O eventuala impozitare a diurnei dupa 1 iunie 2015 ar anula cresterea economica a Romaniei

O eventuala impozitare a diurnei dupa 1 iunie 2015 ar anula cresterea economica a Romaniei

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) considera ca diurna nu ar trebui impozitata dupa data de 1 iunie 2015, intrucat ar anula cresterea economica cu 3-4%, si este deosebit de ingrijorata de proiectul de lege privind anularea unor obligatii fiscale, printre care si cele impuse diurnelor acordate soferilor profesionisti de la firmele de transport.

Diurna soferilor profesionisti din Romania este reglementata de HG 1860/2006 pentru diurnele interne si HG 518/1995 pentru diurnele externe. De asemenea, Codul Fiscal arata ca nu se cuprind in baza lunara a contributiilor sociale obligatorii, indemnizatiile si orice alte sume de aceeasi natura, primite de salariati, pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, in limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit prin hotarare a Guvernului pentru personalul din institutiile publice, precum si cele primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport si cazare. Sumele care depasesc aceste plafoane sunt tratate ca venit salarial, ceea ce se si intampla in prezent.

O eventuala impozitare a diurnei dupa 1 iunie 2015 ar anula cresterea economica a Romaniei

Prin noul proiect de lege se ignora toate aceste legi existente, iar companiile de transport rutier nu inteleg de ce se acorda amnistie pentru aplicarea unor legi existente. Putem intelege din aceasta hotarare ca in cazul diurnei ce se va aplica de la 1 iunie 2015, aceasta se va considera venit salarial integral? O astfel de masura ar trage in jos economia Romaniei, deoarece s-ar inregistra o scadere a Produsului Intern Brut de 3-4%, a declarat Radu Dinescu, Secretar General UNTRR.

In cazul transportului rutier national daca diurna ar fi considerata venit salarial, atunci ar trebui platite taxe si impozite suplimentare de circa 80%. Transportatorii ar fi astfel obligati sa transfere integral si imediat aceste costuri catre clientii finali. Acelasi lucru s-ar putea intampla si in cazul transportului international, in conditiile in care ceilalti operatori de transport din alte tari nu vor inregistra cresteri similare de costuri, iar firmele romanesti nu vor putea creste tarifele in piata europeana, dar vor deveni necompetitive si vor iesi din piata, lasand locul companiilor din Polonia, Ungaria, Lituania – tara de 5 ori mai mica decat Romania dar cu volum de transport rutier international egal cu cel al Romaniei.

Astfel, UNTRR solicita Guvernului si Parlamentului sa certifice validitatea legislatiei in domeniu si sa elimine orice interpretari abuzive, tinand cont ca plata diurnei catre soferii din transportul rutier, pentru deplasarile pe care acestia le desfasoara, a reprezentat o constanta in ultimii 25 de ani in Romania si niciodata aceste sume nu au fost reincadrate din punct de vedere fiscal ori supuse impozitelor, aceste sume reprezentand cheltuieli pentru hrana si neprevazute, si nu venituri.

Follow #infotrucker