O treime din camioanele din Belgia oprite de criza COVID-19

O treime din camioanele din Belgia oprite de criza COVID-19
Transportatorii belgieni solicită statului măsuri urgente după ce o treime din camioanele din Belgia au fost trase pe dreapta de criza COVID-19.

La două săptămâni de la izbucnirea crizei sanitare, sistemul de taxare Viapass a oferit câteva cifre despre impactul pe care l-a avut aceasta asupra transportului rutier.

O treime din camioanele din Belgia oprite de criza COVID-19

Astfel, dintr-un total de 142.000 de camioane, pe drumurile din Belgia n-au circulat mai mult de 100.000 de camioane pe săptămână, ceea ce înseamnă o scădere cu 23% față de traficul normal. De asemenea, numărul kilometrilor parcurși într-o singură zi a scăzut cu 24% adică, de la 25 mil. de km la 19 mil. de km.

La fel ca în Franța, țara în care sectorul de transport este cel mai rău afectat, mulți transportatori belgieni și-au oprit total sau parțial activitatea.

Uniunea Profesională de Transport și Logistică (UPTR), care rămâne prudentă în ceea ce privește lecțiile care trebuiesc învățate în urma crizei sanitare, remarcă „fragilitatea extremă a sectorului de transport și logitică, la cele mai mici fluctuații din economie.”

VEZI ȘI: Semiremorca Schwarzmüller RH40 certificată pentru noi categorii de mărfuri

UPTR consideră necesar ca atenția să fie deja îndreptată spre perioada post-criză COVID-19 pentru a oferi răspunsuri structurale la problemele financiare ale prea multor antreprenori din sector. Cu alte cuvinte, nu este suficientă doar tratarea simptomelor pacientului (prezent), ci și vindecarea acestuia de boală (viitor).

Ajutoare financiare
UPTR solicită statului în primul rând măsuri urgente, inclusiv o întârziere la plata taxei de drum și integrarea transportului rutier în lista beneficiarilor de ajutor regional de 5.000 de euro pentru toți cei care pot dovedi o scădere substanțială a activităților lor.

De asemenea, UPTR dorește măsuri structurale pe termen lung, cum ar fi scurtarea perioadelor de plată pentru facturile de transport (maxim 30 de zile) sau norme legale care permit suspendarea contractelor de leasing și de asigurare, precum și anularea automată de clauzelor abuzive (și sancțiuni).

Follow #infotrucker