
Einride și Oatly au anunțat un parteneriat pentru transportul de mărfuri utilizând camioane electrice, care va reduce amprenta de carbon cu peste 430 tone de CO2 anual, în Suedia.
Prima flotă de camioane electrice de 42 de tone din Suedia va fi lansată în această lună, acestea urmând să parcurgă în medie 200 de kilometri pe zi, transportând mărfurile Oatly de la fabricile din sudul Suediei.
În spatele configurațiilor se află platforma de mobilitate electrică a mărfurilor dezvoltată de Einride.
Parteneriatul va permite Oatly să își reducă amprenta climatică pe rutele afectate cu 87%, totalizând o reducere medie de 107.5 tone de dioxid de carbon pe an pe camion, o scădere de peste 2.100 de tone de CO2 în total pe toată durata contractului față de camioane diesel.
Trecerea la camioane electrice are un efect decisiv asupra impactului asupra mediului, spune Oatly. “Planificăm și dorim să acționăm ca un model pentru conversia globală la un transport de mărfuri electric”, spune Simon Broadbent, directorul lanțului de aprovizionare la Oatly.
Tehnologia este acum complet matură pentru a putea coordona un întreg sistem de transport în timp real.
“Putem gestiona simultan diferite tipuri de vehicule, combustibil și rute. Transportul nu mai este o marfă vrac, ci o problemă de afaceri. În următorii 2-3 ani, vom crea un standard industrial pentru sistemele inteligente de transport climatice și de afaceri”, spune Robert Falck, CEO și fondator al Einride.
VEZI ȘI: Einride a lansat noua generație de camion electric și autonom fără cabină
Oatly lucrează de mult timp pentru a-și reduce emisiile de dioxid de carbon cu cât mai mult posibil. Cu camioanele electrice, compania va putea acum să reducă și emisiile din transport. În același timp, camioanele electrice sunt optimizate și pot fi puse în valoare mult mai ușor cu o logistică controlată de computer.
„Transportul electric este o parte esențială a strategiei noastre globale pentru o logistică durabilă. Implementarea camioanelor electrice în lanțul nostru de aprovizionare va avea un cost suplimentar în primii câțiva ani, dar este o investiție pentru reducerea semnificativă a emisiilor și creșterea eficienței pe termen lung ”, spune Simon Broadbent.