In FocusTop News

Obligativitatea Green Pass în transport ar putea bloca lanțul de aprovizionare, în Italia

Obligativitatea Green Pass ar putea bloca lanțul de aprovizionare, până la nivel de raft în supermarket, în Italia. Principalele semnale de alarmă vin dinspre porturi și industria de transport rutier.

Pentru porturile maritime, primul semnal de alarmă a venit de la Trieste, unde, 40% dintre lucrători nu sunt vaccinați și spun că vor bloca portul din 15 octombrie, ziua în care va intra în vigoare obligativitatea Green Pass.

Obligativitatea Green Pass în transport ar putea bloca lanțul de aprovizionare, în Italia

Confetra Friuli Venezia Giulia a anunțat că operatorii portuari pe care îi reprezintă vor furniza teste gratuite personalului nevaccinat până la 31 decembrie 2021, cu condiția ca portul să funcționeze în mod regulat începând cu 16 octombrie. Confederația avertizează că incertitudinea actuală deviază deja mărfurile către alte porturi europene și „nu se vor întoarce cu ușurință”.

Întrebarea pe care și-o pun operatorii este dacă alte porturi se află în această situație. Potrivit purtătorului de cuvânt al docherilor de la Trieste, Stefano Puzzer, și portul Genova s-ar putea opri. De asemenea, se estimează că 20% dintre lucrătorii de pe aeroportul din Liguria nu sunt vaccinați, iar PSA, care gestionează terminalele Pra și Sech, a anunțat că va oferi teste gratuite angajaților săi timp de două luni.

Și în Livorno și Gioia Tauro muncitorii au cerut teste gratuite. Situația din Veneția, Napoli și Salerno pare mai liniștitoare, unde autoritățile portuare nu prevăd nicio oprire.

Despre posibila criză a porturilor a vorbit Luigi Merlo, președinte Federlogistica, care a spus că tratarea acestora ca pe o problemă de ordine publică „reprezintă o greșeală senzațională”.

VEZI ȘI: Modificările fiscale, principalul motiv pentru lipsa de șoferi din Marea Britanie

În ceea ce privește transportul rutier, asociația Fiap avertizează că „din datele colectate de companiile care operează în sector și de diferiți clienți, sunt estimate ineficiențele și o posibilă reducere a capacității de livrare de până la 50%, care rezultă din necesitatea companiilor de a efectua verificări și/sau pentru ca șoferii de camion fără Green Pass să fie supuși testării.

Asta înseamnă că ar putea lipsi produse esențiale de consum, precum alimentele și produsele farmaceutice, dar și combustibili și materii prime, necesare funcționării majorității industriilor italiene.

Asociația își exprimă, de asemenea, teama că „această situație ar contribui la crearea unei concurențe neloiale între operatorii sau clienții care vor alege să funcționeze în conformitate cu legea și alți care nu vor respecta măsura.

Semnalul de alarmă privind transportul rutier este reiterat și de Confetra, care spune că există riscul unui blocaj, deoarece 30% dintre șoferii italieni nu au Certificat COVID, iar 80% dintre acei străini care efectuează transport internațional către și din Italia, nu vor să se vaccineze, un procent foarte mare dintre aceștia fiind români.

Președintele Conftrasporto, Paolo Uggè, confirmă temerile de blocare a transportului rutier și propune o amânare a obligației pentru 3 luni, timpul necesar introducerii obligației de vaccinare.

„Testarea poate fi folosită, dar nu se poate face testare la fiecare trei zile. Soluția este vaccinul pentru toată lumea într-o anumită perioadă”, spune Uggè.

În ceea ce privește obligația Certificatului COVID și pentru șoferii străini, Conftrasporto spune că „într-un sector extrem de internaționalizat, normele actuale de combatere a pandemiei trebuie să se aplice transportatorilor care sosesc din alte state”.

Din aceeași categorie...

Back to top button