metalice, au încercat vreodată să urce şi să coboare cu un căruţ de copil sau cu o bicicletă?

Pe drumul DN2/E85 ce leagă Muntenia de Moldova există nişte marcaje pe sute de km de tipul o bandă şi jumătate, pe care noi nu le-am mai întâlnit nicăieri în Europa – care te îndeamnă să nu respecţi ce ai învăţat la şcoală referitor la poziţia vehiculelor în trafic.

Nu infrastructura rutieră este o problemă, ci noi c-o utilizăm

Pentru cei care încă n-au aflat, jumătate de bandă este acostament, astfel că, orice vehicul care circulă pe el este sancționabil.

Cea mai nouă armă a CNAIR împotriva noastră sunt insulele din mijlocul drumurilor, care au scop de calmare a traficului.

Publicația infotrucker.ro este urmărită de foarte mulți şoferi profesionişti care conduc prin toată Europa, pe care-i invităm să ne spună cât de periculoase sunt pentru camionagii aceste construcţii.

Şi nici nu am pomenit de gropi, marcaje ori indicatoare lipsă, inutilizabile ori, mai rău, în contradicţie unele cu altele.

Din aceeași categorie...

Back to top button