InfoTechȘtiriTehnologie

O nouă companie care produce camioane autonome

Fără doar și poate vehiculele autonome sunt cu siguranță parte a tehnologiei viitorului, alături de Google, Uber, Apple și alte nume de top lucrând intens la dezvoltarea acestora.

Dar cum rămâne cu camioanele? Pe lângă Daimler, producătorul cel mai avansat în ceea ce privește camioanele autonome, în ecuație a apărut Otto, o companie specializată în cercetarea tehnologiilor legate de conducere autonomă a vehiculelor comerciale, care vizează și ea “modelarea” viitorului pe acest segment.

Cine este Otto? Fondată în ianuarie 2016 de foștii angajați Google, Anthony Levandowski, Lior Ron, Don Burnette și Claire Delaunay, compania, care a început cu producția senzori, componente (camere, radar, sisteme laser) și software dedicat pentru vehiculele autonome, are în plan “regândirea” industriei de transport. Cum? Dezvoltând un sistem ce poate fi montat pe orice tip de camion și care permite condusul autonom. Și, pentru a reuși acest lucru, Otto și-a asigurat serviciile a 40 de angajați cu experiență în ceea ce privește conducerea autonomă, proveniți din companii precum Google, Tesla, HERE, Appel, Cruise dar și de la câțiva producători auto.

O nouă companie care produce camioane autonome

Interesant este că, spre deosebire de alți producători care încearcă să dezvolte camioane autonome de la zero, Otto nu are în plan să dezvolte propriul său model de camion, ci se concentrează pe dezvoltarea tehnologiei care poate fi montată în camioanele deja existente. În acest moment, compania se concentrează asupra siguranței rutiere și are ca țintă instalarea sistemului său în 2.5 milioane de camioane din Clasa 8, cea mai mare care circulă în Statele Unite.

VEZI ȘI: Managerii Dentressangle achitați în procesul de dumping social

În prezent, primele prototipuri de camioane autonome realizate de Otto efectuează teste pe drumurile din California, însă, compania nu a anunțat și o dată când va introduce pe piață primele sisteme. Ca și Daimler, Otto nu caută eliminarea șoferului din contextul transportului de mărfuri și asistarea lui pentru o mai mare siguranță în exploatare, și, pe viitor, de a suplini munca acestuia pe anumite segmente de drum, permițându-i să se poată odihni în condiții de siguranță lăsând camionul să conducă autonom.

Prețul? Este unul pe măsură. Kit-ul retrofit al sistemului autonom dezvoltat de Otto costă aproximativ 30.000 de dolari și poate fi montat pe orice camion produs după 2013.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button