Pachet de MobilitateTop News

O asociație germană cere suspendarea obligației întoarcerii camioanelor

Asociația federală germană a expeditorior și logisticienilor DSLV cere Comisiei Europene suspendarea temporară a obligației întoarcerii camioanelor în țara de înmatriculare la 8 săptămâni.

Principalul motiv vizat de DSLV este creșterea explozivă a prețurilor la carburanți. În aceste condiții, suspendarea obligației întoarcerii camioanelor ar reprezenta o măsură de ajutor pentru companiile de transport.

O asociație germană cere suspendarea obligației întoarcerii camioanelor

Potrivit portalului eurotransport.de, asociația a propus și alte măsuri de reducere a costurilor companiilor de transport, precum renunțarea temporară la taxa pe CO2 (de 8 cenți pe litru) și la taxa pe energie (de 47,04 cenți pe litru), dar și permiterea folosirii combinațiilor mai lungi.

Companiile de logistică din Germania au avertizat deja că deficitul de șoferi de camion este în creștere după începutul războiului din Ucraina. Deficitul este generat de plecarea multor șoferi din Ucraina angajați la companiile de transport din Polonia și Lituania.

VEZI ȘI: Transportatorii germani solicită ajutor politic în problema carburanților

Întoarcerea camioanelor în țara de înmatriculare o dată la cel puțin 8 săptămâni este o nouă regulă introdusă în acest an de Pachetul de Mobilitate, care se aplică începând de la 21 februarie. Astfel, primele controale pe acest subiect sunt așteptate începând cu 18 aprilie.

România se află printre țările care au cerut atât anularea acestei prevederi, cât și suspendarea ei. O decizie a Curții Europene de Justiție în această privință este așteptată înainte de finalul acestui an, dar șansele unei rezolvări pozitive sunt mici.

Din aceeași categorie...

Back to top button