O zi în cabina lui Renault T High 520 Maxispace
Drive-Test

Renault T High 520 Maxispace (2016)

O zi în cabina lui Renault T High 520 Maxispace

După cum bine știți, la mijlocul lunii iulie am fost ieșiți din redacție pentru un test programat de Renault Trucks România cu un model, hai să-i spunem mai special, Renault T High 520 Maxispace.

De la lansare și până în prezent, Renault T a reuşit să-şi facă un număr de adepţi. Deoarece partea sa mecanică era ca şi rezolvată, Renault Trucks s-a concentrat pe imagine, pe design.

Drept urmare cabina lui T este inconfundabilă din orice unghi ai privi-o, ceea ce nu este rău. Nici alte puncte de criticat nu prea găseşti la el. Unora nu le plac centurile de siguranţă roşii, altora reglajul volanului, altora parasolarul ori planşa de bord prea simplă sau dulapurile mai mici comparativ cu DAF sau MAN.

Dar nu aceste detalii fac diferenţa dintre un camion bun şi unul prost, ci grupul motopropulsor (Volvo în cazul de faţă) şi fiabilitatea întregului vehicul (despre care neştiind prea multe nu ne pronunţăm). Detaliile departajează doar mărcile de top, cu preţuri corespunzătoare şi despre care nu are rost să vorbim acum, Renault Trucks plasându-se chiar de el însuşi în eşalonul al doilea al constructorilor.

În ciuda calităţilor sale reale, aproape paradoxal vânzările lui Renault T merg lent în Europa, iar România nu face excepţie. În scopul de a dovedi odată în plus caracteristicile sale, constructorul francez a configurat un ansamblu de 40 de tone pe care l-a prezentat în mai multe ţări presei de specialitate.

Sub cabină integral vopsită în culoare roșu Corsa, T High 520 Maxispace ascundea binecunoscutul propulsor DTI 13 Euro VI cu șase cilindri în linie de proveniență Volvo Trucks, ce dezvolta 520 CP și un cuplu de 2550 Nm în plaja de turație 1100 – 1432 rpm. Componentele capulului tractor au fost alese cu atenție, în aşa fel încât să poată mulţumi şi pe cei mai mofturoşi clienţi. Ciudat ni se pare că s-a optat pentru o semiremorcă mult mai aerodinamică decât cele uzuale, din care cauză nu ne putem da seama cât din consumul redus de motorină i se datorează ei şi cât camionului T High 520 Maxispace.

VEZI ȘI: Mercedes-Benz Urban eTruck revoluționează segmentul camionelor electrice

Nu vă prezentăm vreo cifră fiindcă nu ne considerăm un etalon, în plus, un test de consum trebuie să includă un traseu predefinit cu toate formele de relief și toate tipurile de drum, asta pe lângă instrumentele de măsură specifice pe care în România nimeni nu le deține.

Transportatorii deschişi la experienţe ar trebui să-l ceară spre testare şi să convingă siguri că este un camion de luat în consideraţie. Poate chiar găsesc o configuraţie mai aproape de necesarul activităţii lor. Cu siguranță șoferii acestora fi oricând încântaţi să poată accelera cei 520 CP prin intermediul unei cutii de viteze automatizate şi la fel de mult să folosească uriaşa putere a frânei de motor Optibrake+ de 382 kW.

Probabil tot în scop demonstrativ, a fost instalat şi un retarder Voith de 450 kW la 3.250 Nm. Astfel dotat, pe autostrăzile în pantă, camionul poate păstra viteza dorită de şofer fără a mai apela la frânele roţilor. Pentru sarcini parţiale şi drumuri preponderent uşoare, 520 CP este mai mult decât suficient.

Pentru interiorul cabinei, constructorul francez nu a făcut rabat, finisându-l în Ultimate Bronze și etalând cam tot ceea ce se putea comanda pentru această versiune de cabină. Cabina Maxispace măsoară la exterior 3933 mm, iar în interior, aceasta are o înălțime ușor peste 2 metri grație podelei dreapte, astfel că, şoferii mai înalți vor putea sta drepţi nu doar când dorm.

După cum unii dintre voi au observat în imaginile postate de noi pe Facebook, cabina a fost configurată pentru un singur şofer, motiv pentru care locul patului de sus a fost luat de o serie de dulapuri, în care erau montate o cafetieră și un mic seif pentru a păstra lucrurile personale. Desigur, aceste spații pot fi configurate cu întreaga gamă de accesorii disponibilă în magazinul Renault Trucks, însă prețul camionul va modifica, cel mai probabil în sus.

Tot din fotografiile postate pe pagina nostră de Facebook, ați putut vedea că T High 520 Maxispace era dotat cu o masă extensibilă uriaşă (81 x 60 cm), în care erau depozitate special tacâmuri și veselă, necesare pentru a lua masa în condiții normale. Masa și frigiderul de 40 litri le-am consemnat un plus evident de confort pentru șofer, alături de cafetieră acestea fiind de nelipsit într-o cabină dedicată transportului pe distanțe lungi.

Francezii nu au făcut economie nici la sistemele de siguranţă şi nici la cele de imagine ori la accesoriile aerodinamice, camionul fiind garnisit cu deflectoare de aer atât pe cabină cât și la geamuri. Spre exemplu, cele de la geamuri pe lângă eficiența aerodinamică își permite să mergi cu geamul deschis și asta fără să simți curentul.

Din prima categorie fac parte toate dispozitivele obligatorii prin lege dar şi unele precum zăvorul interior al uşilor – o chestie din ce în ce mai necesară, mai ales pe drumurile din Franța.

Pe cele din a doua categorie vă invităm să le descoperiţi singuri, din imagini.

30
DCIM100GOPROGOPR2395.
29
DCIM100GOPROGOPR2416.
28
27
25
26
24
23
21
22
20
19
18
16
17
14
15
13
12
11
10
9
8
7
6
5
4
2
3
DCIM100GOPROGOPR2387.
DCIM100GOPROGOPR2407.
DCIM100GOPROGOPR2409.
Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image...

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker

2 comentarii

  1. Avatar

    Mario Bandit

    26/08/2016 at 10:03 PM

    Motorizarile Dti sunt conceptie si constructie Renault , nu folosesc motorizarile Dxi ale volvo , prin gama T , D , K etc sa facut o relansare de modele si separarea de volvo ca produse , desi continua in grup , merg pe strategii diferite … Putina informare inainte de articole nu strica ….

    • Avatar

      InfoTrucker

      26/08/2016 at 10:30 PM

      Iti recomandam sa cauti dupa D13A520. Denumirea comerciala n-are nicio legatura cu partea tehnica.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.