Numărul camioanelor care au traversat Eurotunnel a scăzut în luna martie
Deși serviciul Le Shuttle Freight a funcționat fără înrerupere, numărul camioanelor care au traversat Eurotunnel a scăzut cu 18% în luna martie, comparativ cu aceeași perioadă din 2019.
În contextul măsurilor introduse de guvernele francez și britanic la 17 și 23 martie, respectiv interzicerea tuturor călătoriilor neesențiale, Eurotunnel a asigurat continuitatea lanțul de aprovizionare vitală pentru mărfurile esențiale între Franța și Marea Britanie, prin intermediul navetelor sale de pasageri și camioane.
Totuși, în baza recomandărilor de sănătate și distanțare socială făcute de guvernul francez, Eurotunnel a decis să reducă numărul de camioane încărcate într-o navetă pentru a limita numărul de șoferi la bord, încurajând șoferii de autoutilitare ușoare să folosească naveta de pasageri și să rămână în vehiculele lor pe timpul traversării.
Astfel, chiar dacă serviciile Le Shuttle Freight au funcționat fără întrerupere, numărul camioanelor care au trecut prin Eurotunnel a scăzut cu 18% în luna martie, comparativ cu aceeași perioadă din 2019.
Le Shuttle Freight a transportat aproape 125.000 de camioane în martie 2020, cu o bază de comparație negativă datorită efectelor de acumulare a stocurilor din Marea Britanie în 2019.
VEZI ȘI: Cum a menținut China funcțional sectorul de transport în timpul crizei COVID-19
A doua jumătate a lunii a înregistrat un volum comparativ mai mic decât primul, cu un impact clar al crizei sanitare, în special în sectorul industrial și automotive. Traficul în sectorul alimentar, farmaceutic și comerț electronic s-a păstrat și arată încă o dată că Eurotunnel rămâne o legătură vitală.
De altfel, numărul camioanelor care folosesc serviciile Eurotunnel rămâne un bun indicator în ceea ce privește schimbul comercial de mărfuri dintre Europa continentală și Marea Britanie.